{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Sænket bilen - Er det det værd? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg sidder og diskutere med mig selv om det virkeligt er det værd at få sænket min Saxo?
Altså ja der er både fordele og ulemper:
Fordele:
Det ser fedt ud!
Mere?

Ulemper:
Svært at komme rundt
Dyrt pga. torsions stænger
Kan ikke have folk til at sidde omme bag i
Dårligere køre egenskaber/kørekomfort
Skraver nemt på fælge
Den er sværer at komme af med når jeg er færdig med uddannelse og skal have større bil, da folk tit er af den mening at saxoer er smadret når de er sænket?!

Altså min saxo er jo strammet i undervognen fra std. så den er lidt lavere end saxo sx etc.
Jeg er både for og imod, men nu hvor jeg ser det på skrift, ser jeg mest der taler imod det.
Jeg kører jo tit rundt med venner osv. og kører tit hvor der er store bump.

Det er jo blot min mening/tanker, men har i nogen mening om det virkeligt er et must have, eller det reelt er en lille ting, som ikke er af stor betydning..
Og vil i synes det ville se så dumt ud blot at beholde undervognen som den er nu + 16" OZ.. ser det for voldsomt ud?

Lidt rodet indlæg sorry, men det må i lige leve med

Kom med jeres mening!
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænket bilen - Er det det værd?
  • #1   20. feb 2008 Du får netop bedre køre egenskaber ved at sænke den

  • #2   20. feb 2008 Ja, selvfølgelig skal den sænkes. Det hører med, når man har bil (-;
    Hvis du bare sænker den 40/40, så kan du sagtens komme rundt.


  • #3   20. feb 2008 Jeg synes nu at den ligger meget bedre på vejen, og i svingene når den er sænket.. Og så punter det også altid..

  • #4   20. feb 2008 du får bedre køreegenskaber.. og det er ik nødvendigvis at din bil skraver på fordi den er sænket min gør ik..? det er et spørgsmål om valg af støddæmper osv. syntes det er det værd.. din bil tager ik skade.. udover det kan bumle lidt mere


  • #5   20. feb 2008 du for ikke dårligere køreegenskaber ved at sænke?!
    hvem har fortalt dig det?

    du for netop bedre køreegenskaber!! meget bedre!!
    men du for så lidt dårligere komfort!
    de 2 ting er ikke det samme...

    jeg siger SMID DEN TIL JORDEN!
    sænk sænk sænk!!!


  • #6   20. feb 2008 Du skal lige strege dårlige køreegenskaber fra din imod liste - for det er da den største fordel man opnår!

    Og jeg har ladet mig fortælle, at man kan få en kraftigere torsionsstang, så selvom den bliver sænket, går den ikke lige så langt i bund og du kan stadig have venner og øl med i bilen.

    Vælger du dæk og fælge i de rette mål, så er der ingen problemer med inderskærme.

    Og deffiner det du mener med at den er svær at komme rundt i? Mht bump, eller?
    Det har jeg ikke haft problemer med, og hvis du sænker den 30-40 mm, så er det ikke alverden. Det giver det pænere udseende, men praktisk bliver den ikke ringere.


  • #7   20. feb 2008 ja bedre køreegenskaber i sving med mere, men dårligere komfort, da du mærker vejen mere.

  • #8   20. feb 2008 hva gør man ikke for at det skal se godt ud...

    toned ruder som giver bøder, sænket, glasfiber spoiler som flækker nemt, større fælge som er dyrer at købe dæk til osv, kører med tågelys selvom man ikke må... alt dette kun for at det sakl se godt ud...


  • #9   20. feb 2008 Sys nu tit man hører om at køreegenskaberne forsvinder når man sænker dem, men kan godt være det blot er mig..

    Problemet består jo reelt i at jeg ikke har så mange penge at gøre med pga. uddannelse, og om det er noget jeg skal spare sammen til eller bruge det andre steder på bilen (udstødning, toned ruder etc)
    Jeg sys jo også det ser røv fedt ud, men spørgsmålet er bare om det er værd at bruge mine få penge på hehe


  • #10   20. feb 2008 Det ser jo tosset ud med alt det luft i skærmene Så langt ned som mulig. Kan ikke mærke forskel på min siden den var std, og efter ejg fik gevind på

  • #11   20. feb 2008 Okay, i skal ikke kigge på køreregenskaberne så, det var min fejl smiley

  • #13   20. feb 2008 Den er skam passet grusomt meget på, og plejet osv. men syntes bare jeg kan fornemme en generelt mening om, at saxoer som er sænket, er brian kørte og derfor ikke er så meget værd, som de faktisk er... hvis det er til at forstå hehe

  • #14   20. feb 2008 altså jeg har fået et tilbud hos 3 mekanikere, som tilbyder at sænke den for 3-4000 kr.. og jeg har ikke umiddelbart 3-4000 kr at fyre af.. det er ca min månedsløn jo ehehe. og jeg kan ikke gøre det selv, det tør jeg simpelthen ikke smiley

  • #15   20. feb 2008 Så må du jo bare hæve den når den skal sælges !?

  • #16   20. feb 2008 Men jeg kan fornemme en generel mening om, at bilen skal sænkes før jeg gør noget som helst andet.. og det var da også bare sådan jeg havde det fra start af, havde bare brug for lidt eksterne meninger! smiley

  • #18   20. feb 2008 Peter MP ja men det kommer jo også til at koste knaster igen igen!

  • #19   20. feb 2008 Og penge er langt fra det jeg har mest af smiley

  • #22   20. feb 2008 Svinet må jo blive sendt til jorden så, koste hvad det koste vil, der er tydeligvis ikke andet for efter alle de svar i er kommet med, det er sku super smiley
    Lad dem endeligt blive ved smiley


  • #23   20. feb 2008 Jeg agter mig at få lavet alt ved Saxoen med regning, så alt er som det skal være hehe.
    Men jeg må lige huske det med fast pris der, lyder som en ret vigtig ting!


  • #24   20. feb 2008 som tilføjelse: Sænker du 40/40, så får du ALDRIG problemer med BUMB osv. du kan køre normalt rundt. Min 306 var 60/60 på et tidspunkt - så begynder det at betyde, at man skal køre lidt langsommere over bumb!!
    M!


  • #25   20. feb 2008 get dooown smiley

  • #26   20. feb 2008 Har kun en ting at sige: Man må ofre sig for at have have en fed bil, og FUCK yes en saxo skal sænkes!!! emblemfri front, god sænkning og nogle fine fælge, så har du den lækreste sax'!!
    M!


  • #27   20. feb 2008 Okay tusinde tak for de gode svar drenge, det var lige det jeg havde brug for! smiley så må der spares op jo hehe

  • #28   20. feb 2008 Jeg ville også sænke den. Den bil jeg lige har købt er sænket 30 mm og det er vidst rigeligt. Hvis du alligevel skulle købe nogle fælge ville jeg ringe til www.bigwheels.dk og spørge ikk om de har 30/40mm fjedre samt de fælge du nu ville have og så få et godt tilbud.

    Hvis du gerne vil have den hævet når du skal sælge den beholder du bare de gamle fjedre og siger til den person der nu køber din bil at han kan få de gamle fjedre med, hvis den bliver for lav.

    Hvis du køber sænknigsfjedre er de også stivere end normal fjedre, så der er mindre chance for at de skraber på end hvis du har de standard.

    Ring til Bigwheels og forklar dem det og fortæl at du også gerne ville kunne have nogen bagi, så kan de sikkert finde noget.

    Ellers prøv nvautodele.dk

    Pøj pøj!


Kommentér på:
Sænket bilen - Er det det værd?

Annonce