1.295 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Bilklage Bilklage

Hej BG,

Jeg sidder lige pt. og overvejer at køre en sag mod den forhandler hvor jeg har købt min bil.

Da på det tidspunkt vi skriver købekontrakten bliver enige om at at den første service på min audi a3 skal laves hos VW/Audi så jeg ikke behøver at være i tvivl om mobilitetservicen og fabriksgarantien dækker det hele.

Jeg har så til min overraskelse fået min bil med et servicehæfte hvor forhandleres ejen stemple sidder i. Dvs. at de har lavet service på min vogn. Har jagtet dem i 2-3 måneder nu dog uden held. De lover og lover men intet sker.

Og for det andet, da jeg underskriver min købekontrakt står der også at jeg køber en Audi A3 Sportsback Ambiente.

Har fået tjekket bilen efter stelnummer og fundet ud af at det er en attraction jeg har fået.

Nogen som kender nogen der har været uden for noget lign. eller om jeg kan finde nogen eksempler på sager nogen steder. Inden jeg begynder at lave min klage. Og gå rettens vej.

Jeg synes jeg er yderst dårligt behandlet når jeg tænker på hvormange penge jeg har betalt for denne bil.

Håber nogen derude har erfaring eller kan hjælpe mig.

Tak på forhånd.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilklage
  • #1   14. maj 2008 Sorry for de stavefejl der er, gik lidt for hurtigt. Vi mangler altså en preview knap smiley

• #2   14. maj 2008 http://www.bilklage.dk/Pages/WelcomePage.aspx kig her

• #4   14. maj 2008 Chris ! - Jeg har været oppe ved dem ca. 10 gange, og jeg har skrevet mail frem og tilbage både med direktør og sælger. Det var direktøren som lovede mig det i første omgang. Og han har også lovet det til mig på mail. Men nu har jeg bare et svar, det kan ikke lade sig gøre. Og jeg mener bare hvis de havde sagt det fra start havde jeg gerne betalt den skide service selv. Det som irritere mig mest.

• #6   14. maj 2008 tja.. rent juridisk står du godt.. kort sagt får du ikke den bil og den service du har skrevet under på... derfor har du ret til at lade handlen gå tilbage jf. købeloven... men.... med dig ind i FDM.. det er penge der er givet godt ud i dette tilfælde...

• #7   14. maj 2008 + at man har et hold jurister i ryggen skulle man møde en spade, hehe

• #8   14. maj 2008 Jeg er meget enig med Dez. Jeg har selv været den tur igennem, og de var mere end hjælpsomme hos FDM. Bare få printet alle maiils ud, og have din dokumentation klar. Det virker altid cool, når man har styr på sine ting!

Den anden vej, er at klare tingene selv - og søge fri process.

Kan du ikke følge den op, når du kommer så langt? Bare for at sammenligne din sag, med min egen...

• #9   14. maj 2008 Det skal sige at jeg nu har haft kontakt til direktøren igen. Og sagt at jeg står klar med beviser og fdm hvis der ikke skete noget.

Skulle få et svar idag, jeg fortæller lige udfaldet.
    :o)

• #10   14. maj 2008 muhahahahahahaha... så kan han lære det... glæder mig til at høre udfaldet...

• #11   15. maj 2008 Update: De har endnu engang valgt og sige det ikke kan lade sig gøre at få lavet den rigtige service på den.
    Har fået fortalt af sælgeren at jeg intet mister på hverken garanti eller mobilitetsservice pga. de har lavet service på den.

Så nu er næste step igen at tage op til VW/Audi for at for bekræftet historien. For var over ved dem inden købet og der sagde de at jeg mistede det hvis den forhandler jeg købte bilen ved laver service på den.

bum bum, snak om at være forvirret af alle de sælgere ????

• #12   15. maj 2008 lad os endelig høre, hvad Audi-folkene har at sige til det, hehe

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #13   15. maj 2008 Angående mobilitetsservicen, så har Toyota samme ordning. Har man fået lavet service ved dem, så forlænger de mobilitetsservicen et år frem, indtil næste service.
    Jeg har så valgt at få lavet service ved et andet værksted og sparer derved ca. 2500kr på et stort service. Et årsabb. ved Dansk Autohjælp (som kører for Toyota) koster 610kr årligt, så det mener jeg godt liiiige der kan blive råd til af besparelsen.

I dit tilfælde, Anel H, ville jeg være mere bekymret for den prisdifference der måske er til den model du rent faktisk har fået...
    Hvor stor er prisforskellen mellem "Sportsback Ambiente" og "Attraction"?

• #14   15. maj 2008 Martin: Toyota er kendt for at udskifte og reparere uden beregning på biler hvor garantien forlængst er udløbet, bla. med motorfejlene på Avensis T22 og undervognsdele på Carina E, dyser på D-4D motorer mm.

Hvordan er du stillet når garantien er udløbet og du IKKE har fået service på et aut. værksted. Ved du det?

• #15   15. maj 2008 Update:

Har lige været oppe ved Audi og de fortæller mig at der er ingen dækning på bilen når servicen er udført hos et IKKE aut. værksted.

Selvom sælgeren oppe ved forhandleren havde sagt at han havde snakket med Audi og de sagde det var ligegyldigt.

Jeg kørte så op til forhandleren og skændes med ham i 15 min, fik ham til at ringe til Audi mens jeg var der. Og han fik fortalt at jeg var nødt til at få service hos et aut. værksted eller ingen garanti.

Skændes så videre med ham, hvor han endda siger til mig at vi aldrig har aftalt de skulle lave service hos audi. Selvom jeg har det på skrift??? o_O?

Så tilbyder han at betaler 50% af ny service, går jeg selvfølgelig ikke med til eftersom jeg er blevet lovet anderledes. Til sidst en happy ending.

Sælger bliver træt af mig, jeg truer med at lægge sag an og nu er der bestilt tid til service hos Audi kl. 10 imorgen smiley

Jeg får det bekræftet af Audi, så han ikke snyder mig igen. Og tiden er sørme bestilt.

Så pas på derude når i handler biler, få så meget så muligt på skrift og helst med en underskrift fra sælger VIGTIGT det er sælgeren.

Tak for denne gang smiley

• #16   15. maj 2008 Martin K : Jeg har tjekket priserne, og prisen for en attraction er omkring de samme penge som jeg har givet, og en ambiente ligger typisk lidt højere op mht. pris.

Har valgt at droppe det mht. model forskellen for det eneste jeg kan få ud af det er at få leveret bilen tilbage til forhandler. Og det gider jeg ikke bøvle med for at få fartpilot i bilen smiley

Da jeg har tænkt mig stille og roligt at tilføje de ting jeg nu har behov for.

• #17   15. maj 2008 Qualli... men... hvad med det faktum at du har fået leveret en Attractive og IKKE en Sportsback Ambiente som lovet? hvad er status på den??

• #18   15. maj 2008 aualli :o))

• #19   15. maj 2008 da SQUIRREL: som skrevet oppe så har jeg droppet den, da jeg ikke er blevet snydt penge mæssigt.

Og jeg købte jo bilen som den var, fordi jeg var tilfreds nok med det den havde.

Nu vil jeg bare være færdig med dem. Og aldrig handle der mere.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#20   15. maj 2008 René G

Jeg er ikke ringere stillet efter jeg har fået service på et uaut. værksted end jeg var før. De småfejl jeg har fået rettet efter jeg købte den, har jeg alle fået lov til at betale for. Jeg fik de 6 mdrs garenti og ikke en disse videre.
    Heldigvis HAR min bil fået skiftet shortblock, så den børnesygdom skulle være overstået.
    Hvis den stadig kørte på originalblokken, så ville jeg naturligvis have fået lavet service ved Toyota.

• #21   15. maj 2008 Så vil jeg ønske dig tillykke med din sejer over forhandlere og at du kan få lavet service hos VW/Audi.

• #22   15. maj 2008 Nicolaj: Ikke rigtigt jo, for jeg har jo set bilen og jeg vidste hvad jeg købte om den så hedder audi a3 1 eller audi a3 2 :S

Og pris mæssigt ligger de 2 langt fra hinanden.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#23   15. maj 2008 Anel

Som jeg læser det nu, er problemet at du har fået lavet service på et uaut. værksted? Egentligt er det jo så nu en sag mellem det uaut. og Audi - kan de ikke finde ud af noget?
    Servicet skulle jo helst være udført på samme måde, det er blot stemplet der er anderledes.
    Det eneste du har mistet er mobilitetsservicen - altså vejhjælpen.

Foreslå forhandleren at han betaler et års medlemsgebyr af falck eller DAH eller hvem Audi nu bruger, og til næste år kan du få udført det kommende service det rigtige sted...

Kan det ikke kringles sådan?

• #24   15. maj 2008 Martin K: Hvis du læser lidt længere oppe så har jeg skrevet at jeg langt om længe har fået overtalt forhandleren til at udfører korrekt service på min audi. smiley

Så udfaldet er godt. Og ja det er mest mobiltetsservice det går ud over.

1. Reparation på stedet
    2. Bugsering
    3. Gratis lånebil i maksimalt 5 døgn
    4. Gratis hotelophold i maksimalt 5 døgn for fører og en passager, incl. mor-genmad.
    5. Videre-/hjemrejse med tog eller fly efter regning

Det er hvad den dækker, og umiddelbart kan ikke nogen "Vejhjælp" hamle op med den smiley

Så er glad for jeg fik min vilje i sidste ende

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#25   16. maj 2008 Okay, jeg har ikke lige været opmærksom nok...
    Men rart at I har fundet en nogenlunde tilfredsstillende løsning.. smiley

Kommentér på:
Bilklage

Annonce