{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.536 visninger | Oprettet:

Højrestyret bil -indflydelse på afgift {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg overvejer at hente en gammel mini hjem fra England. Vælger jeg at gøre det får jeg jo en højrestyret bil, og jeg mener engang at have hørt noget om at afgiften er lavere når bilen er højrestyret. Har det noget på sig?

Og så lige en anden ting angående højrestyring. Er det ikke pisse svært at se om der er fri bane til overhalning når man sidder i den forkerte side? Det gør nok ikke så meget når det er en mini, da overhalninger nok bliver en sjælden begivenhed smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højrestyret bil -indflydelse på afgift
  • #1   25. apr 2008 korrekt at de giver "rabat" på afgiften når bilen er højrestyret, lidt sært egentlig i dette afgiftsplagede land. har netop fået afgiftsbehandlet en saab 9000 fra uk som vi fik nedsat afgift på gundet højrestyring. kan ik huske hvor mange procent man får

• #2   25. apr 2008 Super, tak skal du have!

Hvordan er det så at køre i sådan en højrestyret bil?

• #3   25. apr 2008 Jeg ved ikke når det er en gammel mini. Men jeg ved at det betyder noget på afgiften om den er højre styret ved nyere biler. Men tør ikke sige det i dette tilfælde.

Jo det er svært at se om der er fri. Synes også man ser det hele forkert når man sidder i højre side. Især i rundkørsler og rundt om helleanlæg.
    Men det vænner man sig jo nok til.

• #4   25. apr 2008 20 %

• #5   25. apr 2008 26 procent så vidt jeg ved.. Hvis tælleren blir skrevet i miles er det endnu bedre..

• #6   25. apr 2008 20% er det.
    Og det er ikke slemt at køre i en højrestyret bil.

De første 10 minutter ligger du konstant på midten af vejen, da man jo er vant til at køre efter midterstriben. Derefter ingen problemer.

De næste 4-5 dage kommer du til at viske vinduer hver gang du skal dreje, da der er byttet om på blink og visker-arm i højrestyrede biler.

Det eneste problem du vil blive ved med at have er overhaling af lastbiler.... i en venstrestyret bil kan du jo lige liste ud og se om der kommer nogen imod dig.. det kan du ikke i en højrestyret med mindre du kommer helt over i modsatte bane.
    Der er dog mange der har monteret et kamera i venstre side af bilen, der er sat til en monitor, så du kan se fremad. Dette virker okay.

• #7   25. apr 2008 Det lyder da til der er gode penge at spare hvis man vælger højrestyret bil. Ved dog ikke helt om jeg vil kunne vænne mig til det. Må nok hellere prøvekøre en højrestyret bil inden jeg beslutter mig.

• #8   25. apr 2008 har selv en højre styret s13, og det er sygt i starten, man tager forkerte hånd til gear stang, tænder vindus visker istedet for at blinke, men eller de første 100 km er det nærmest svært at køre en venstre styret bil, har ved siden af en honda, kan næsten ikke finde ud af at køre den længere smiley

• #9   25. apr 2008 Men hvis den er ældre end 30 eller 35 ? (veteran) koster den jo nada i afgift i for vejen, så find en venstre styret er osse mit råd smiley

• #10   25. apr 2008 Dem jeg har kig på ligger fra '72 til '78

Jeg kunne jo også kigge i Tyskland, men jeg fatter bare ikke det tyske sprog, så det gør det hele så besværligt smiley

Kommentér på:
Højrestyret bil -indflydelse på afgift

Annonce