{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Galde, galde og lidt mer' galde! {{forumTopicSubject}}

Hvad sker der for staten, og deres fucking bureaukratiske måde at drive dette land på.

http://epn.dk/erhverv_samfund/article1371348.ece

Og ja, jeg tuder fordi jeg ruller 130km om dagen til & fra arbejde. (Ja, ialt vel at mærke... - og der er sikkert flere som kører langt mere!)

Men hvordan kan de overhovedet finde på det?
Og ja, jeg kunne da bare flytte tættere på min arbejdsplads, men kæresten bor sku lige i stik modsat retning, og vi har ikke planer om at flytte sammen foreløbigt, og bla bla bla....

Synes det er en sygelig adfærd de udviser overfor os billister, både ved deres syge afgifter på alt ligefra sprinklervæske til biler... Indfør noget roadpricing og sænk de afgifter til svenske ell. tyske forhold istedetfor! Men anyways, man kunne jo også bare flytte fra det her dyre land, for tjener man over 30.000 så æder staten også lige 19.000 af dem... "Hej far, jeg har lige tjent 20.000 før skat, men efter skat, ja så havde jeg kun lige 7.200,- tilbage!"

Sygelig regering .........

- og ja, jeg tuder over det!

- og jeg gider ikke høre på dem som støtter regeringens fis med: "Så får du ikke hospitalshjælp og bla bla bla...pis mig da i øret" (:D)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galde, galde og lidt mer' galde!
  • #1   17. jun 2008 Greve s:
    Det er utroligt hvor mange herinde der støtter staten med disse vanvittige priser rundt omkring.. Men det er folk der cykler de 4km de har til arbejdet

    Men jeg er FULDSTÆNDIG ENIG herfra!


  • #2   17. jun 2008 har 280 km om dagen så giver dig pænt meget ret

  • #3   17. jun 2008 Eller har røven fuld af penge, og ikke skylder rundt omkring

  • #4   17. jun 2008 hvis du ikke gider høre på folk der ikke har samme mening som dig, burde du nok ikke lave et indlæg.

    Jeg synes det er fint som det er, men flyt du bare med dig, hvis du ikke kan lide lugten i bageriet.


  • #5   17. jun 2008 Jeg har kun 15 km hver vej - men jeg føler virkelig med dem som har 10-15 gange længere end mig..



  • #6   17. jun 2008 GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaL, hvor jeg hader indlæg som det geden kommer med...

    Nogle folk elsker bare at give ekstra, selvom der egentlig ikke er brug for de ekstra


  • #7   17. jun 2008 Er træt af folk der mener det er benzin selskaberne der er problemet med dyrt brændstof! Se på hvad staten tager i div. afgifter hver eneste gang du bruger 1 krone. Velfærd her og der men det blir sku da sværere og sværere at få tingene til og hænge sammen! Lønnen stiger ikke ligefrem i takt med alt andet! Selvfølgelig er det rart med gratis læge osv, men kig på den svenske model, deres virker uden de store problemer!

  • #8   17. jun 2008 Mailo L - I skal da være glade for i får noget i første omgang.

    For det andet læser man efter, vil der stå at der vil blive hold møde om dette igen til november som faktisk er meningen. så derfor er der ikke grund til at holde extraordinært møde om at ændre på prisenerne, det handler om et halvt år længere folk skal køre.

    fatter ikke hvorfor man skal tude over noget man får, i får penge for at køre i jeres bil, kan i ikke glæde jer over det, nasserøve.


  • #9   17. jun 2008 Enig med Jesper C!

  • #10   17. jun 2008 Du sviner regeringen på trods af at oppositionen har ENDNU mindre lyst til at gøre noget for billisterne.

    Hvorfor brokke sig når alternativet er om end værre?


  • #11   17. jun 2008 jesper C: Ja, jeg har selv arbejdet på en tankstation og ved hvad de tjener at penge på brændstof (og det er altså kun ØRE vi snakker om per liter) og ja, staten æder sku det hele.


    Scapegoat: Jeg siger ikke du ikke må være uenig med mig i det, men du har tydeligtvis din arbejdsplads lige ved siden af der hvor du bor... Men jeg skal nok flytte, så kan du komme forbi og få en tur i min RS4 Cabriolet når din Kadett er punkteret smiley


  • #12   17. jun 2008 Til November, og ikke nu, selvom det er NU priserne på mad og benz er på himmelfart... Nej nej.. De skal have lidt mere, før de giver lidt af vores egne penge tilbage...

    Scapegoat:
    Jeg har IKKE røven fuld af penge, jeg arbejder hårdt, men jeg synes ikke staten kan tillade sig at rage penge til sig hele tiden på denne måde. Pengekassen er SMÆKFYLDT men mere vil have mere - Er det skruen uden ende?? NEJ, tro mig, før eller senere sker der ting og sager HVIS det fortsætter på denne stil


  • #13   17. jun 2008 Nasserøve... LOL!

  • #14   17. jun 2008 Greve - Alt held og lykke til dig, håber du finder en rigtig fed Rs4, det er da en af de smukkeste slæder der er lavet.

  • #15   17. jun 2008 Mailo L - mere vil ha' mere, ja nemlig i vil havde noget i får i forvejen men i vil havde mere af det. Du er jo ikke en skid bedre selv.

  • #16   17. jun 2008 Julius - og så skal du så betale 5% mere i skat fordi alle de sørgelige eksempler på førtidspensionister, nasserøve og hvad der ellers er stadig kan få deres offentlige ydelser.

    Tror i helt ærligt at alle de penge der bliver skrabet ind at staten ender i lommerne på politikerne?

    Åben dog øjnene og fat at i går og har glæde af det hver dag.


  • #17   17. jun 2008 Enig!!!!! Kasserne er fyldte, og det der falder ud, ryger direkte ned til terroriterne i Østen!! Lorte land. Længe leve sort arbejde

  • #18   17. jun 2008 Men er nu sikker på at til november når de skal "forhandle" den sats igen vil den bliver reguleret med olie priserne der, så vil det gælde 1 år mere, men må så håbe at de regulere den sådan at der kan tages højde for stigende benzin priser.


  • #19   17. jun 2008 http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585 Ironisk, den vil jeg have!!

  • #20   17. jun 2008 Jeppe tror du skal læse lidt om politik og økonomi og rette dit øverste indlæg smiley

    Negeren - Du har så evigt ret!!!


  • #21   17. jun 2008 Jeppe A



    Skrevet: 17-06-2008 16:44:16

    http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585 Ironisk, den vil jeg have!!


    Så smider de lige en afgift på 300.000+ på købsprisen herhjemme.


  • #22   17. jun 2008 "Så længe der er så mange fucking tabernisser på overførselsindkomster, så er det bare sådan det er!"

    Det du siger er med andre ord, at hvis du på arbejdet kommer til skade, og har brug for syge-dagpenge i en periode, så skulle man bare slæbe dig med ud bagved, og skyde dig en kule for panden, så du ikke selv bliver en "tabernisse på overførselsindkomst"?

    Problemet er ikke kørselsfradraget - problemet er den stigende pris på råolie. Men det glæder da olie-sheikerne i saudi-land - så får de da råd til nye ferrarier, luksus-biler og et lokum af guld smiley


  • #23   17. jun 2008 fuck det hele... flytte forhåbenligt snart til sverige... så vil jeh sku have en MEGA FED BIL PÅ IKEA PLADER =¤

  • #24   17. jun 2008 kule = kugle... Hehe smiley

  • #25   17. jun 2008 Stem på liste A og kør med bussen hvis i hyler! Det er dyrt og unfair .. MEN nej det er ikke samfundets skyld som en gammel TV2 sang handlede om.

    Tålmodighed er en dyd når taksterne vurderes næste år kommer der sikkert andre boller på suppen.

    Men som altid gælder ... Blæser der ikke så ro!


  • #26   17. jun 2008 Seriøst jeg gir ikke en skid for det her såkaldte "velfærds samfund" 1 ting er at afgifterne på biler og brændstof er tårnhøj med hvad med løningerne? Så snart man tjener bare en lille smule mere end alle andre, så skal man staffes? Hvad fanden sker der. topskat min bare røv!!!!! hvorfor skal man straffes for at tjene mere end andre, man burde belønnes for sit ekstra stykke arbejde.

  • #27   17. jun 2008 føler med jer

    min egen mester gør nu også livet surt for mig på arbejdet da han konstant piver over benzin priserne.. så hvis jeg tager et smut på lageret efter matrialer så er jeg både dum og alt muligt slemt smiley han kunne jo bare komme med dem.. ( nåe ja som om han sparer benzin så ? )


  • #28   17. jun 2008 Hvis staten bare lige undersøgte alle de "enlige" mødre, langtidssygmeldte samt skar voldsomt i bistanden, så kunne vi nærmest stryge afgifterne på biler og mc, samt få meget billigere benzin...

  • #29   17. jun 2008 Negeren: Du kan næppe forvente et intelligent svar, når du kommer med en udtalelse som "Så længe der er så mange fucking tabernisser på overførselsindkomster, så er det bare sådan det er!".

    Et rundt tal siger, at 20% af befolkningen er på overførsel. Omkring 10% heraf (ca. 2% af den samlede befolkning) er på overførsel, af "magelige" årsager (mao. de gider ikke arbejde). De resterende 18% er på overførsel, fordi de ikke er i stand til at klare sig selv uden.

    Din udtalelse er usmagelig. Det er ikke samfundets skyld, at brændstoffet er så dyrt - det er de arabere, der absolut skal skide på et lokum af guld, der er problemet!


  • #30   17. jun 2008 Torben B

    Det ER statens skyld benzin er så dyrt, DK er selvforsynende med råolie, så i teorien burde vi kunne køre hammer billigt rundt


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #31   17. jun 2008 Michael J: Nej, vi kan ikke bare styre prisen på vores egen benzin... Det kunne vi måske hvis vi droppede kapitalismen, men det gør vi nu af gode grunde ikke... Indtil vi gør, må vi følge de store olieproducenter

  • #32   17. jun 2008 Michael J: Ja, men så enkelt er det desværre ikke, idet staten har solgt rettighederne til olieudvindingen til et privat selskab (AP Møller), der er nødt til at sælge råstoffet til markedspris, for at kunne få butikken til at køre rundt. Desuden har vi ikke raffinaderier der kan omdanne råolien til benzin og diesel.

  • #33   17. jun 2008 det er sgu da rigtigt... det var ikke lige røget med i regnestykket...

  • #34   17. jun 2008 Goat:
    "Mailo L - mere vil ha' mere, ja nemlig i vil havde noget i får i forvejen men i vil havde mere af det. Du er jo ikke en skid bedre selv. "

    - Mere vil have mere? Jeg får INTET befordringsfradrag, så hvad fanden snakker du om?! Kender du mig?
    Vi får i forvejen og vi vil have mere... Er det ikke staten du omtaler her??? Dette gælder for alle! INGEN vil sige NEJ TAK til flere penge, så slap nu af, og fej for din egen dør først, før du udtaler dig om hvem eller hvad jeg er


  • #35   17. jun 2008 Mailo - Rolig nu ikke grund til at hidse sig sådan op, du joiner denne debat som om du har ondt i røven over man ikke gider spytte flere penge i røven på dig.

    Så er det da klart jeg kommer med mine kommentare som jeg gør.

    Hvad er det lige du mener med fej foran egen dør ?



  • #36   17. jun 2008 Mere vil ha' mere... Selvfølgelig, når man bliver tørret i røven af staten, er det klart at man vil ha' "mere" - mere mener jeg ikke engang man kan bruge, for jeg ser end ikke det kvarte af hvad jeg betaler i skat, brugt på noget fornuftigt. Vejene er stadigvæk pisse ringe at køre på, ventelisterne på sygehusene er tårnhøje, DR får lov på statens regning at bygge et hus der ikke er råd til ... Politikere kører rundt i store benzinslugere som forresten koster ~2mil. stykket, på statens regning, de kører i taxa så det basker, når de ikke lige gider køre i deres egen bil (eller hvis de har drukket for meget rødvin....surprise!)

    Men ja, sådan er det...........Men hvis vi er så møgforkælede som folk går og siger, så stik mig mine penge, så skal jeg nok selv betale når jeg skal på sygehuset, og betale når jeg skal have uddannelse, fx.


  • #37   17. jun 2008 greve - det med vejene er jeg ikke helt enig med dig, nu har jeg kørt i mange lande efterhånden og må indrømme danmark har sgu nogen gode veje, i forhold til så mange andre steder.

    Ved ikke lige hvor mange penge vi bruger på veje, men vil tro af det ikke er helt billigt at udvide div. motorveje lige i øjeblikket.




  • #38   17. jun 2008 holde med greven.

    alt er blevet røv dyrt i lille danmark.
    men lønden følger ikke med.

    der ville være masser af mønter til os alle hvis
    staten lod vær med af give støtte til udlandene
    samt man sendte alle ABERNE hjem.


  • #39   17. jun 2008 Hehehe, du har SLET IKKE set mig hidsig... Og jeg er skam rolig, men kommentarer som dine er altså virkelig gode til at irritere folk. Mange opfører sig som om de er rigmandsbørn, og mange der udtaler sig har kun få km på arbejdet, som snildt kan tilbagelægges på cykel.

    Hvad jeg mener med at feje for egen dør... Jeg mener skam det at hvis staten tilbød dig penge, eller enhver anden, uden nogen former for snyd, ville DU og enhver anden tage imod det, ligemeget hvor meget man nægter det - Det er det jeg mener.

    De bruger kun en brøkdel på veje og alt andet, end det de får ind - Se det lorte vejnet, og se hvor dårligt sygevæsenet fungerer... Så undrer man sig over hvor fanden alle pengene ryger hen, hvis de ingen gavn gør alligevel


  • #40   17. jun 2008
    º Scapegoat º

    Jeg kan godt se hvor du vil hen, men mange af de lande betaler jo også kun det kvarte af hvad vi gør i afgift på bilerne, eksempelvis.. De har godtnok roadpricing, men hvis man skal betale 300.000,- i roadpricing, skal man satme godtnok køre meget på de betalingsveje.

    Men jeg synes bare mange af vores veje i Danmark er fyldt med huller og dårligt udførte reperationer, som gør at bilen blir' smadret i længden...

    Og dét synes jeg ikke er fair, når vi nu har betalt 3x så meget for bilen, som de har i andre lande. smiley


  • #41   17. jun 2008 Greve - Det har du ret i at vi har mange veje der er dårlig reppet osv. men vi bruger mange penge på at lave et bedre trafik system, som er i høj grad noget a være stolt i danmark, altså vores vej net.

    Christian - jeg har kørt mellem glostrup ved nerverland og albertslund der er en vej af samme kaliber. den har været sådan i 20 år nu


  • #42   17. jun 2008 Mailo - jeg er på ingen måde rigmandsbarn eller har mange penge tværdigmod, kunne snildt brug flere, men jeg nyder at bo i Danmark jeg er glad for vores system, jeg ser bare ikke grund til at vi skal have en ekstra ordinær forhandling om de her penge, når de kommer til genforhandling om ½ år. jeg er sikker på at på det tidspunkt vil de tage højde for nye olie priser.



  • #43   17. jun 2008 Køb en lupo, så kan de da gøre hvad de vil det er stadig hammer billigt smiley

  • #44   17. jun 2008 Negeren: Du har vist ikke læst mit sidste indlæg godt nok. Jeg skriver, at ca. 20% (eller en femtedel af befolkningen, svarende til ca. 1mio) er på overførselsindkomster. Ud af de 20% er 10% (altså 2% af befolkningen - ca. 100.000 personer) folk, der enten ikke vil arbejde, eller er hærget af stoffer i et omfang, der umuliggør det. Du kan ikke regne den lille million pensionister med, da de har aftjent deres "værnepligt".

    Både efterlønnen og dagpengeperioden blev kritiseret af regeringens egen velfærdskommision. Men da regeringen er mere optaget af at føre pop-politik, så lægger de sig næppe ud med befolkningen, af frygt for at de skal miste deres parlamentariske flertal. Den forrige regering (under Poul Nyrup) gjorde noget rigtigt (men utroligt upopulært), ved at ændre efterlønnen, så det var noget man skulle tilmelde sig, og gøre sig fortjent til. Ved at foretage denne ændring, har man sat gang i en udfasning af efterlønnen, og om 10-20 år, vil den stort set forsvinde af sig selv. Til gengæld væltede den daværende regerings flertal.

    At folk "tuder" over stress og psykiske problemer, er der ikke noget at sige til. Vi bliver konstant bombarderet med informationer vi skal forholde os til. Vi er konstant "online" via mobiltelefon eller mobilt internet, hvilket gør det svært for mange at slappe rigtigt af. Mange arbejdsgiverne forventer, at man altid kan træffes, hvis der skulle være brug for det, og det slider meget hårdt på visse mennesker.

    For 20 år siden, havde man fri når man gik hjem fra arbejde - sådan er det ikke mere. Derfor må man forvente, at folk bliver mere slidte, end de gjorde for 20 år siden.

    Men hvad dét har med brændstofpriserne at gøre, dét ved jeg ikke. Der er nok af olie i undergrunden, og der er også rigeligt med kapacitet, til at den kan hentes op og raffineres. Men jo mindre man producerer, jo mere kan man tjene på den - og det har landene i OPEC for længst fundet ud af, og det er hér problemet ligger.


  • #45   17. jun 2008 Torben B: Du har så evig ret... Specielt årsagerne til hvorfor folk "går psykisk ned"...

  • #46   18. jun 2008 "For 20 år siden, havde man fri når man gik hjem fra arbejde - sådan er det ikke mere. Derfor må man forvente, at folk bliver mere slidte, end de gjorde for 20 år siden."

    Torben b --> Det har du ikke helt ret i, for 20 siden gik man hjem når man havde fri, men arbejdet var sq også noget andet end idag. Dengang skulle man ikke høre på ting som " du må kun løfte 2 kilo af gangen" og computerne kendte man ikke så meget til, så de skulle arbejdet også udføres manuelt. Det var sq fysisk hårdere at arbejde jo længere du ser tilbage i tiden. Grunden til folk de tuder nu er fordi de har fundet ud af at det er en måde at få penge. Prøv at kigge på vores nabo lande. Ja tag bare tyskland, de tuder sq da ikke og de skal andda arbejde længere tid end vi skal. Det er så lav en stat det her!!!


  • #47   18. jun 2008 Simon J: Hvorfor flytter du så ikke bare til tyskland, hvis alt er så meget bedre dernede?

  • #48   18. jun 2008 Ha ha sikke drejninger tråden tager

  • #49   18. jun 2008 Torben --> Jeg kan ikke li deres sprog smiley

  • #50   18. jun 2008 Simon J: Hehe... Nej... Det perfekte land findes ikke smiley

  • #51   18. jun 2008 Jeg er ved at brække mig over den siddende regering, som konstant finder på flere måder, hvor vi kan få lov at betale div. skjulte skatter, de hedder bare noget andet.

    Nogen påstår vi lever i en velfærdsstat, men vær så venlig at vise mig den.

    Vi betaler skat, men til HVAD ??
    For på sygehusområderne bliver der sparet, og sørget for, at det hele bliver mere og mere centraliseret.
    Vi er iforvejen ikke de bedste på skolerne rent fagligt, i forhold til andre lande, i tilsvarende klassetrin, måske det evt skyldes faldefærdige skoler, der ikke kan vedligeholdes pga mangel på penge fra staten. Måske det skyldes, for nogen skolers vedkommende, den dårlige indeklima, der heller ikke er økonomi til at gøre noget ved.
    Måske det skyldes, at der idag er en hel del to-sprogede elever, i en klasse med 30 elever, der i snit gi´r en lærer en elev 1½ min pr. undervisningstime. Hvem ved, jeg gætter bare.

    Samtidigt er de danske veje så elendige, at det mange steder, ikke ligefrem gør det særligt spændende, at tage en tur på dem, men istedet sidder man og tænker 'kommer min bil helt igennem det her ??'
    Men det er der sjovt nok heller ikke økonomi til.

    Fogh ser efterhånden ud til at være i retning af sin vilje, at det hele skal privatiseres, for det er ikke sjovt at sende sit barn i skole idag, når man tænker på, hvordan eleverne har det idag, i forhold til, hvordan jeg selv havde det.

    At de bliver ved med at vil have flere penge, fatter man jo heller ikke, eftersom vores udenlandsgæld nu er stortset nul.

    Oveni det hele, så vil vores kære ministre også have højere løn, så istedet få det "smålige" beløb der hedder 550.955.-, så vil de istedet gerne ha´ 676.864.-, bare fordi en borgmester får det, i en mellemstor kommune. Intet under, at de ikke gad at blande sig i de andre løn-konflikter der har været.

    Samtidigt bryster de sig af, at de er skyld i, at der er så lidt arbejdsløshed, hvilket er medskyldigt i, at det er svært for de enkelte virksomheder, at finde sig kvalificerede medarbejdere, der kan besætte deres ledige stillinger. Der SKAL være en vis procentdel arbejdsløse, ellers kan det ikke blive ved med at køre rundt for lille Danmark, så det er da flot klaret af regeringen... Applause!! *Host!*

    Den danske regering = Den danske mafia


  • #52   18. jun 2008 BluezCat-DK: Fogh realiserer bare sin "Fra socialstat til minimal-stat's teori". De jyske veje er ganske gode smiley

  • #53   18. jun 2008 Torben B
    Vi ender med at blive selviske/egocentrerede sociopater. ;o)


Kommentér på:
Galde, galde og lidt mer' galde!

Annonce