{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forhandler + garanti?
  • #1   1. jun 2008 Det er forhandleren der skal sørge for den reperation, idet fejlen må have været til stede på købstidspunktet.

• #2   1. jun 2008 det var den også, dvs at i morgen ringer jeg og forlanger en reparation..

Er det ligemeget med bilens alder og sådan noget?

Er der nogen måde den garanti kan blive ophævet på, for kan se at der på slutsedlen er skrevet under på at det er uden reklamation, kan en forhandler godt ophæve det på den måde?

• #3   1. jun 2008 der kommer jo også lidt an på bilen,og dens pris,du kan jo ikke forlange en reparation til 15000,hvis du har givet 4800 for bilen

• #4   1. jun 2008 Med mindre en defekt kobling er nævnt på slutsedlen, så må man gå ud fra, at den var i orden da du købte den. Alderen er ligemeget - fejl og mangler skal oplyses af sælger.

• #5   1. jun 2008 Er det ikke under 15.000 for bilen saa skal de ikke betal .
    altså ved det ikke med sikkerhed .
    men mener at have hørt det

• #6   1. jun 2008 TDI til salg !: Hvis reperationen er så dyr, at den ikke kan betale sig, så skal sælger lade handlen gå tilbage.

• #7   1. jun 2008 KappO G: Som forhandler kan man ikke undsige sig reklamationretten, hvis man sælger til privat.

• #8   1. jun 2008 1. jeg er ikke intra i at lade handlen gå tilbage da det er en meget sjælden bil
    2. Der står ikke nogen mangler på slutsedlen
    3. jeg har skrevet under på at der ikke er reklamationsret, men kan en forhandler godt bare sige det, for det er jeg ikke sikker på.
    4. bilen har været noget dyrere end det koster at lave en kobling. lad os bare sige at prisen på bilen er et godt stykke over 25.000

Kan jeg få nogle svar nu? Og helst kun fra folk der er 100% sikker på hvad de snakker om..

• #9   1. jun 2008 Torben B: Er du sikker på at forhandleren ikke kan fjerne reklamationen, heller ikke selvom jeg har skrevet under på at der er ikke er reklamation..?

Forresten så var købet en del af en byttehandel hvor jeg gav ham kontanter, har det noget at sige?

• #10   1. jun 2008 helt enig med macbaby, ku ikke skrive det bedere selv.!

• #11   1. jun 2008 som MacBaby - Colt tilsalg! siger, en forhandler kan aldrig fratage sig reklamtionsretten, selvom de ofte gør et forsøg på det smiley

• #12   1. jun 2008 Jeg mener endda, at det er ulovligt at lave slutsedler, hvor der står, at der ikke er reklamationsret på bilen. Hvis du har aftalt med sælger, og selv medgivet, at der ikke er reklamationsret, så er det måske lidt tarveligt, at komme og kræve den alligevel.

• #13   1. jun 2008 Torben B.

Det er ikke ulovligt..
    det er det samme som når du henter nogle 'udsalgsvarer uden garati', det er i strid med købeloven.. uanset hvad.. Fuld garanti jf købeloven.. længere er den ikke..

• #14   1. jun 2008 Michael P: Når noget strider mod en lov, så er det vel ulovligt?

• #15   1. jun 2008 Torben B

Du kan skrive lige så meget du vil på en slutseddel, såsom at der ikke er garanti på osv.. men som forhandler er kunden dækket af købeloven, som siger at alt hvad en forhandler sælger er dækket af garanti / reklamtion i min. 6 måneder mener jeg grænsen er..

Det er som sådan det samme hvis du finder noget restsalg/udsalg hvor forhandleren skriver at der ikke er garanti/reklamtion på pågældende produkt, hvilket er stik imod købeloven, uanset hvor meget forhandleren end taber på det pågældende produkt SKAL forhandleren følge den lov som nu en gang er lavet, som er at der er en garanti på alle solgte varer..

• #16   1. jun 2008 Michael P: Du er svær at greje... Først skriver du, at det ikke er ulovlig, og så skriver du bagefter, at det ér ulovligt...

Jeg er enig i, at alle private køb ved en forhandler er omfattet af købeloven, og at forhandleren ikke kan undsige sig denne ved klausuler i købekontrakterne. Men jeg mener samtidig, at hvis der er indgået en klar aftale mellem køber & sælger om, at der ikke er reklamationsret, så er det tarveligt, hvis køber alligevel kræver reklamationsretten.

• #17   1. jun 2008 Torben B

Sorry, sidder og halvsover lidt smiley Men mener nu ikke jeg har sagt at det ulovligt.. det er først "ulovligt" når du som forhandler ikke vil yde den garanti til en kunde som købeloven siger at kunden har ret til..

Men uanset hvor "tarveligt" det end er, så er et hvert produkt solgt hos en forhandler omfattet en reklamtionsret... Så kan det være det er nok så tarveligt at køber kommer og beklager sig senere hen, køber har loven på sin side..

Jeg er dog godt klar over at ovenstående sag så vil kunne løbe ud, eftersom forhandler så vidt muligt vil forsøge at bevise at køber har indvilget i ikke at have nogen form for garanti, men uanset hvor længe sælger beklager sig, er der nu en lov som han skal overholde, ligemeget hvad der er blevet skrevet i pågældende slutseddel..

Det ENESTE tidspunkt en forhandler kan fratage sig ethvert ansvar, er som *Strange * siger når der er tale om et eventuelt engros køb mellem to virksomheder med registreret se/cvr nummer, at sælger ikke har noget ansvar for solgte, da dette så er købt som beset uden nogen form for garanti.

• #18   2. jun 2008 Se her..

Jeg har ikke indgået nogen klar aftale med ham, da jeg kom ned og hentede bilen havde han bare skrevet det på slutsedlen og jeg skrev under på det uden at tænke over det.

Så vi havde ikke ligefrem en klar aftale om det, selvom jeg læste slutsedlen først..

Sys i så at jeg skal forlange af forhandleren at få lavet koblingen på bilen???

• #19   2. jun 2008 Martin P: Ja, du bør forlange at få koblingen lavet, idet der i handlens betingelser ikke er oplyst om en defekt kobling. Det er ulovligt for en forhandler at skrive på slutsedlen, at en bil sælges uden reklamationsret.

• #20   2. jun 2008 Torben B.
    Halvdelen af argumentet til Martin P er såvidt rigtigt nok, men det er nu ikke ulovligt at sælger skriver dette på slutsedlen, det har bare ingen værdi, udover vildledelse til køber, som måske ikke kender købeloven, og derfor vælger selv at betale regningen.

• #21   3. jun 2008 super.. jeg takker pænt til jer begge.. dejligt med noget hjælp som nu har reddet mig enten for en masse tusinde kroner eller en retssag mod forhandleren smiley

Kommentér på:
forhandler + garanti?

Annonce