{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Ny familiebil til under 200.000kr? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.


Der skal købes ny familie bil, til de gamle. Der skal være plads til en hund i bagagerummet. P.t. har de en Peugeot Partner fra 2000. De har kigget på en suzuika ignis sprit ny 2008 til 154.000kr, det en 1.3 motor med aircon osv osv.

Men er der nogle alternativer til sådan en suzuki ignis?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny familiebil til under 200.000kr?
  • #1   20. maj 2008 ikke en ignis ! den er ikke særlig behaglig at køre langt i!
    Hvad med sådan en af de nye Chervolet?


  • #2   20. maj 2008 Som første valg tager du en Kia Cee'd 1.6 CRDI fremfor Ignis'en .

    arbejder med begge modeller til hverdag..


  • #3   20. maj 2008 eller 2.0CRDI (altså cee'd) .
    Men tag en cee'd og glem alt om en chevrolet(daewoo)


  • #4   20. maj 2008 Ingen der har nogle erfaringer fra biler i den klasse?

  • #5   20. maj 2008 okay Steinmeier, vil jeg lige kigge nærmere på.

  • #6   20. maj 2008 Steinmeier
    Det var også kun et forslag smiley


  • #7   20. maj 2008 Ignis er da stor nok, men du får SLET ikke samme bil for pengene som hvis du køber en cee'd .

    derudover så kan du få cee'd som van også hvis de ikke gider ha børn og sådan med men stor plads bagtil.

    Amen smid den ignis af helvede til og tag en cee'd i stedet, der får du bedre køreegenskaber,bremser osv smiley generelt bedre bil for pengene ..


  • #8   20. maj 2008 Okay, men sådan en ceed er også 30-40k dyrer end en ignis?

  • #9   20. maj 2008 Kasper K - det er alt efter udstyr osv, du kan få van'en billigere også

    tjek priserne på kia's hjemme side, ellers så send dem ud til nærmeste kia forhandler og ud til en suzuki, og lad dem prøve en af hver , en ignis vs cee'd smiley


  • #10   20. maj 2008 yep det kunne være smiley .. Men er en ceed den oplagte modstander til en ignis? smiley eller er der andre bilmodeller der værd og kigge nærmere på? smiley

  • #11   20. maj 2008 Mine forældre har en Cee'd stationcar 1,6 CRDI.. Den har osse god trækkraft da den yder 115 HK og en god røvfuld moment... Og vi har osse hund, som sagtens kan være bagi sammen med bagage, varer etc... smiley Absolut en ganske fornuftig bil til en overkommelig pris.. og den kører ganske udmærket, og er meget nem at styre osse... den har osse en masse sikkerhedsforanstaltninger samt en masse udstyr hvis man vælger de lidt større modeller smiley

  • #12   20. maj 2008 Tænk fremaf 7 års garanti. smiley Suzuki nej nej nej. Forget it.

    Hyundai Matrix kunne også være et godt bud.

    Men stod jeg og skulle have den type bil, var det helt sikkert en ceed jeg skulle have, så skal du ikke tænke på garanti i 7 år


  • #13   20. maj 2008 Hvis den ikke skal være sprit ny så er en skoda octavia stc. med en tdi motor en lækker bil og mere plads end ceed og ignis osv smiley

  • #14   20. maj 2008 Læste det det om 7 års garenti, det er jo 7 år ELLER 150.000km. Min mor kører ca. 35.000km om året, så hun får jo alligevel ikke udbytte af alle 7 år?

  • #15   20. maj 2008 så får din mor 4,25år, i garanti, det er stadig mere end Ignis der kun giver 2år plus der er mere bil og motor, samt køreglæden er HELT anderledes og større i kia'en, plus du har mere sikkerhed og komfort, ak ja, lad dem prøve en af hver og lad dem sammenligne smiley

  • #16   20. maj 2008 Har en Chevrolet Nubira 1,8CDX st.car, og det er skam en ganske god bil. Den er fra 2005, og har kørt 70.000km. Eneste minus er korte serviceintervaller, fordi det er en ældre opel motor der ligger i den. Det betyder dog også, at den er driftsikker. Vi har ikke oplevet nogle fejl med den, og kan heller ikke se hvad der skulle komme. Koreanske biler er i dag gode biler.
    Vi har været en tur i Italien med den, hvor vi kørte i et stræk. Ingen var radbrækket efter 1.800km, så sæderne er ganske gode. Og at den er veludstyret er en god ting.

    Et stort minus er dog dækkene. De er ikke gode, men med ordentlige dæk monteret styrer den fint, neutralt. Og ja, dens interiør er gråt og kedeligt, men ikke værre end i en toyota.
    Og så skal den have en undervognsbehandling fra ny af, men det gælder alle biler.

    Så Chevrolet Nubia får en anbefaling herfra.


  • #17   20. maj 2008 Nå ja.
    Skulle jeg ud og købe ny bil idag, kunne det godt blive en Nubira igen.


Kommentér på:
Ny familiebil til under 200.000kr?

Annonce