{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Opel Gt plus Wankel {{forumTopicSubject}}

jeg har gået og tænkt på at bygge min egen bil i et stykke tid det som jeg havde i tankerne var at bygge en Wankel 1.3 ned i en gammel fed bil. Jeg ved ikke helt hvilken bil som jeg skal smide den ned i. jeg har gået og tænkt at smide den ned i en Ford Taunus eller en Opel Gt. Men ved ikke helt hvad sådan en Opel Gt i nogenlunde stand koster, jeg har fundet ud af resten. Nogen som ved hvad en hæderlig Opel Gt kan koste ?

Er der evt nogen som kender nogen andre gode "lette" sports-biler (helst gamle)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Gt plus Wankel
  • #1   18. apr 2008 Hvorfor ialverden lige sådan en lorte motor ?? (min mening om motortypen)

Jeg har så leget med tanken om at tage en gammel Corvette (de er lavet af glasfiber) og ligge en stor Diesel motor i. så har man den fedeste pentler bil ;o)

• #2   18. apr 2008 er det ikke nedern og smide sådan en lille omdreningvillig motor i sådan nogle biler..

• #3   18. apr 2008 Jeg har lige smidt en M50 e36er motor i min BMW e21er smiley
    DAMN det spiller smiley
    Drift konkurrence here we come smiley

Hvad med en Kadett City? smiley
    Billig og lille og med baghjulstræk...
    Eller en gammel Mazda 323 baghjulstræk.

• #4   19. apr 2008 Mine forslag:
    Opel Kadett C Coupe
    Opel Manta A + B
    Mazda 929 Coupe, kender en som har sådan en til salg
    Well, bare det er et fedt Coupe karosseri smiley

Wankel motoren tryner til hver en tid stempelmotorer, med samme eller flere heste. Hemmeligheden ligger i omdrejningsvilligheden og antallet af omdrejninger som de kan tage. Desuden leverer Wankelmotoren kræfterne på en helt euforisk måde, når først man har prøvet det, er der ingen vej udenom
    Desuden er de nemme og billige at tune, hvis man ved hvad man laver.
    Der er ikke så mange dele som kan gå i stykker.

PS: Hvis I kun har hørt rygter og selv digter lidt på historien om at Wankelmotoren er noget skrammel, så er det smartere bare at holde mund, man kan hurtigt komme til at lyde som et fæ når man ikke ved hvad man snakker om. :o)

Ja den var ikke videre pålidelig tilbage i 60'erne, men det er jo ligesom også 50 år siden. Der er folk som bruger dem i sports- og stuntfly, hvis ikke det siger god for pålideligheden, ved jeg snart ikke hvad som skulle gøre.

Kommentér på:
Opel Gt plus Wankel

Annonce