{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.303 visninger | Oprettet:

lang trailer på alm b kørekort. {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Skal ha flyttet noget 5 meter spærtræ, min 2 meter trailer er jo ligesom ikke et emne, men overvejer at leje en autotrailer .... men hvordan er det lige med reglerne ? jeg har ikke noget trailer kørekort. Må man gerne køre med en trailer der har større totalvægt end det synsfri træk hvis man nu ikke læsser den mere end det tilladte ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lang trailer på alm b kørekort.
  • #1   13. jun 2008 Ja så er det "faktiske totalvægt" der gælder for den....

    Men det er nok bedst du lige kigger på fstyr.dk


  • #2   13. jun 2008 du må så vidt jeg ved ik køre med en autotrailer selvom der ik er nået på... for det er total vægten der ska ligges samme og det er over 3500kg.. og så er det op til 12m. hvis jeg ik husker helt forkert.

  • #3   13. jun 2008 max længde ialt er 12 meter
    den du må kun trække det der står på reg. attest med bremse.

    og mener den ikke må være mere end 2.55 bred.


  • #5   13. jun 2008 Men hvis din bil vejer 3500 kg, må du stadigvæk godt køre med en 750 kg trailer, du må køre med det som står på din regattest, på bilen, max 3500 kg, der SKAL være 50 kg mere bil end anhænger, du må have en kæmpe trailer, bare du ikke putter flere kg på end DU og ikke bilen må køre med.
    Thomas


  • #6   13. jun 2008 den med at spænde en 2tons trailer (som fleste auto trailere er ) efter en bil som f.eks må slæbe 1100kg går kun hvis du har trailer kort ma må dog kun stadig læsse den til 1100kg. og den totale længde er 18,75 dog må vert køretøj ikke overstige 12m

  • #7   13. jun 2008 ok så skal ha et trailer kort eller hva ? bilen må trække 1500 kg, kan være man kan finde en boogietrailer på 3.5 meter og så lade spærrene stikke len halv meter ud foran og en meter bagud ?

  • #8   13. jun 2008 Smid det på taget og bind en klud om... Så er det problem løst...
    Du må godt bruge den boogietrailer du snakker om, hvis trailerens tilladte totalvægt er under de 1.500 kg., som din bil må trække.
    Bare husk du skal afmærke træet, når det stikker udover traileren.


  • #9   13. jun 2008 skal kun afmærkes hvis det stikker mere end en meter ud over trailer

Kommentér på:
lang trailer på alm b kørekort.

Annonce