1.067 visninger
|
Oprettet:
+/- v. Peugeot 406 TS6 {{forumTopicSubject}}
Har stik imod alle mine principper kig på en Fransk bil, nemlig en Peugeot 406 3.0 TS6 fra 2001..
Har tidligere kun haft 106ere og det var noget af det værste lort jeg har kørt i, men hva med den model jeg har kigget på.
210HK og 0-100 på 8,1 Sek. langt fra imponerende, men er faldet lidt for designet, men gider ikke have noget der konstant går i stykker, så hellere ofre lidt mere og få en E46 BMW
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
men tag ud og prøv en, den er skide lækker at køre i
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 193 Svar: 861
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 437
nov 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 335 Svar: 4.742
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=9687
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 1.539
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.665
Et godt råd sørg for forhandler har skiftet tandrem inden du køber den, for det mener jeg er meget dyrt på den model.
nu ved jeg ikke, hvor mange år du har haft bil, men forhør dig lige med forsikring, nogen kan godt være dyre med sådan en bil, da den jo har en god sjat heste.
aug 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 144
Altså det er jo en 7 år gammel bil, og man må forvente reparationer, ligesom på alt andet. Tandrem er dyrt, og det er det fordi at det tager tid at skille den ad, og så skal det laves et sted hvor de har det rigtige udstyr, så den går som den skal når de samler den igen, ellers kan du let miste 30 hk. Mekanisk har jeg ikke haft problemer med min, som jeg har kørt i i 1½ år. Den er behagelig at køre langture i, har alt i udstyr, og jeg kører KUN bykørsel og jokker gerne lidt på højre pedalen men går alligevel i snit 9 km/l... Har kørt til holstebro fra næstved og retur med et gennemsnitsforbrug på 13,4 km/l men hvis man køber bil med en lidt større motor skal man heller ikke brokke sig over benzin-forbrug - har man det i tankerne allerede inden køb skal man købe sig en 3L lave en rille i taget på den, og så kan den samtidig fungere som sparebøsse på hylden i køkkenet når man ikke kører...
Det eneste du skal være obs på er elektronikken, den kan godt svigte lidt når den kommer op i årene, bl.a. sædevarme og fartpilot er godt lige at tjekke inden du skriver under på papirerne (har haft 2 v6'ere og den ene var lidt ilde tilredt) Kig også efter om den er passet ordentligt, den er nemlig ret dyr i reservedele, så selv nye skiver er ikke bare lige noget man går ud og køber.. Hov og en sidste ting... hvis den er fra 2001, så find ud af om den har fået skiftet udstødning, eller i det mindste om den kan trænge til det - det er nemlig også ret dyrt på den. der er ikke rigtig nogen steder du skal kigge efter rust da bilen er galvaniseret, jeg har i hvert fald ikke rust på min.
Eneste rigtige minus er at det er svært at finde fælge til den model efterhånden, men når man sidder inde i bilen og mærker hvor lækkert den glider hen over landevejen vil man lidt skide på hvilke fælge man har på..
Held og lykke med det, du er velkommen til at spørge hvis der er andet du vil vide om den, bare skriv i min profil...
/ René
+/- v. Peugeot 406 TS6