440 visninger
|
Oprettet:
Lyder carbon-potter anderledes? {{forumTopicSubject}}
Fandt denne carbon-potte på nettet og kunne godt tænke mig at vide om de lyder meget anderledes end normale sportspotter? Nogen der har nogen erfaringer...?
http://www.showoffimports.nl/customer/product.php?productid=19850&cat=0&page=1
//Amir
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
nov 2002
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 11 Emner: 69 Svar: 192
Til Mikkel T : Den i linket er netop ikke bare en skal omkring den rustfrie... det står der ihvertfald i teksten.
//Amir
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
- Real carbon muffler, not just a stainless box with carbon sheet wrapped around it.
Synes at den er halvdyr, hehe (ikke forbi jeg er en nærig-røv
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
kan være pga. modstanden / kompresionen i bagpotten.
eller er jeg på afveje, hehe.
Jeg ved ihverfald hvis man monter en komplet udstødning, fra manifold til bagpotte i for store rør, så mister man hk/nm. Men gælder dette bagpotten?
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
Hi-power bagpotterne findes i to universal udgaver.
En small 2.5" indgang og enderør på 96mm.
En big med 3" indgang og enderør på 120 mm.
Pris 2080.- Eks. moms.
http://www.k-power.dk/images/products/30_foto3_673246.jpg
http://www.hksusa.com/images_products/S_1149.jpg
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
men har man en langsom øse, så er hvert HK, jo vigtigt, hehe.
Amir kører honda, så han har brug for alle sine ponyer, hehe
Toyota Power, hehe.
nov 2002
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 11 Emner: 69 Svar: 192
//Amir
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Amir K: Carbonpotten giver en lidt mere brummende lyd end rustfri. Den mister dog sin snerren da carbonmaterialet absormere en del lyd. Personligt ville jeg altid vælge rustfri fremfor carbon. Da jeg bedre kan lide den lyd
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
Jeg havde snakket med en gut på striben om hans Escort RS Turbo. Han havd omkrings 200 hk i den.
Han fik monteret en komplet potte fra manifolden bagud på enten 3" eller 3,5", han mistede mellem 10 og 15 hk på dette. Derefter fik han monteret en 2" eller 2,5" potte fra manifolden og ud, med dette kom hans RS turbo på lidt over 200 hk.
Så jo, der er noget der hedder OverKill.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
Ja, jeg ved at jeg har fået tæsk af dig og din honda, ingen af mine biler kunne nogesinde følge med.
Men den der ler sidst, ler bedst.
Watch Your Back, Homie!
Hehe.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Det jeg siger er at biler fra visse lande kører med for meget modstand i potterne netop af den simple grund at sænke effekten så den imødekommer forsikringsselskaberne i de lande. Oven i det så er der vel en grund til man kan købe komplette udstødninger fra tuningsfirmaer. Det ville ikke give mening at man mister 5 hk ved at skifte til en langt dyrere udstødning der burde være testet i hoved og røv
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 1.132
Er enig med dig at nogle biler har restriktioner/begrænsninger i deres udstødning.
Der jeg siger er at generelt er der noget der hedder overkill. Jeg tror ikke helt at man kan bruge Smølfens supra som eksempel. En tagrende ville være for lille en udstødning på hans bil, hehe.
Men lad det ligge, jeg tror at alle ved hvad vi mener.
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Lyder carbon-potter anderledes?