{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.380 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om VW Touran {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens.
Pga ændret kørselsbehov, og andet abejde, har jeg solgt poloen, og skal derud ud og have mig noget gul pladebil.
Og mit valg er faldet på en VW touran.

Har tænkt mig det sku være 1.9 tdi, for jeg har omkring 130.000 at løbe på..

men når man kigger inde på f.eks dba,dk eller bilbasen, er der mange forskellige 1.9 'ere.. både trendline, highline, conceptline osv. men hvorfor står der 1,9 tdi 90 eller 100, eller 105.. har de ik alle 105 hk da?

Håber der er nogle touran folk eller lign. der lige kan hjælpe mig til hvilken en af modellerne jeg burde finde, og om der ik er 105 hk i dem alle (1,9),,?

Mvh morten!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om VW Touran
  • #1   17. jun 2008 www.vagcars.org smiley

• #2   17. jun 2008 Trendline, Highline, Sportline og hvad de forskellige udstyrsvarianter hedder, er hvordan bilerne er udrystet. Trendline er den "skrapede" version som Vw bilerne som standard har. Så kan de have Highline og Sportline også og jeg tør ikke sige om der også er andre (som du nævner, conceptline..)

Jeg mener de kan have samme liters motor, men forskellige heste alt efter årgang og udstyrsmodel, men jeg er ikke sikker i min sag hér.

• Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 558
    #4   17. jun 2008 Uden at være sikker i min sag, så har de gamle trendlines 100 heste.. De andre versioner skulle gerne have 105 heste.. Highline skulle vist være den der har mest udstyr i.. Er slet ikk sikker ;).. Held og lykke

• #5   17. jun 2008 hey igen..
    Okay, det bar sjovt de laver en 100hk og en 105.. de 5 heste kan man jo ik mærke alligevel?
    men så skal det næsten være highline man leder efter så?

• #8   17. jun 2008 Hej andersen..
    tak for dit svar..
    jeg har også været ude at prøve en 1.9, og syntes umiddelbart også den er fin.. men kan godt genkende det du siger med sæderne, og dørerne.. ;o) - ,men alle biler har jo hver sine små fejl ;o)
    har pgså forhørt mig lidt omkring, og sagde også man sku passe på med topstykket på 2.0, hvorimod hvis man købte en 1.9 og fik den chippet, eller optimeret styreboksen, ville den ha det samme antal hk som 20..

det jeg bare syntes der var mærkeligt, er at der både er 90 hk, 100 hk og 105 hk indenfor 1.9 'eren?

• #9   17. jun 2008 1.9 TDI'eren er et godt valg, den kører langt på literen og trækker udemærket ( i hvert fald i Golf'en, Touranen er selvfølgelig lidt tungere går jeg ud fra).

Kan tilslutte mig Andersen på punktet om standard radio'en. Hvis du kan komme efter det, så få enten en RNS 510 indbygget navigation i eller en anden radio (naturligvis passende til bilen og til indbygning!) Jeg er MEGET ked af min standard radio, jeg kan justere 3 ting tror jeg og det er ikke meget det kan justeres desværre. Jeg har haft en del bøvl med mine højtallere i bilen og brugt en del kroner og ører på dem, der sad standard 20 watt i fordørene, ingenting bagi (da det er en gulplade bil) og har fået dem opgraderet 2 gange til både 40 watt og 150 watt som er i nu. De sidste spiller ok, men synes stadig der mangler noget lyd.

Highline og Sportline er vidst forholdsvis lige gode. Spørgsmålet er hvad du er til. Trendline mener jeg bestemt også er udemærket.

Conceptline er der forøvrigt ikke noget der hedder, kom i tanke om at den hedder Comfortline og den serie ville jeg nok vælge fra. Lidt for morfar agtig smiley

Og gå efter en bil med Dsg gear og fuld aut. klima hvis du spørger mig smiley

• #10   17. jun 2008 Hej Mark..
    ja, okay, så må man lige ud at finde sig en ny radio, men en som passer ind i alt det andet ;o)
    *griner* - ja så skal jeg sku ik ha comfortline ;o) - er 22, og så dur det ikke med en morfar slæde ;o)
    ja, vil som minimum ha klima og fartpilot, da jeg skal ligge på motorvej mange km om dagen..
    Men ik så nemt at finde 1.9 med dsg syntes jeg.. næsten kun 2.0'erne?

• #11   17. jun 2008 Morten H

Læste dit første indlæg igen, og kan forstå det er som firmabil du skal bruge den. Og som du skriver, til en del motorvejs kørsel. Dertil ville jeg nok finde en 2.0 TDI 'er og ikke kun en 1.9. Og så gerne en 140 eller 170 hk, jeg tror ikke at prisforskellen er såå stor igen hvis det er på brugte biler?! Men jeg ved det dog ikke..! smiley De sidste kræfter vil du blive glad for, dem savner jeg på motorvejen men omvendt kører jeg personligt mest landevej og har derfor ikke haft meget brug for det.

Dsg er guld værd i mine øjne, jeg har selv været træt af at rykke rundt i den gearstang og synes i dag at det er uundværligt! smiley Det er lynhurtigt gearskift og meget behageligt at køre med.

En trendline kan i mine øjne være lige så god som Highline og de andre ting, så længe den bare har Klima og vinterpakken (varme i sædder og ryk, samt sprinklervæsken).

Vælg nøje og husk at rigtig mange biler kan trylles i pris for tiden. Mange sider MEGET klemt i økonomien og vil derfor gerne slå et godt stykke af prisen for at komme af med deres bil til netop dig. (ved det ikke er vigtigt for dig når du skal handle firmabil, men alligevel..)

Kommentér på:
Spørgsmål om VW Touran

Annonce