{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

indregistrering, hvordan ? {{forumTopicSubject}}

nu står jeg her med min Del Sol som skal til syn også ned og betale afgiften, men er stadig lidt lost på hvordan det forløber sig, for som jeg har hørt kører man ned får en midlertidig vurdering også får man en efter noget tid en endelig vurdering, men kan man så bare smide f.eks. 20k til den midlertidige også bare vente på den endelig hvis det nu er hvad man står med på hånden .. ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indregistrering, hvordan ?
  • #1   28. maj 2008 Nej, sån virker det ikke, du smider ikke bare hvad du har, du får en blanket hvor du skriver hvad årgang og kilometer osv. Så regner de en pris ud derfra, når den så bliver synet, så får du vurderet senere, om den er i ringe stand og du skal have penge tilbage eller betale mere, får som regel altid penge tilbage.

• #2   28. maj 2008 men er det skudt meget ved siden af med 20k når den er virkelig ringe stand .. ?

• #3   28. maj 2008 Det er lavet meget om, men det der sker er at du kører bilen til syn+toldsyn, de papirer du får der tager du med til Skat. Der bliver der udfyldt nogle blanketter, og de giver dig en vurdering, du kan så betale og indregistrere din bil med det samme.
    Dette tager normalt ikke mere end en times tid, hvis det er en bil der ikke er for speciel.
    Du kan også klage over afgiften, men så kan de kræve at få forevist din bil osv.

Men det hele sker på samme dag, men det kræver at du kører til en af de fire store skattecentre (København, Odense, Aarhus eller Aalborg). De andre steder sender de papirerne ind og det kan tage 3-5 uger.

• #4   28. maj 2008 Det er synsmanden der vurderer standen. Der er ikke så meget forskel på bilernes afgift idag. En Polo fra 1993 fx bliver vurderet mellem 7.000 og 9.000 af dem jeg har hørt, og det er næsten ligegyldigt om den er i perfekt stand eller under middel.

Men du skal til syn+toldsyn ... derefter kan du se hvad stand den er. Afgiften kan du se eksempler på på skats hjemmeside.

• #5   28. maj 2008 synes bare mange af dem jeg kan se inde på skat, er forholdsvis lave, men selvfølgelig der kan man ikke se standen på dem, men der skal laves for ihvertfald 10k+ for at den del sol ser ud som en standard igen .... kan det ikke betyde noget.. ?

• #6   28. maj 2008 det er ligemeget om der er lavet om på den. Hvis den kan synes og køre som den er, er den vel god nok? du kan jo ikke få vurderet og indregistreret en bil der ikke er synet og toldsynet.

• #7   28. maj 2008 ne´j nej smiley men vil det ikke trække ned at der skal laves så meget.. ? den kan sagtens køre det er ikke det...

• #8   28. maj 2008 det trækker selvfølgelig ned i vurderingen at den ikke er i kosmetisk god stand. Men den skal være i mekanisk forsvarlig stand for at blive synet. Så det er "kun" det kosmetiske der kan trække ned, og da bilen er ret gammel må det forventes et vist slid.
    Men du får en vurdering ved Skat, det er den du skal betale, og det foregår ved "kasse 1", ingen afdrag eller forhandling mulig.

• #9   29. maj 2008 men jeeg kan vel godt lade tilbuddet stå og vente med at betale .. ?

• #10   29. maj 2008 ja du kan godt få den vurderet og så vente med at betale, ved dog ikke hvor længe den gælder. For hvis det er for lang tid skal den nok have nyt toldsyn.

Du får ingen plader eller lignende hvis du ikke betaler med det samme, så du må ikke køre i den.

• #11   30. maj 2008 dvs. hvis jeg får den vurderet og ikke betaler med det samme så skal jeg have nyt toldsyn ?

• #12   30. maj 2008 Nej, hvis du får den vurderet, så skal du nok betale indenfor en given tid, ellers kan du risikere at skulle ud i nyt toldsyn. Du kan jo heller ikke syne en bil, hive pladerne af, og så få plader på som nysynet 2 år efter.

Kommentér på:
indregistrering, hvordan ?

Annonce