{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.990 visninger | Oprettet:

Seat Leon Cupra vs. BMW 540i {{forumTopicSubject}}

To vidt forskellige køretøjer, der som det eneste har det tilfælles, at de begge er med en 6-trins gearkasse.

Ved et race, hvad vil i satse på udfaldet bliver ??

Lidt facts angående de 2.

<b>Seat Leob Cupra</b> :
240 hk v. 5700 omdr./min.
300 nm v. 2200 omdr./min.
0-100 km/t. 6,4 sek.
Vægt: 1375 kg.

<b>BMW 540i</b> :
286 hk v.5400 omdr./min.
440 nm v. 3600 omdr./min.
0-100 km/t. 6,2 sek.
Vægt: ca. 1700 kg.

Nogen der tør give et bud ?? ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Leon Cupra vs. BMW 540i
  • #1   21. feb 2008 Bmw'en..

    Er seaten ikke 4wd?


  • #2   21. feb 2008 David N
    Den er forhjulstrukket.


  • #3   21. feb 2008 bmwen smiley

  • #4   21. feb 2008 bimmeren.

  • #5   21. feb 2008 Jamen når du nu selv skriver tiderne på for 0-100km/t

    Så kan det jo ikke være så svært at gætte

    6.2 er stadig mindre end 6.4 Så det bliver BMW'en


  • #6   21. feb 2008 Erik P
    Nok er det mindre, men så er spørgsmålet jo bare, hvordan Seat´en "opfører" sig på resten af strækningen ;o)


  • #7   21. feb 2008 Vil stadig mene bimmeren vinder.
    Den er jo trods alt noget bedre til at overføre krafterne med sit baghjulstræk.


  • #8   21. feb 2008 BluezCat-DK * Hvilken strækning?

  • #9   21. feb 2008 jeg tror stadig seat'en vil vinde. hvis den er fwd har den jo ikk så god 0-100 da den bare spinner ? =) Så den vil overtage løbet efter de 90-100 er jeg overbevist om.

  • #10   21. feb 2008 John S
    Den gængse 1/4 mile.


  • #11   21. feb 2008 Bluezcat, find en med en seat cupra og ta et race med ham smiley

  • #12   21. feb 2008 Tror da Seaten vil ta bimmeren på Nürnberring f.eks. BMW'en er jo lidt tungere i røven

  • #13   21. feb 2008 Tror faktisk ay Seaten render med sejren...
    Opbygningen af bilen er lavet med henblik på race, og er ikke et motorvejs lokomotiv som bmwén.
    Cupraen skulle efter hvad jeg har hørt og læst være formidabel til at overføre kræfterne til vejen på trods af forhjulstrækket....
    Men efter de går dig så meget på, så skulle du tage at melde dig til et qartermile event, mon ikke der kommer en cupra eller ti nu når de er kommet på guleplader;O)


  • #14   21. feb 2008 Jamen det kan du ikke bruge motor oplysningerne til skid

    Der er det afgørende med afstemning af undervogn og dæk samt føreren.

    Du kan bare tage et clio racer fra clio cup'en fra jyllands ringen .. helt ens biler er flere sekunder i tiden på en omgang pga opsætning og fører.

    Og det spiller også ind hvilke bane man køre på. Der jo også fordele og ulemper for de to biler afhængig om banen har små snævre sving eller lang kurver. FWD er ikke glad for små skarpe sving pga de mister trækket ud af kurven.


  • #15   21. feb 2008 erik - std biler. samme kører. 10 liter benz i tanken osv. og det et drag løb. ikk et rigtig race =)

  • #16   21. feb 2008 Kasper O
    Trods det, at den er tungere, så har den vist sit værd i de forskellige tests, hvor den er blevet rost en hel del. Hvilket du bl.a kan læse her :

    <b> http://www.sonnenbmw.com/testdrive-review.aspx?year=1999&make=BMW&model=540i</b>


  • #17   21. feb 2008 Mikkel K
    'Men efter de går dig så meget på'.. Siden hvornår går de mig på ??.

    Grundet til jeg stiller spørgsmålet op, er fordi der var en der spurgte mig omkring det, eftersom jeg på motorvejen har prøvet at overraske en sådan model. Hvilket endte ud i, at vedkommende i den, måtte se sig nødsaget til, at rykke ind til højre.


  • #18   21. feb 2008 BluezCat-DK *
    :
    Har du egentlig dk plader på den?


  • #19   21. feb 2008 Mikkel K
    Nej, den kører med polske skiver... ;o)


  • #20   21. feb 2008 BluezCat-DK *
    Det er bare ikke første indlæg hvor du mener at du napper sådan en.
    Så istedet for at stille spørgsmålet herinde, så vare det måske bedre at få det afgjort.


  • #21   21. feb 2008 Mikkel K
    Så vis mig hvilket andet forumindlæg jeg har oprettet, hvori jeg har påstået at jeg napper sådan en.

    De eneste tidspunkter hvor jeg gider bruge tid på at tage en sådan Leon Cupra, er når jeg ser dem ved en tilfældighed, eftersom jeg ikke tager på Striben, sidst jeg var på Striben er godt 3-4 år siden, det siger mig intet.


  • #22   21. feb 2008 Umiddelbart lyder det til du flerer gange har taget en Cupra jf. dine kommentarer til andre med en Cupra. Så hvorfor spørger du ?

  • #23   21. feb 2008 Kasper O

    Grunden til jeg spø´r : '540 vs Cupra

    Er du nu sikker på, at du kan æde en Cupra med din 540i? Jeg har selv ædt en 540i med chip og omkring 300 hk, da min S3´er var standard! (standard har S3´eren 265 hk)
    De er hurtige de 540i, men det er en Cupra også, så jeg tror at det bliver tæt løb.
    Hvis så Cupra ejeren får en lille chip i, så kører den fra din 540i, da Cupraen vil få omkring 300 hk og over 400 nm og stadigvæk være lettere end bimmeren.

    Mvh
    XXXX'


  • #24   21. feb 2008 Tjaaa du har skrevet på min profil i forbindelse med optagelse af en leon cupra, hvor du skrev at din bimmer var hurtigere, men pudsigt nok er den besked inde under min profil;O)

    Det er ikke striben jeg hentyder til, men et af de efterhånden mange lovlige 402 meter arrangementer der bliver afholdt sommeren over.
    Det må da være det ideelle sted at teste det..

    Det at du har nappet en eller flere cupraer på åben vej, beviser jo intet.
    Det kan jo være at føreren af cupraen ikke havde lyst til at fortsætte over den og den hastighed..
    Ergo, den ENESTE måde at afgøre det på er ved et race hvor begge førere er indforstået med hvad det gælder og at det ikke bare er et tilfældigt løb på en motorvej eller lign.;O)


  • #25   21. feb 2008 Der skulle stå "pudsigt nok VÆK indeunder min profil;O)

  • #26   21. feb 2008
    Jeg sætter mine penge på Cupra'en! smiley

    Undervognen i en Cupra er voldsomt velafstemt, den har greb hvor man bag rettet forventer at hjulene vil smutte. 0-50 km/t skal man ganske vidst være varsom på speederen, men det lærer man hurtigt...


  • #27   21. feb 2008 Mikkel K
    Ved ikke lige hvorfor jeg skulle have skrevet det hos dig, men uanset hvad, så hører det til sjældenheder, at jeg sletter en kommentar, da jeg står ved det jeg siger, så kan man ta´ det, eller lade være.

    Jeg tager meget sjældent til den slags arrangementer, sidst jeg var til noget nær det, var til DHB i 2003 el. 2004 (kan ærlig talt ikke huske hvad år det var). Idag bruger jeg istedet tid på familien, og mine andre hobbyer, bl.a ordentlig hi-end anlæg til bilen, og div. andre ting.


  • #28   21. feb 2008 Vil så os 10 gange hellere eje en cupra

  • #29   21. feb 2008 Hvadså hr. Romm lige den mand man skal have på banen når det kommer til Cupraer;o)

  • #30   21. feb 2008 Kommer an på så mange ting.. Som andre også er inde på er Cupraen afstemt til sådanne forhold hvorimod Bimmeren er mere en cruise vogn.

    Sorry drenge og piger, Cupraen vinder her.. og der er hvis ingen tvivl om at hvis man smider benzin med højoktan og en chip i seaten så er der hvis ingen diskussion.


  • #31   21. feb 2008 Hmm, ville nu helst have bmw'en.....

    Det ermotorvejs cruise i bedste stil, og tag sådan en cupra med ud på mtv, og når man så ligger der med 200 - så skal man der lave testen, om hvem der accelerere bedst smiley


  • #32   21. feb 2008 Ozan Y
    Måske du ikke kender de forskellige E39 modeller, det der er forskel ved denne, med 6-trins model er, at den også har en anden undervogn, end sine søskende, og hvis du læser artiklen jeg har linket til, vil du derved finde udaf, at den heller ikke opfører sig på samme måde, som de andre E39 modeller, du aner ikke hvor præcis den er.

    Et lille citat fra den test der er linket til :
    'Summary
    Judged by safety, performance, comfort and appearance, BMW’s 5 Series cars deliver the ultimate in driving pleasure.'


  • #33   21. feb 2008 BluezCat-DK *
    hvorfor spørger du når du selv ved det?
    vil til en værd tid hellere have bmw hvis de kostede det samme


  • #34   6. mar 2008 Det lyder jo til, at du ikke gider at køre race mere, så hvorfor er det vigtig hvilken der er hurtigst?
    Man kan jo skrive om det herfra og til jul, da bilernes tiderne er så ens er der ingen der kan give dig et svar. Det er rent gætværk, så kom da ud og få det afprøvet.


  • #35   19. maj 2008 ja ved godt dette indlæg er måneder gammelt...
    men jeg vil da gerne stille op til en lille test...

    jeg ejer en seat leon cupra, du bestemmer om min skal være
    standard 240hk eller den skal være chippet 301hk 450nm
    jeg kan ændre motorstyringen...

    og ja jeg har ikke kørt i den bimmer men kan sige dig at cupra'en med
    ca 300 hk rykker pænt vildt... når turboen slår hårdt til allerede ved ca 3500 omdr. der siger den røvhul og farvel til pænt mange biler:-) elsker den bil...hehe
    vil skyde den til 0-100 nu til ca 5,4 sek


  • #36   19. maj 2008 glemte li at sige som folk nævner længere oppe at når cupraen får rigtig fat så rykker den rigtig godt, kan fortælle at jeg har taget en vw golf 5 R32 standard og min var standard. dette var på striben...
    der blev kørt fra stille stand og ja han førte op til ca. 70-80 km/t med ca 3/4 bil længde altså ikke særlig meget, slutningen a 2.gear der henter jeg ham og skift til 3 gear og der forsvinder jeg...
    blev så prøvet fra 80 til 160 og ja der vandt jeg stort...

    en r32 med dsg er 0-100 på 6,2sek uden 6,5 og den har 4wd
    og jeg vandt....
    nu hvor min er blevet chippet ville det være syndt for r32'erne hehe...


  • #37   1. mar 2010 En Cupra og en M3 CSL
    For den 540i vejer jo 1700 kg...

    Vægten er jo tættere hvis det var en M3 CSL vs Cupra

    Cupra = 1375
    CSL = 1385


  • #38   15. mar 2011 En helt anden side af sagen er. At bmw'en er en v8... Seaten er en 2l 4cylindret... Så at bmw'en skulle vinde ville måske ikke være underligt hvis vi ser på fabrikstal. Men jeg har set chips til en seat. Hvor den går fra 240hk-307hk. Og fra 300nm-478nm. Natuligvis med lidt andre småting. Men ca. Og så vil jeg ikke mene bmw'en har en chance. Jeg klapper i mine små hænder over at man har formået at lave en 240hk og 300nm motor. I en 4 cylindret 2.0!

Kommentér på:
Seat Leon Cupra vs. BMW 540i

Annonce