{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Genopfrisk lak for dummies {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have genopfrisket min lak da den er blevet lidt mat med tiden.
Jeg forstiller mig egentlig bare at give den en gang voks men jeg er lidt i tvivl om hvilken voks jeg skal bruge, om jeg skal bruge noget af det halløj med farve i eller hvordan og hvorledes.
Er der nogle der kan give mig et par hint inden jeg køber mig fattig i alt mulig forkert?

Selve fremgangs måden vil jeg også gerne høre lidt om, kan det f.eks. betale sig at købe en af de der billige poler maskiner fra tsvansen eller er det penge ud af vinduet?

Håber i har et par gode råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genopfrisk lak for dummies
  • #1   16. apr 2008 - Man kan godt give den slipol, den fjerner den "døde" lak, så den naturlige kommer igen, men den har ikk godt af flere gange, kun 1 gang se evt mit fotoalbum, der brugte vi godt nok ikk slipol

• #2   16. apr 2008 Du skal købe noget Poler middel, bar noget "fint" noget og så gi den voks derefter.

Poler midlet kan du godt bruge sådan en maskine der til at polere ordenligt med. Men kan også klares i hånden. Efter poler middel kan du gi det voks, som du bar smør på, lader tøre og så pudser af med et rent tørklæde af en art

• #3   16. apr 2008 Lig ud med Sonax Lakrens over det hele, det sliber lakken meget fint og "åbner" lakken. Når du har poleret hele bilen med lakrens tører du det af og bruger f.eks, Sonax Hard Wax eller Xtreme polish+wax nano, det ligger en slags hinde over din lak som beskytter den og får den til at skinne smiley Du kan evt efterpolere bilen igen med polish+wax så du er helt sikker på at lakken er mættet efter lakrensen.
    Husk at du SKAL polere den op med voks efter du har givet lakrens, da lakken ellers står "åben" og meget hurtigt kan blive grim... Og lad være med at stå i sollys når du gør det, så kan du også være uheldig og få misfarvning..

Du kan selvfølgelig også bruge andre produkter end lige sonax, nu arbejder jeg bare med sonax produkter til daglig, så jeg ved det fungerer smiley

• #4   16. apr 2008 Måske et dumt spørgsmål men bare lige for at være 100% smiley

Skal den vaskes inden jeg går i gang med voksen. Altså efter den er blevet poleret? (for evt. at få det sidste polermidel af)?

• #5   16. apr 2008 Går jeg ud fra den ikke skal så...

Mange tak for hjælpen.. vil kaste mig ud i det på først kommende gråvejrs dag. smiley

• #6   16. apr 2008 Den skal selvfølgelig vaskes inden du går i gang ja.. En tur i vaskehal er mange gange bedre end håndvask, for den kommer næsten alle steder - selvfølgelig er der nogle steder børsten ikke kan nå, men dem kender du vel smiley (f.eks. bag spejle, under bagrudespoiler, ved bagrudevisker, under bagklap osv)

• #7   16. apr 2008 Åh, mente du om den skulle vaskes mellem lakrens og voks? Det skal den ikke, faktisk må den helst slet ikke få vand før den har fået voks. Og når du har givet den voks og poleret det af igen, så vent en uges tid med at vaske den igen, så voksen når at virke.

• #8   16. apr 2008 du skal ikke købe nogle "polermaskine"ved tsvansen

• #9   16. apr 2008 købte en ved jari auto, den kørte 20sek så fik den lov at hilse på asfalten.

Kommentér på:
Genopfrisk lak for dummies

Annonce