{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.073 visninger | Oprettet:

Allan S
Allan S
Tilmeldt:
24. jul 2005
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15

Leasing af bil - erhverv/privat {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har i den seneste tid fulgt leasing markedet lidt, og hørt at flere og flere springer over til denne "ejer-form". Men hvad er fordele, og ulemper, og hvad er forskellen på at lease som privat og som firma. Hvad er der yderlige, som man bør være opmærksom på når man leaser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af bil - erhverv/privat
  • #1   27. jun 2008 Godt spørgsmål.. Li noget jeg manglede ord for os..
    Lytter li med smiley


  • #2   27. jun 2008 Du skal nok primært være opmærksom på, at du jo kun betaler for brugsretten til bilen. Du ejer den ikke. Det betyder også, at såfremt du ønsker at ændre noget, skal leasingselskabet godkende det, og du får absolut ingen penge for det senere. Måske får du tværtimod ordre på at føre bilen tilbage til original stand.

    Desuden er der en begrænsning på, hvor mange kilometer den må køre i leasingperioden.

    Til gengæld betyder leasing som oftest et godt overblik over omkostninger, eftersom en servicekontrakt er med i aftalen. Vær dog opmærksom på betingelserne, ofte betaler man selv dæk og forsikring.


  • #3   27. jun 2008 som erhverv kan du trække alt fra moms brændstof service alt efter de tre år du minumum kan lease i kan du forsætte eller købe eller give den tilbage... jeg har en toyota rav 4 som jeg for 4 år siden har leaset på firma nu mangler jeg ikke så meget endnu så er den betalt og jeg har fåret den gratis kan man sige fordi jeg trækker alt fra....men på privat leasing får du billig bil betaler ikke fuld pris giver 60 - 70 kr udbetaling og 3000 kr om måneden med service aftale i hvertfald hos bmw efter de tre år du har leaset den i kan du får bilen for cirka 3 del af prisen har du sparet en masse penge

    som privat vis du køber en ny bil får du ikke rabat på bilen med vis du erhverv/privat leaser den kan du spare op til 100.000 kr måske mere eller mindre


  • #4   27. jun 2008 må aldrig leasing privat...

  • #5   27. jun 2008 ulæmpen er du ´som privat leaser bilen skal vide om du vil kæbe bilen eller aflever bilen efter leasing perioden som erhverv skal du ikke beslutte det med det samme du kan endten forlænge den eller aflever den eller købe

  • #6   23. jul 2008 Der er både fordel og ulemper ved at lease, det er ofte at dyre biler er noget billigere ved at lease. Men du kan evt. læse lidt mere om det på www.tmv.dk/leasing

Kommentér på:
Leasing af bil - erhverv/privat

Annonce