{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Forsikringsskade {{forumTopicSubject}}

Hey,

Har lige haft en mindre skade.

Jeg holder i en udkørsel fra en tank og der holder så en skråt bag mig og snakker i telefon.

Jeg holder så lidt for langt ude over cykelstien og vælger så at bakke lidt fordi der kommer en cykel, samtidig vælger ham der snakker i telefon så at køre frem bag ved mig og vi rammer så sammen med max. 5 km/t.

Jeg har så fået en lille bitte ridse på kanten af min bagkofanger.

Så kigger vi så på hans forkofanger, og der var jeg ramte den var der intet at se, men på resten af kofangeren så den noget slidt ud (ikke fordi jeg har ramt ham!) men meget af lakken manglede.

Når han nu indberetter det til sit forsikringsselskab, kommer jeg så til at skulle betale for alt det maling der mangler på hans kofanger selvom jeg kun ramte ham på kanten af venstre side?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsskade
  • #1   13. mar 2008 Du kan sikkert godt risikere, at han vil kræve det. Men så må du fremlægge fotos og vidner som kan bevise det modsatte, hvis du har det. Så har du ihvertfald dit på det tørre.

Hvis han dog bare er en smule ærlig, så bliver der ingen problemer.

• #3   13. mar 2008 Der var intet kommet der hvor jeg ramte, men resten af hans kofanger var godt slidt.

Han snakkede noget om han gerne ville have en taksator til at se på den fordi han mente den måske kunne være trykket skævt... Selvom jeg dårligt ramte ham.

• #4   13. mar 2008 Du skal jo bare betale din selvrisiko... Så om han få lappet lak på et hjørne, eller får omlarkeret hele kofangeren betyder ikke noget for din forsikring. Og det er jo altid ham der bakker, og ikke ham der snakker, der har skylden smiley

smiley

• #5   13. mar 2008 Ved godt jeg har skylden.

Men der var INTET sket da jeg ramte ham.. Eneste var hans slidte kofanger, hvilket jeg vel ikke skal have skylden for.

Udover det, hvis det nu er han vinder og jeg skal betale hans kofanger - Stiger min forsikring så?

• #6   13. mar 2008 Man, ja undskyld HOST HOST bakker nu heller ikke når man kan se der holder en bil bag sig, uanset situationen...
    Men det lyder som om han er en af de typer der vil se om han kan få reppet sin bil på en andens regning nu han har muligheden for det.
    Snak med dit forsikringsselskab og forklar dem situationen, og så tag den derfra.

• #7   13. mar 2008 Kim, der var jo 2½-3 meter til ham, og jeg bakkede en ½-1 meter ca. men han kørte fremad samtidig åbenbart smiley

Men snakker med mit forsikringsselskab imorgen, så prøver jeg at høre dem.

Kommentér på:
Forsikringsskade

Annonce