{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Kør selv ferie {{forumTopicSubject}}

Ja. Jeg skal på en kør selv ferie til sydfrankrig her i sommerferien.

Jeg har aldrig været på kør selv ferie før, så ville lige høre om der er nogle bestemte ting man skal huske at have med når man drøner ned igennem europa.

evt hvis der er nogle der kender en hjemmeside eller lign hvor man kan se en liste ville det være fint

Personlige erfaringer er også velkommen.

Ting jeg har fundet ud af jeg skal have med:

Original reg attest
Selvlysende veste til hver person

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kør selv ferie
  • #1   24. jun 2008 så skal du kigge på et kort inden du køre afsted og bestemme dig hvordan du vil der ned af, for det er ikke alle veje i frankrig der er gratis og køre på, bare hvis du vil undgå dem.. smiley hvor skal du hen der nede ??

• #2   24. jun 2008 Sørg for at få styr på hvor det gule sygesikringsbevis dækker så alle er sikrede hjemtransport hvis det uventede sker.

• #3   24. jun 2008 Er der ikke noget med at man skal betale ved kasse 1 hvis man bliver stoppet af policen i Tyskland? Så cash:-)

• #4   24. jun 2008 være godt udvilet inden i tager afsted,, og tag og kør om aftenen, så kan du faktisk køre langt på et "stint" smiley hvis det tager med end 12 timer til paris for dig, er du for langsom smiley

• #5   24. jun 2008 bestille et blåt syge sikringskort, så er du helt sikkert dækket i udlandet..

• #6   24. jun 2008 Skal udlændinge da også her hjemme? smiley

• #7   24. jun 2008 Ang vejen derned er der styr på det.

Kontanter er noteret
    Sygesikring er også noteret

• #8   24. jun 2008 Evt. et abbonnement hos SOS international, hvis uheldet skulle være ude.

her lidt gode råd fra FDM:
    http://www.fdm.dk/public/ferie/narduskalafsted/10goderad/

Og god tur til Frankrig det er dejligt sted at tage på ferie, har selv været der et par gange...

• #9   24. jun 2008 du skal et rødt og grønt kort fra din forsikring, hvis der skulle ske noget.

• #10   24. jun 2008 Har læst mig frem til at både det gule og blå sygesikringsbevis ikke dækker hjemtransport

• #11   24. jun 2008 DK skilt på bilen.

• #12   24. jun 2008 Steffen L

Det korrekt. Mig og en kammerat blev stoppet til le mans i år. vi kunne ikke lade være med at lege lidt på banen inden den blev spærret af. smiley

• #13   24. jun 2008 overhold hastigheds begrænsningerne..
    de er uhyre strikse og køre i ugenkendelige civil biler..tro mig,du ønsker ikke at blive stoppet af 2 sindsyge strisser som nægter at tale andet end tysk,og de skælder bare ud mens de tømmer bilen for alt,fordi de er sikker på at man smugler et eller andet eller at man er efterlyst..tro mig det ønsker du ikke..ohh ja de fratager også en føre retten påstedet..

• #14   24. jun 2008 Få din bil checket godt og grundig hos en mekaniker inden i tager afsted. det er så træls at stå midt i Europa og bilen bryder sammen.

• #15   24. jun 2008 jo jo, bare ned i tyskland, og så et sted langt nede ved et stort træ skal du dreje til højre. så er du i sydfrankrig.

• #16   24. jun 2008 Lækkert med alle disse svar. Jeg noterer som en gal

• #17   24. jun 2008 Og husk nu at den frie hastighed gennem Tyskland er ophævet. Max 130 som i Danmark, de er rigtig strikse med dernede nu!

• #18   24. jun 2008 Der er stadig fri hastighed i tyskland, med mindre andet er angivet, det er der dog næsten over det hele..

• #19   24. jun 2008 kig på fdm hjemme side..

• #20   25. jun 2008 Hej

Jeg har nu i seks år været i Holland i en uge af min sommerferie.

Vi er altid fire afsted i min bil.

Vi kører i min Opel Corsa C fra januar 2006. Og vi har tagboks på bilen. Det betyder max. 120 km/t. Men det er også en udmærket fart. Sikkerhedsmæssigt og brændstofmæssigt er det mest fornuftigt at ligge på mellem 110 og 120 km/t.

De første år, da vi ikke havde gps, havde vi et stort Europakort med, som en af bagsædepassagererne kiggede på og guidede efter. Det fungerede fint.

Nu har vi Garmin gps, og det fungerer rigtig godt.

Udstyr i bilen til turen:

Fire sikkerhedsveste (en til hver)

5 liter reservedunk, der selvfølgelig er fyldt op

Advarselstrekant

Original reg. attest

Grønt og rødt kort

Falck-kort

Shell Eurocard (det eneste benzinkort man kan få i Danmark, som virker på stationer i resten af Europa) Ellers Visakort.

Sandwiches smurt hjemmefra, som ligger i køletaske i kabinen.

Vand. Selvom sodavand smager godt, så ha´ altid vand med også. Det slukker bedre tørsten, og man får ikke alt det sukker.

Hold pause ca. hveranden time.

Sørg for at bruge pauserne til at strække ben og få frisk luft.

Sørg for at have tegnet Rejseforsikring. I mit tilfælde er der
    Rejseforikring Verden med i min indboforsikring. Men husk at have policenummeret med på forsikringen.

Søtg for at bilen er ren og pæn inden afrejse. Ruderne skal være rene, det øger sikkerheden, og man er bedre tilpas i en ren bil.

Overvej et olieskift inden den lange tur. I hvert fald hvis det er lang tid siden der sidst blev skiftet olie. Motoren skal yde i lang tid ad gangen på sådan en tur.

Det er godt at orientere sig om fartgrænserne i de lande, som man kommer til at køre i.

Der er mange gode råd på www.fdm.dk

God tur:-)

Mike

Kommentér på:
Kør selv ferie

Annonce