{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.042 visninger | Oprettet:

Skal jeg have skiftet bremseskiver? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Pug 206, som nu har kørt omkring 85.000 km. Har lige været til syn med den, hvor jeg fik at vide, at det på et tidspunkt nok var en god idé at skifte bag-klodser snart.

Det fik jeg så gjort igår, men mek'eren sagde, at jeg nok også burde få skiftet skiver også. Hvordan kan man se det? Jeg kan godt se, at skiven ikke er helt plan - den er dybdere der, hvor klodsen har bremset. Men er det ikke meget normalt, at klodserne slider på skiverne?

Og hvornår er det på tide, at man skifter skiverne? Er der en slags tommelfinger-regel for det? Kan det passe, at de er ved at være slidte ved 85.000.

Og endelig - hvad mener I, det skal koste at få skiftet skiverne?

Takker smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg have skiftet bremseskiver?
  • #1   10. apr 2008 din mekaniker har en en liste med mindste mål på disse ting, så ham til at slå bilen og og så finde en mikrometerskrue og få målt dem, er de inden for disse mål kanm de godt køre et sæt klodser mere, er de under så skift dem, men hvis du er begyndt at køre med de nye klodser skal du til at have nye kloder igen hvis du skifter skiverne, med mindre du kun har kørt meget! lidt under 100km med de nye klodser

håber det kunne hjælpe lidt?

• #2   10. apr 2008 Nu ved jeg ikk hvor nemt det er at skifte skiver på din 206....
    men ellers er det godt noget man selv kan gøre... har lige gort det på min egen bil... eller rettelse... hvis man havde fået de rigtige skiver så havde jeg skiftet dem også....

• #3   10. apr 2008 Mange mekanikere køber bare klodser og skifter dem alene... men hvis det skal gøre helt rigtigt så er det både skiver og klodser... det samme hvis man har tromlebremser, så skifter man både bakker og tromler, for ellers slides skidtet skævt...

• #4   10. apr 2008 daniel D

det nu ikke helt rigtigt, en mekaniker skifter det der er brug for, så hvis skiverne stadig er over mindtsemål, er det jo ikke nødvendig at skifte dem,

og det samme med tromler, de slides ikke særligt hårdt, så de kan også køre længe, og slides de skæve bliver de tit drejet af så de er i orden igen,

så der er jo ingen grund til at skifte noget der stadig kan køre,

• #5   10. apr 2008 Ok - men hvis jeg så - med skam i stemmen - siger, at jeg har købt klodserne hos THansen, så er det jo heller ikke noget, jeg er specielt knyttet til!

Vil der så ske noget ved, at jeg kører med disse klodser i måske 10.000 km mere (så skal den til service), og så får hele lortet skiftet der?

Hvad kan der ske i værste fald?

• #6   10. apr 2008 Forresten: Det er en S16 jeg har, så der er skiver på alle fire hjul smiley

• #7   10. apr 2008 Jeg smider aldrik nye klodser på brugte skiver. Så meget mere koster en bremseskive altså heller ikke. Men sætter nye bakker i en bil med tromlebremser, fordi tromlerne tit ikke er til at komme til for penge..

• #8   10. apr 2008 peter>> intet forgjort i det, du ødelægger intet....men skiverne har en grænse for hvor tynde de må blive før de skal skiftes og hvis renderne (der hvor klodsen slider) er dybe vil din mekker oplyse om at de bør skiftes.....85.000 er jo en fin slat så det er ikke unormalt afhængigt af kørselsmønsteret. Meget bykørsel giver hurtigt slid på bremsedele

• #9   10. apr 2008 Ok - så I mener ikke der er nogen decideret risiko ved at køre videre? Og når den så kommer til service igen om 9.000 km så siger mek'eren til, hvis skiverne skal skiftes?

• #10   10. apr 2008 ja

• #11   10. apr 2008 Skivetykkelse, foran, min. 18.4 (mm) derefter skal de skiftes

• #12   10. apr 2008 skift det dog selv det er det nemmeste at gøre , men hvis man har penge nok gør det jo ingen ting ...... man lære ikke ved at bare at smide den til mekker

• #13   10. apr 2008 Mener du 18,4 mm? Det er næsten 2 cm - det synes jeg virker ret voldsomt... Er jeg helt galt på den?

Enig i, at man ikke lærer ved at smide den til mekker, men da jeg bor inde på Vesterbro er der ikke noget sted, hvor jeg bare kan smide den på en lift og skifte ting på den.

Kunne nu ellers være rart smiley

Kommentér på:
Skal jeg have skiftet bremseskiver?

Annonce