{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.330 visninger | Oprettet:

Ingen mærkbar effekt ved Aircondition {{forumTopicSubject}}

Jeg har erhvervet mig en Skoda Fabia med aircondition, men synes ikke rigtigt jeg får en mærkbar forskel i køling af bilen, når jeg tænder for anlægget..

Hvor meget skal man kunne mærke at aircondition er tændt? Bilen skal vel blive kølet ned rimeligt hurtigt eller? Alt afhængig af hvor hurtigt blæserne kører..

Hvad kan være galt, hvis airconditionen ikke køler ret meget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen mærkbar effekt ved Aircondition
  • #1   13. maj 2008 kan være den mangler kølemiiddel, så funker det heller ikke optimalt, kør til et værksted og få lavet en påfyldnng, det er tit det der er galt, men kan selvfølgelig ikke lige sige det med 100% sikkerhed at det er det....

• #2   13. maj 2008 Jeg skal have bilen på værksted hos forhandleren på tirsdag, så han må bare lige tjecke systemet igennem.. smiley

• #3   13. maj 2008 Aircon på biler er næsten en videnskab....de fleste ac anlæg er af lousy kvalitet, som gør at kølemidlet fordamper ret hurtigt. Min egen med ac bliver efterset og efterfyldt årligt og det bør man gøre med alle biler med ac....hvis anlægget står stille for længe tører pakningerne ud samt slangerne bliver møre.....det skal holde igang jævnligt

• #4   13. maj 2008 Man skulle vist ku måle imellem 5-10 grader lige ved luftspjældet i bilen...

• #5   13. maj 2008 Anders T: S hvis man har et AC anlæg men ikke bruger det, er det = at slå det ihjel??

• #6   13. maj 2008 Et A/C anlæg har godt af at blive brugt, som Anders T skriver, vi plejer at sige til kunderne at de skulle bruge det min. en gang hver 14 dag. så tørre pakningerne ikke ind.
    Og du kan jo bruge det både med kold og varm luft....

• #7   13. maj 2008 thomas>> yep....rigtig mange producenter anbefaler også at man igennem vinteren husker at tænde det engang imellem. Det køler ikke om vinteren eller bare når udetemperaturen er for lav MEN det danner stadigt tryk i systemet og giver derved smøring til slanger, o-ringe i systemet samt alle pakningerne. Der er 37 oringe på AC systemet på en saab 900 + pakninger og rør.....det kan klart anbefales at tænde for sit AC anlæg engang imellem bare for at sikre at det holdes ved lige.

og ja, regelmæssige service er påkrævet hvis det skal virke i bilens levetid. desværre koster ac væske knaster så det er ikke gratis at have smiley

• #8   13. maj 2008 Det er godt til at fjerne dug på indersiden af ruderne, når det er fugtigt i vejret....

• #9   13. maj 2008 Kan være der enten er for meget kølemiddel eller for lidt i systemet. Begge dele gør at anlægget ikke køler optimalt.

For at få optimalt ud af systemet skal anlægget oftest ikke fyldes efter foreskrifterne, men lidt mindre. Dog skal det efterses oftere så. Men det er jo noget man selv vælger.

Kommentér på:
Ingen mærkbar effekt ved Aircondition

Annonce