909 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål angående udretning af buler {{forumTopicSubject}}
Hey derude
jeg har købt en sort bil, som desværre har en del små skrammer og buler. Jeg overvejer kraftigt at få malet hele bilen om.
Mit spørgsmål er om autolarkøren retter bulerne ud, eller er det noget jeg selv skal stå for?
På forhånd tak
sep 2005
Følger: 92 Følgere: 92 Biler: 6 Emner: 145 Svar: 1.331
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 341 Svar: 639
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 60
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 341 Svar: 639
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Er det en hård bule, skal du have mere krasse midler i brug... bor et hul i med en skrue.. dernæst skal du have et specielt-værktøj der fungere lidt lissom en omvendt hammer... den sætter du på skruen og slår bulen ud udefra. Alternativt kan du slå den forsigtigt ud fra indersiden.. derved ungår du også hullet. Laver du hullet skal du fylde efter med spartel... slår du den ud indefra, kan du være heldig at lakken holder.
Hvad angår omlakering, så prøv i første omgang at give den en god poler tur.. hvis du kan, så få fat i en proff polermaskine ( og NEJ.. ikke sådan en du kan købe til 300 kr )... brug en god lakrens.. fx 1Z produkter... dernæst giver du den en god gang voks og en lakforsegler.. se om ikke det gør den pæn.. det er meget billigere end en omlakering, Er der mange små risser kan du forsøge med SLIPOL fra sadolin (farvehandleren).
Du kan evt. tjekke min den gamle RØDE passat og se hvad 4 timers arbejde kan gøre for en ældre bil, hehe
Spørgsmål angående udretning af buler