760 visninger
|
Oprettet:
Polering {{forumTopicSubject}}
Hey skal til at polere bilen, jeg har fået lånt mig en polér maskine med regulerbar hastigheder der er fra 1 - 6, der er en "svamp" med og 2 finere polér klude, ham jeg lånte den af snakkede om man kun starte med den grove svamp, og så slutte af med en af de fine klude, men vil det ikke ødlægge lakken at gøre det med sådan en svamp?
hvis nogle har andre gode forslag må i meget gerne skrive dem her tak.
jul 2006
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 854
Drop maskine til at polere bilen
Gør det i hånden du for et meget bedre resultat...
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 1.104
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 116
Hvis du skal bruge lak rens, så læg maskinen.. Det dur bare ikke..
og så (hvis du vil) brug maskine til polering i lav hastighed og fiberklud.
aug 2006
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 112 Svar: 460
jul 2006
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 854
Det din mening Jeg har altid poleret min bil i hånden ja det tager lang tid... men fuck det bliver nice...
Den gamle laver det til hverdag så har udstyret til det...
giv mig 5 timer til at polere i hånden og du vil trække din kommentar tilbage
God Weekend...
/Rocco
nov 2007
jan 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 622
For det første; er det en roterende eller en excenter polerer?
Hvis det er en rotationspolerer skal du sørge for, at den ikke kommer over de 1000 omdr/pr. min., da denne med en smule ukoncentration vil forårsage lakskader.
Du skal vælge hvad og hvorledes du vil polere, alt efter hvordan lakken på din bil har det. Hvis du selv mener, at den er "velholdt" og at den IKKE har vaskehalsridser eller de såkaldte "spiderweb-swirvelmærker", så kan du polere den op på no-time med de fine polersvampe.
Du skal sørge for, at lakken er helt ren før du polerer. Lugtfri petroleum kan bruges til at fjerne en pæn del, men Meguiars Last Touch Detailer er nok det bedste du kan få til netop dét. Problemet er, hvis der, efter vask, sidder en masse rester af vejsnask, små sten osv. som du så polérer ind i lakken.
Du skal starte med en cleaner(lakrens), derfra køre videre med en polish, og hvis du virkeligt går op i det, kan du påføre en glaze(glinsemasse). Du skal sørge for, at få en god lakforsegling. Mange af de voksprodukter du kan købe herhjemme er begge dele i ét, hvilket dog ikke holder så lang tid, som hvis du gør det "oldschool". Du kan sagtens påføre flere lag efter hinanden.
Men, bevæg dig indenfor de mest kendte mærker; så har du størst sikkerhed for et godt resultat.
Vh. Ebbe
nov 2007
jan 2005
Hvis du skal have en glaze, skal du nok iøvrigt til udlandet efter den. Desværre.
Svampen er jo til selve poleringen. Voks kan for bedst mulige resultat påføres i hånden.
Vh. Ebbe
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.319
nov 2007
okay, jammen så er glaze droppet, hvad skal på i hånden? cleaner eller polish?
jan 2005
Vh. Ebbe
nov 2007
Polering