{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyder carbon-potter anderledes?
  • #1   21. jan 2005 hymm du mister helt sikket nogen kn / nm men den kommer til og lyde pænt godt ved det smiley hilsen jesper


  • #2   21. jan 2005 Til Jesper L : Mister man kn / nm på det? Hvorfor det?

    Til Mikkel T : Den i linket er netop ikke bare en skal omkring den rustfrie... det står der ihvertfald i teksten.

    //Amir


  • #3   21. jan 2005 Der står jo at det ikke er en skal, men rigtig carbon potte!

    - Real carbon muffler, not just a stainless box with carbon sheet wrapped around it.

    Synes at den er halvdyr, hehe (ikke forbi jeg er en nærig-røv smiley


  • #4   21. jan 2005 mener hk/nm der er ikke noget modstand i sån en potte med så stor afgang men kunne ikke forstille mig det er noget du kan mærke


  • #5   21. jan 2005 Angående tabet af hk/nm.
    kan være pga. modstanden / kompresionen i bagpotten.
    eller er jeg på afveje, hehe.

    Jeg ved ihverfald hvis man monter en komplet udstødning, fra manifold til bagpotte i for store rør, så mister man hk/nm. Men gælder dette bagpotten?


  • #6   21. jan 2005 jeg er ret langsom til at skrive idag, hehe...

  • #7   21. jan 2005 Jeg ville anbefale denne potte!

    Hi-power bagpotterne findes i to universal udgaver.

    En small 2.5" indgang og enderør på 96mm.
    En big med 3" indgang og enderør på 120 mm.

    Pris 2080.- Eks. moms.


    http://www.k-power.dk/images/products/30_foto3_673246.jpg
    http://www.hksusa.com/images_products/S_1149.jpg


  • #8   21. jan 2005 Glemte lige at skrive at den er fra HKS!

  • #9   21. jan 2005 raffi tror helt sikket men mister nok men lad oz sige det måske er 5hk óg 3nm det kan man jo ikke kærke


  • #10   21. jan 2005 men du mister lidt hk nm ved det hmm kan man bare se 17år og ved alt det hehe jeg har ikke fuldt med i skole det er selv lært det hele

  • #11   21. jan 2005 OK, jesper.
    men har man en langsom øse, så er hvert HK, jo vigtigt, hehe.

    Amir kører honda, så han har brug for alle sine ponyer, hehe smiley (Amir>>du kan tage det, du gamle).

    Toyota Power, hehe.


  • #12   21. jan 2005 Hvad snakker du om, Raffi??? Har jo gennemtæsket alle dine biler, så du skal vist ikke snakke om mangel på heste i en Honda smiley

    //Amir


  • #13   21. jan 2005 Haha... hva er da det for noget med at man taber effekt ved at skifte bagpotte eller komplet udstødning. Den holder ikke helt. En standard udstødning er flowet og modstandsberegnet så den har bedst muligt effekt sammen med momentet. SOM REGL!!! Det skal lige tilføjes at franske, italienske og japanske biler kører med HK restriktioner så der faktisk er for meget modstand i mellempotten eller bagpotten for at få den til at yde X antal hk så den ligger i en lavere forsikringsklasse end den ellers ville have. Der findes mange eksempler på effektforøgelser ved at fjerne alle mellempotter og kun bruge gennemstrømningspotte bag på.

    Amir K: Carbonpotten giver en lidt mere brummende lyd end rustfri. Den mister dog sin snerren da carbonmaterialet absormere en del lyd. Personligt ville jeg altid vælge rustfri fremfor carbon. Da jeg bedre kan lide den lyd smiley


  • #14   21. jan 2005 att. Kamilla

    Jeg havde snakket med en gut på striben om hans Escort RS Turbo. Han havd omkrings 200 hk i den.
    Han fik monteret en komplet potte fra manifolden bagud på enten 3" eller 3,5", han mistede mellem 10 og 15 hk på dette. Derefter fik han monteret en 2" eller 2,5" potte fra manifolden og ud, med dette kom hans RS turbo på lidt over 200 hk.

    Så jo, der er noget der hedder OverKill.


  • #15   21. jan 2005 att. Amir.

    Ja, jeg ved at jeg har fået tæsk af dig og din honda, ingen af mine biler kunne nogesinde følge med.
    Men den der ler sidst, ler bedst.
    Watch Your Back, Homie!
    Hehe.


  • #16   21. jan 2005 læg mærke til jeg ikke skriver noget om størrelsen på røret. 3" og 3½" er bestemt overkill på en trykladet 1,6 motor. Prøv at se hv størrelse Smølfens supra kører med herinde. Det er en 3,1L med ladetryk der nok ligger over den RST'ers. Hehe! Jeg kører da med komplet 2½" gennemgående på min anden bil (Eller kærestens bil... ). Den kører standard 2 1/8" så det er ikke den store forøgelse i størrelse, men den har bestemt givet noget.

    Det jeg siger er at biler fra visse lande kører med for meget modstand i potterne netop af den simple grund at sænke effekten så den imødekommer forsikringsselskaberne i de lande. Oven i det så er der vel en grund til man kan købe komplette udstødninger fra tuningsfirmaer. Det ville ikke give mening at man mister 5 hk ved at skifte til en langt dyrere udstødning der burde være testet i hoved og røv smiley



  • #17   21. jan 2005 Ok!
    Er enig med dig at nogle biler har restriktioner/begrænsninger i deres udstødning.
    Der jeg siger er at generelt er der noget der hedder overkill. Jeg tror ikke helt at man kan bruge Smølfens supra som eksempel. En tagrende ville være for lille en udstødning på hans bil, hehe.
    Men lad det ligge, jeg tror at alle ved hvad vi mener.


  • #18   21. jan 2005 hmm damer hehe den bagpotte han kigger på er jo med max af gang husk på det det er jo det du mister eftet på

  • #19   26. jan 2005 Jesper er du skæv eller bare dum at høre på? Læs nu hvad jeg skriver. Og lad være med at kigge så meget på mit billede... haha!

Kommentér på:
Lyder carbon-potter anderledes?

Annonce