Problemer med Passat 3.2 {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg (min far) har brug for lidt hjælp.
Han købte nedenstående bil.
Passat 3,2 V6 FSI med 4 hjulstræk leveret den 1.12.2005 som fabriksny.
Og har siden da ikke haft andet end problemer med den.
Fejl nr. 1 – Efter (ca. 10.000) lyste olielampen. Oliepåfyldning.
Fejl nr. 2 – Ingen tandrem, men 2 kædetræk, i den ene brækker bolten. Stor reparation.
Fejl nr. 3 – Gearkassen står af
Fejl nr. 4 – Gearkassen står af. Kører nu på den 3. gearkasse.
Fejl nr. 5 – Forskelligt tryk i cylinderne – Ny motor efter bare 52.000 km.
Han er ved at være godt træt af situationen, og er begyndt at overveje sine muligheder.
Hvor meget falder bilens pris, når køber får oplysninger omkring ovennævnte fejl? Har han nogen sanktionsmuligheder overfor VW?
Kan i henvise til nogle der kan hjælpe med ovenstående?
(Det skal dog siges, at når den kører som den skal, så er det en fantastisk bil)
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 119 Svar: 1.316
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 1 Biler: 6 Emner: 22 Svar: 66
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 75 Svar: 340
Men det er jo helt ekstremt. Bilen er jo kun 2-3 år gammel. og har ikke kørt andet end de 52000 km.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 296
Men generalt var det mindre børnesygdomme som motorlampen lyser osv få gange, motoren kunne gå ud grundet dårlige tændspoler, men syntes det der lyder monster ekstremt
Ny motor efter 52.000 km er langt fra normen skal jeg hilse og sige.... lyder mere som tal fra en ond ond drifter aka supra 1200hk´s aka skyline 1000hk´s japser drifter
Tror generalt din far har været meget uheldig, men han har helt sikkert tabt penge.... det med motoren trækker meget ned, da bilen er så ny, da den helt sikkert vil skrumpe markedet for den meget....
Hvis jeg var jer, ville jeg se tiden an, den næste reperation som kommer ville jeg tage en snak med mekanikeren og sige det jo ikke kan være rigtigt at så meget går galt efter hinanden....
Hvis problemerne derefter forsætter, ville jeg sælge den, og komme over de penge i har tabt.... er desværre ikke meget andet at gøre er jeg bange for
Problemer med Passat 3.2