FOTOFARTKONTROL - Hjælp! FOTOFARTKONTROL - Hjælp!
Jeg er lige kørt forbi en fotokontrol. Grænsen var 50, og jeg aner ikke hvad jeg kørte. Jeg blev opmærksom på kontrollen p.g.a. flere kraftige lysglimt. Først et og så 2 til meget hurtigt efter hinanden. Glimtene kom nogenlunde, da de 3 (tætkørende) biler foran mig kørte forbi politiets varevogn. Jeg befandt mig på det tidspunkt ca. 5 vognlængder væk.
Spørgsmålet er nu:
Hvornår tages billedet? Når man er 1-2 vognlængder fra varevognen? Jeg havde tid til at bremse ned og kørte langsomt hen mod varevognen. Dvs. jeg var min. 5 vognlængder derfra, måske mere. Ingen lysglimt imens jeg var tæt på varevognen? Har de taget de andre men ikke mig?????
Hvem har erfaringer?? HJÆLP!!!
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
"Målekøretøjet parkeres normalt parallelt med kørebanen. Køretøjet skal opstilles efter nærmere fastsatte regler. Radaren måler i en vinkel på 20 grader ud på kørebanen og kontrollerer hastigheden på alle, der passerer inden for kortere afstand afhængig af, hvilken vognbane køretøjet er placeret i. "
Kortere afstand..... Hmmmmm de viser også et billede:
http://www.politi.dk/Atk/15fremgang.asp
Så har de nok ikke fået mig!? Hvor længe går der indtil, at man får et brev tilsendt???
feb 2003
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 97
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Til grin
FOTOFARTKONTROL - Hjælp!