{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godt tilbud eller fejl??
  • #1   22. jun 2008 det er det helt sikkert.... prøv da bare at bestille en...

• #2   22. jun 2008 når man trykker bestil. så står der osse 20 kr,- i indkøb og 70 kr,- i fragt... altså 100 kr,-, så er det et godt tilbud... hehe

• #3   22. jun 2008 vil bare ikke bestille og så de trækker mig omkring 2500 kr,- eller hva sådan en koster...

• #4   22. jun 2008 Hvis man får en beskæftigelse på de 20 kr skal de i realiteten sælge den til prisen, Men man skal så også selv have en realistisk sans, ellers går den ikke i retten.

Mvh Jannick

• #5   22. jun 2008 14 dags retur ret man skal bare selv betale fragten..

• #6   22. jun 2008 De er kun forpligtet til at sælge til den pris de opgiver, hvis du som køber er i god tro. Hvis du for eksempel allerede nu har sørget for at tage screenshots af prisen som bevis, er du beviseligt i ond tro. Det er der præcedens for i forhold til en fyr der tog et billede af en pris i en forretning, så han senere ville kunne bevise at den lave pris havde stået der.

Så hvis du synes 20kr virker alt for billigt, skal du nok ikke regne med at få den til prisen. Hvis det vitterligt er en alt for lav pris, er de nemlig ikke forpligtet til at sælge.

• #7   22. jun 2008 BARE en skam den ikke er på lager! smiley

• #8   22. jun 2008 Hvis man handler i ond tro vil man aldrig vinde i retten...ved godt du ikke mener det direkte ondt hvis du prøver, men sådan bliver det tolket...

der var noget for nogen år siden med en der så et fjernsyn stå til 1000kr i et vindue...han vidste jo godt selv det kostede 10.000, så han tog et billede...og hev så firmaet i retten...men eftersom han havde taget et bevis på forhånd var der jo ingen tvivl og han tabte...hehe...

Det er noget af det første man hører om i erhvervsret...:-)

• #9   22. jun 2008 Pis...Lars var hurtigere, og bedre formuleret....hehe...

• Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 558
    #10   22. jun 2008 Skete faktisk for mig engang i Thansen .. Jeg købe et armlæn som kostede 500 som var sat ned til 39 kr :S .. Og mig som ikk vidste så meget om deres priser købte jeg det uden at vide det var en taste fejl.. fik så købt det for de 49 kr i butikken, mens jeg så dagen efter på deres hjemmeside ser, at de havde sat det op igen til 398 kr.. Som sagt vidste jeg det heller ik, og havde heller ikk taget screenshot haha ..

• #11   22. jun 2008 Brian O: Hmm, mon alle erhvervsret lærere lige fyrer den historie/sag af? smiley

• Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 558
    #12   22. jun 2008 Hov.. skulle stå 39 kr.. oprindelig kostede den fra start 498, hvor den så efterfølgende blev sat ned til 398 kr.. men de manglede vist 8 tallet, så der stod 39 kr.. tror stadig jeg har kvitt et eller andet sted ;D

• #13   22. jun 2008 De skal ikke sælge den til ham til den pris. Men de må heller ikke trække mere fra din konto en det du har givet lov til da du købte varen. Så må de jo bare sige det er en fejl eller varen er udsolgt.

Feks hvis en forhandler glemmer et 0 tal ved en Ferrari F430 så den står til 400000 kr i stedet for 4 mio. Så er han heller ikke forpligtet til at sælge den til den pris.

Men da jeg arbejdet som salgsassistent og de ringet nede fra kassen og kunden feks sagde han så der var 3 stk for 50 kr. Så solgte vi dem også til den pris hvis prisen nu ikke var rettet. Men det er mere for ikke at gøre kunden sur på vores fejl. smiley

• #14   22. jun 2008 nu har jeg sendt firmaet en mail.. for at høre om det er en tastefejl eller hva der er sket... før jeg bestiller noget...

• #15   22. jun 2008 Getaway-in-Denmark: Det er en helt anden sag hvis det er fordi prisen ikke er rettet. Hvis en forretning har været for langsom til at rette prisen, skal kunden have retten til den pris der nu end står på skiltet. Dette gøres fordi man antager, at kunden har været i god tro - fordi prisen jo ikke er urealistisk, da forretningen har solgt varen til den pris der står på skiltet!

Så hvis der står 3 for 50,- SKAL kunden have varen til 3 for 50,- Så kan I så vælge at ændre prisskiltet bagefter smiley

• #16   22. jun 2008 Lars helt enig smiley

Negeren. Har du aldrig hørt om skjult afgifter smiley

• #17   22. jun 2008 de er ikke forpligtet til at sæge det til den pris der står... er det en fejl og så står den bare ved det...

de fleste gange er det heller ikke så sindsyge forskelle ved fejlene og der er mange firmaer store nok til at tage fejlen på sine skuldre og så lade de hurtige få det til den reklamerede pris..

• #18   22. jun 2008 det er fordi der er så mange der har tilføjet den... den slette dem ikke nu er den på 240 kr,-

• #19   22. jun 2008 kunden har altid ret.

det kan godt være jeg er fuld.
    MEN det passer altså.

fortsat god dag / nat whatever smiley

• Anders G
    Anders G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 23
    #20   22. jun 2008 Så vidt jeg ved foreligger der ikke retspraksis om hvorvidt priser på en hjemmeside anses som tilbud eller opfordring til tilbud, så om varen kan købes til den opgivne pris (forudsat du er i god tro) må ligge hen i det uvisse...

Kommentér på:
godt tilbud eller fejl??

Annonce