{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Kasper K
Kasper K
Tilmeldt:
10. feb 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20

Hjælp til 1. gangs køber... {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt hjælp / sparring. Jeg står foran at skulle købe min første bil og er absolut på bar bund. Jeg har tænkt mig at bruge 70.000-75.000 på en brugt bil, og vil derfor høre om nogen har gode / dårlige erfaringer med de biler jeg har tænkt på, samt tips jeg evt kan bruge. Jeg skal hovedsageligt bruge bilen til bykørsel, og har indstillet mig på at købe en bil fra 1998/1999 +/-1 år, som har kørt som det nu passer til ovenstående pris, dvs 150.000-180.000.

De biler jeg har i tankerne er følgende:

- Peugeot 206, 1,4XR.
- Rover 214 1,4 si
- Honda Civic 1,4/1,4

Ser frem til konstruktiv sparring og kommentarer. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til 1. gangs køber...
  • #1   10. feb 2005 hm af de 3 havde jeg valgt honda'en....MEN hvis der var frit valg havde jeg nok købt en sierra og ombygget den til en cossie smiley

  • #2   10. feb 2005 Prøv at kigge i min profil Kasper Heümann K.. Måske noget du kunne tænke dig...?

  • #3   10. feb 2005 Jeg ville også gå efter Honda'en, både fordi deres motor er utrolig pålidelige, økonomiske og dog stadigt lidt sjove, trods det er en 1.4..

    Rover ruster lidt, men hvilke biler gør ikke det.. Hvis du vælger en 5 dørs Honda, så vil jeg næsten sige, at det er ligemeget om det er en Rover el. Honda'en, da de 5 dørs Civic'er laves i England og vidstnok af Rover, blot med Honda motor, gear, etc. men næsten samme karosse..


  • #4   11. feb 2005 ud af de tre ville jeg også vælge honda...

  • #5   11. feb 2005 Ud af de tre, ville jeg vælge Peugoet'en. De holder også glimrende og det bedste ved den frem for de to andre, er reservedelspriserne, som er totalt forskruet hos Honda. Rover'en ville være den sidste bil jeg valgte, grundet stor afskrivning over få år (om 2 år koster en 80.000kr. Rover ca. 30.000). Derudover deler Rover og Honda dele, men ikke ALLE dele. Nogen dele kan du kun få originalt hos Rover til en sindssyg pris.

  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #6   11. feb 2005 Tak for svarene, men de sætter desværre mit problem i relief; folk jeg spørger svarer alle noget forskelligt.

    Specielt er jeg interesseret i at vide hvilken af de tre der har den største afskrivning over 2-3 år samt hvilken der er dyrest i reservedele?

    Jeg er også interesseret i at høre fra brugere der har god eller dårlig erfaring med en eller flere af de tre biler.


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #7   11. feb 2005 Jeg syntes nu folk svare rimeligt ens, af dem der kommentere bilerne på din liste peger 4 ud af 5 på Honda og en på Peugeot. Jeg tilslutter mig gerne de tre og peger også på Honda og så er det 5 ud af 6, jeg har selv Honda og ville aldrig pege på den hvis jeg syntes den var noget bæ.

    Jeg har en Civic 1,4i S sedan fra 01/08-1997 som i dag har rundet 155.706 km og der har endnu ikke været behov for en eneste reparation af nogen som helst art, eller justering af noget som ikke normalt skal justeres ved et almindeligt service. Det er selv om den i ferier får lov at slæbe på hele familien og 800 kg campingvogn, og morfarkørsel er ikke årsagen til den store stabilitet.

    Jeg kan nu ikke følge Jesper V nå han siger ” reservedelspriserne, som er totalt forskruet hos Honda” jeg har før set nogle der mener det men aldrig nogen som har haft noget at ha’ det i.

    Husk at 1,4i har 75 hk mens 1,4i S har 90 hk og mere udstyr, mig bekendt er den en pakning i indsugningen der giver den forskel på de 15 hk så det kan laves om men så mangler der stadig udstyret.

    Med venlig hilsen Kim


Kommentér på:
Hjælp til 1. gangs køber...

Annonce