{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Forkromning eller el-polering {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal til at lave nye trykrør til min intercooler, men er så lidt i tvivl om hvilket materiale jeg skal vælge, og hvilken behandling det skal have. Sort stål kan forkromes, men kan rustfrit stål også det, eller skal det el-poleres?
Og er der forskel på forkromning og el-polering mht. hvor tit man skal polere det op osv.?

Til sidst vil jeg lige høre om der er nogle der ved hvad et 2" rørs godstykkelse minimum skal være for at kunne blive bukket ca. 45 grader.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkromning eller el-polering
  • #1   3. mar 2008 lav det i rustfri bliver det langt bedste resultat

• #2   3. mar 2008 Lav det i rustfrit, og køb bøjninger og alt det. Det er meget lettere

• #3   3. mar 2008 Jeg vil helst undgå at skulle til at købe bøjninger, materialerne er gratis hvis jeg bare bruger et lige stykke rør og bukker det, hvilket er guld værd når man er på SU, så det vil jeg prøve først.

• #4   3. mar 2008 Grunden til at jeg vil bukke det er også for at undgå svejsninger på røret, vil bare vide hvor tykt godset skal være for at det kan lade sig gøre.

• #5   3. mar 2008 Ok, jeg mener det rustfri 2" de har er 1,6mm tykt, bukket skulle helst blive så røret ikke bliver trykket fladt, så det burde ikke være særlig skarpt.

• #6   3. mar 2008 rustfrit og så få det poleret op i hånden evt.

Og lav rørføringen progressiv så får du en større ø rør ved spjældet end ved turboen.

• #7   3. mar 2008 Jeg har også tænkt mig at lave 2" fra turbo til IC, og så 2½" fra IC til indsugningen, men det er kun røret fra turboen til IC'en der skal bukkes, det andet skal bare have en studs svejset på. Jeg må ærligt indrømme at min tålmodighed ikke er til at polere sådan noget op i hånden, så det må blive til noget el-polering.

• #8   3. mar 2008 det bliver du træt af i længden, det elpolering jeg har set har været grimt.. så hellere gøre det i hånden første omgang og så er det meget nemmere at holde flot

• #9   3. mar 2008 Ok, det må jeg lige overveje hvad jeg gør så, havde bare hørt at man kunne få det elpolerede til at blive helt fint hvis man bare lod det være nede lidt længere. Vil det være helt ad helvedes til at lave rørene i sort stål, og så forkrome dem?

Kommentér på:
Forkromning eller el-polering

Annonce