{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

+/- v. Peugeot 406 TS6 {{forumTopicSubject}}

Har stik imod alle mine principper kig på en Fransk bil, nemlig en Peugeot 406 3.0 TS6 fra 2001..
Har tidligere kun haft 106ere og det var noget af det værste lort jeg har kørt i, men hva med den model jeg har kigget på.

210HK og 0-100 på 8,1 Sek. langt fra imponerende, men er faldet lidt for designet, men gider ikke have noget der konstant går i stykker, så hellere ofre lidt mere og få en E46 BMW


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  +/- v. Peugeot 406 TS6
  • #1   22. apr 2008 har flere bekendte der kører 406 V6 og der er sådanset ikke noget at komme efter og den kører kanon... og samtidigt er det jo en superlækker kabine den er født med smiley

    men tag ud og prøv en, den er skide lækker at køre i smiley


  • #2   22. apr 2008 Bliver nok også enden på det hele smiley franske biler kører jo sådan set okay, men de går ofte i stykker iflg. mine erfaringer..

  • #3   22. apr 2008 Har hørt den sluger sindsyg med benzin...

  • #4   22. apr 2008 Jeg vil ikke snuppe sådan en Pug..

    http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=9687


  • #5   22. apr 2008 hi-speed.dk hør der inde, ved der er flere der kører netop den model derinde

  • #6   22. apr 2008 har en ven som har haft en V6'er dog ikke TS6 som jo er en form for sports udgave med lidt chrom her og der og del læder, han havde ikke nogen problemer og den motor køre fanme godt, selv om den på papieret måske ikke er vildt hurtig, så er der ikke tvivl om du kan mærke det når du trykker på speedern, han havde så V6'ern med 190 heste og ikke 210 heste, det var heller ikke den faceliftet, den faceliftet er meget flottere, men ja ikke nogen kendte problemer som sådna, men det er jo ikke en ny bil længere.

    Et godt råd sørg for forhandler har skiftet tandrem inden du køber den, for det mener jeg er meget dyrt på den model.


    nu ved jeg ikke, hvor mange år du har haft bil, men forhør dig lige med forsikring, nogen kan godt være dyre med sådan en bil, da den jo har en god sjat heste.


  • #7   22. apr 2008 Kører selv TS6, og det er virkelig en lækker bil. Jeg ville gerne have en anden pga mit arbejde, men på den anden side vil jeg ikke skille mig af med den jeg har.. smiley Eller det vil man nok altid til den rigtige pris.. smiley

    Altså det er jo en 7 år gammel bil, og man må forvente reparationer, ligesom på alt andet. Tandrem er dyrt, og det er det fordi at det tager tid at skille den ad, og så skal det laves et sted hvor de har det rigtige udstyr, så den går som den skal når de samler den igen, ellers kan du let miste 30 hk. Mekanisk har jeg ikke haft problemer med min, som jeg har kørt i i 1½ år. Den er behagelig at køre langture i, har alt i udstyr, og jeg kører KUN bykørsel og jokker gerne lidt på højre pedalen men går alligevel i snit 9 km/l... Har kørt til holstebro fra næstved og retur med et gennemsnitsforbrug på 13,4 km/l men hvis man køber bil med en lidt større motor skal man heller ikke brokke sig over benzin-forbrug - har man det i tankerne allerede inden køb skal man købe sig en 3L lave en rille i taget på den, og så kan den samtidig fungere som sparebøsse på hylden i køkkenet når man ikke kører... smiley

    Det eneste du skal være obs på er elektronikken, den kan godt svigte lidt når den kommer op i årene, bl.a. sædevarme og fartpilot er godt lige at tjekke inden du skriver under på papirerne (har haft 2 v6'ere og den ene var lidt ilde tilredt) Kig også efter om den er passet ordentligt, den er nemlig ret dyr i reservedele, så selv nye skiver er ikke bare lige noget man går ud og køber.. smiley Hov og en sidste ting... hvis den er fra 2001, så find ud af om den har fået skiftet udstødning, eller i det mindste om den kan trænge til det - det er nemlig også ret dyrt på den. der er ikke rigtig nogen steder du skal kigge efter rust da bilen er galvaniseret, jeg har i hvert fald ikke rust på min.

    Eneste rigtige minus er at det er svært at finde fælge til den model efterhånden, men når man sidder inde i bilen og mærker hvor lækkert den glider hen over landevejen vil man lidt skide på hvilke fælge man har på.. smiley

    Held og lykke med det, du er velkommen til at spørge hvis der er andet du vil vide om den, bare skriv i min profil...

    / René


Kommentér på:
+/- v. Peugeot 406 TS6

Annonce