{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

ATV indregistrering {{forumTopicSubject}}

Hey jeg leger lidt med tanken om at indregistrere en ATV til vej-brug, den skal indregistreres som traktor da jeg kun er 16... ka det overhovedet lade sig gøre, og hvad ville det koste? hvad skal den være udstyret med, blinklys bremeselys osv.? den må vel kun køre 30 efter som den indregistreres som traktor, men politiet ka da ikke kræve at den bliver begrænset., eller ikke må blive tunet? og hvad ville der ske hvis man kom til at køre for stærkt? smiley håber der er nogen der ude der ved lidt om det... på forhåmd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ATV indregistrering
  • #1   2. feb 2005 det kan du vist ikke !!! der er kommet en lov....

• #2   2. feb 2005 ja men den kan godt indreg. som en traktor men vil næsten tro at dine forældre skal eje den.. og hvis det skal være lovlig at køre på den så skal der være en nummerplade med rød kant på før den må bruges som transport også koster den 40.000 i vægtafgift vel og mærke hvis det er samme regel som på en traktor! og jo den bliver synet med begrænsning.. men hvis det er den samme slags som på en scooter eller knallert så er det jo nemt at pille af.. men er det ik nemmer at køre uden plader du kan da nem stikke fra en politi bil?

• Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 65
    #3   2. feb 2005 Nu er jeg ikke lige inde i det lovmæssige men hvis den bliver synes som en traktor tror i så ikke den skal opfylde ca de samme krav? Fx have et beskyttende gitter omkring føreren AKA. førerhus?

• #4   2. feb 2005 jo altså det skal der jo på en traktor.. (farmer her) men der var noget om det i tv en gang.. der var palder på en og kan måtte enda køre uden hjælp hvilket jeg vil vil opfordre på hvis den skal kunne løbe det de kan std.. men det kan være smølfen kan fortælle noget mere?

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21157

• #5   2. feb 2005 ok, jeg har set smølfen har prøvet at indregistrere sine ATV (lød det som) desværre har jeg ingen bil herinde, og kan derfor ikke skrive noget i hans biler, så jeg ka heller ikke få fat i ham :S
    jeg var inde og tjekke lidt op på det med vægtafgift, da jeg ikke har penge i røven til at smide 40000 efter det. jeg fandt en lille artikel hvori de omtalte manitou¨s teleskop læsere, de kunne nu indregistreres som traktorer og skulle derfor ikke betale vægtafgift af... det er nok ikke tilstrkækkelig til at sige der ikke skal betales vægtafgift på ATV, men jeg forsætter jagten smiley

• #6   2. feb 2005 jeg har ik kunne finde noget sted hvor vægtafgift nærmer sig de 40000kr, sikker på du ik mener 4000?
    har os fundet ud af det afregnes ud fra vægten, og sådan en ATV er vel ikke særlig tung, samlignet med en traktor.

• #7   8. feb 2005 hmm.. ok, men hvade nu tænkt mig og købe brugt...
    men er de så begrænsede?

Kommentér på:
ATV indregistrering

Annonce