Bilklage Bilklage
Hej BG,
Jeg sidder lige pt. og overvejer at køre en sag mod den forhandler hvor jeg har købt min bil.
Da på det tidspunkt vi skriver købekontrakten bliver enige om at at den første service på min audi a3 skal laves hos VW/Audi så jeg ikke behøver at være i tvivl om mobilitetservicen og fabriksgarantien dækker det hele.
Jeg har så til min overraskelse fået min bil med et servicehæfte hvor forhandleres ejen stemple sidder i. Dvs. at de har lavet service på min vogn. Har jagtet dem i 2-3 måneder nu dog uden held. De lover og lover men intet sker.
Og for det andet, da jeg underskriver min købekontrakt står der også at jeg køber en Audi A3 Sportsback Ambiente.
Har fået tjekket bilen efter stelnummer og fundet ud af at det er en attraction jeg har fået.
Nogen som kender nogen der har været uden for noget lign. eller om jeg kan finde nogen eksempler på sager nogen steder. Inden jeg begynder at lave min klage. Og gå rettens vej.
Jeg synes jeg er yderst dårligt behandlet når jeg tænker på hvormange penge jeg har betalt for denne bil.
Håber nogen derude har erfaring eller kan hjælpe mig.
Tak på forhånd.
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 47
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 144
maj 2006
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
maj 2005
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 50
Den anden vej, er at klare tingene selv - og søge fri process.
Kan du ikke følge den op, når du kommer så langt? Bare for at sammenligne din sag, med min egen...
maj 2006
Skulle få et svar idag, jeg fortæller lige udfaldet.
:o)
maj 2005
maj 2006
Har fået fortalt af sælgeren at jeg intet mister på hverken garanti eller mobilitetsservice pga. de har lavet service på den.
Så nu er næste step igen at tage op til VW/Audi for at for bekræftet historien. For var over ved dem inden købet og der sagde de at jeg mistede det hvis den forhandler jeg købte bilen ved laver service på den.
bum bum, snak om at være forvirret af alle de sælgere ????
maj 2005
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
Jeg har så valgt at få lavet service ved et andet værksted og sparer derved ca. 2500kr på et stort service. Et årsabb. ved Dansk Autohjælp (som kører for Toyota) koster 610kr årligt, så det mener jeg godt liiiige der kan blive råd til af besparelsen.
I dit tilfælde, Anel H, ville jeg være mere bekymret for den prisdifference der måske er til den model du rent faktisk har fået...
Hvor stor er prisforskellen mellem "Sportsback Ambiente" og "Attraction"?
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 836
Hvordan er du stillet når garantien er udløbet og du IKKE har fået service på et aut. værksted. Ved du det?
maj 2006
Har lige været oppe ved Audi og de fortæller mig at der er ingen dækning på bilen når servicen er udført hos et IKKE aut. værksted.
Selvom sælgeren oppe ved forhandleren havde sagt at han havde snakket med Audi og de sagde det var ligegyldigt.
Jeg kørte så op til forhandleren og skændes med ham i 15 min, fik ham til at ringe til Audi mens jeg var der. Og han fik fortalt at jeg var nødt til at få service hos et aut. værksted eller ingen garanti.
Skændes så videre med ham, hvor han endda siger til mig at vi aldrig har aftalt de skulle lave service hos audi. Selvom jeg har det på skrift??? o_O?
Så tilbyder han at betaler 50% af ny service, går jeg selvfølgelig ikke med til eftersom jeg er blevet lovet anderledes. Til sidst en happy ending.
Sælger bliver træt af mig, jeg truer med at lægge sag an og nu er der bestilt tid til service hos Audi kl. 10 imorgen
Jeg får det bekræftet af Audi, så han ikke snyder mig igen. Og tiden er sørme bestilt.
Så pas på derude når i handler biler, få så meget så muligt på skrift og helst med en underskrift fra sælger VIGTIGT det er sælgeren.
Tak for denne gang
maj 2006
Har valgt at droppe det mht. model forskellen for det eneste jeg kan få ud af det er at få leveret bilen tilbage til forhandler. Og det gider jeg ikke bøvle med for at få fartpilot i bilen
Da jeg har tænkt mig stille og roligt at tilføje de ting jeg nu har behov for.
maj 2005
maj 2005
maj 2006
Og jeg købte jo bilen som den var, fordi jeg var tilfreds nok med det den havde.
Nu vil jeg bare være færdig med dem. Og aldrig handle der mere.
dec 2002
Jeg er ikke ringere stillet efter jeg har fået service på et uaut. værksted end jeg var før. De småfejl jeg har fået rettet efter jeg købte den, har jeg alle fået lov til at betale for. Jeg fik de 6 mdrs garenti og ikke en disse videre.
Heldigvis HAR min bil fået skiftet shortblock, så den børnesygdom skulle være overstået.
Hvis den stadig kørte på originalblokken, så ville jeg naturligvis have fået lavet service ved Toyota.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.657
maj 2006
Og pris mæssigt ligger de 2 langt fra hinanden.
dec 2002
Som jeg læser det nu, er problemet at du har fået lavet service på et uaut. værksted? Egentligt er det jo så nu en sag mellem det uaut. og Audi - kan de ikke finde ud af noget?
Servicet skulle jo helst være udført på samme måde, det er blot stemplet der er anderledes.
Det eneste du har mistet er mobilitetsservicen - altså vejhjælpen.
Foreslå forhandleren at han betaler et års medlemsgebyr af falck eller DAH eller hvem Audi nu bruger, og til næste år kan du få udført det kommende service det rigtige sted...
Kan det ikke kringles sådan?
maj 2006
Så udfaldet er godt. Og ja det er mest mobiltetsservice det går ud over.
1. Reparation på stedet
2. Bugsering
3. Gratis lånebil i maksimalt 5 døgn
4. Gratis hotelophold i maksimalt 5 døgn for fører og en passager, incl. mor-genmad.
5. Videre-/hjemrejse med tog eller fly efter regning
Det er hvad den dækker, og umiddelbart kan ikke nogen "Vejhjælp" hamle op med den
Så er glad for jeg fik min vilje i sidste ende
dec 2002
Men rart at I har fundet en nogenlunde tilfredsstillende løsning..
Bilklage