{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xenon - regler
  • #1   29. jun 2008 Søg i forum.. har været oppe 1000 gange...

• #2   29. jun 2008 det skal være org monteret, ellers kan du ikk få det godkendt.

• #3   29. jun 2008 godkendte lygter mener de skal være -D- mærkede
    AUTOMATISK højdejustering. .

• #4   29. jun 2008 Xenon er skaprt . og det de alle xenon . i alm parabol kan du ligeså godt glemme det . det er noget rigtig lort . så gør det i en De linse hvis det skal være

Regler siger Lygten skal være godkendt til xenon og du skal have lygte vaskere/ spulere og automatisk lygtejustering. (ikke bar justerbar fra kabien)

Ved ikke men tror det koster kassen og eftermontere det lovligt .

• #5   29. jun 2008 FUCK.. glemte lygtevaskere. . VIDSTE der var noget jeg havde glemt. . smiley

• #6   29. jun 2008 Morten H hvis man gider montere alt det nedvændige kan man godt eftermontere det. man kan alt. det koster bar

• #7   29. jun 2008 xenon er lovligt, hvis det bliver monteret med sensorer, xenon lygter osv. som hurtigt løber langt over 20k til en bil hvor det ikke fabrikeres til.
    Monterer du hid conversion kit m. balaster osv i dine alm lygter så er det ulovligt.
    Det eneste du må sætte i din bil er xenon "look-alike" pærer, men så kan man ligeså godt lade være.

Grunden er at hvis du læsser din bil godt op bagi, justerer lygterne ikke sig selv til at lyse ned, gør de i "rigtig" monteret xenon, der sidder sensorer og fortæller bilen heletiden hvordan den står og hvordan lygterne skal lyse.

• #8   29. jun 2008 J . hehe smiley , sådan kan det da gå . jeg ved i hvert fald hvad jeg snakker om . for er blevet nuppet med i det min alm paraboler haha smiley nu har jeg de linse og er ikke blevet nuppet siden . og de har set mig .

• #9   29. jun 2008 mange tak for svarene

• #10   29. jun 2008 Brian J , det kan da også være en form for vatterpas der styre det.

• #11   29. jun 2008 Morsing // Civic .

Gør det i en de linse så der i hvert fald mindre chance for at blive nappet . jeg blev i hvert fald nappet med det i alm parabol kunne de ikke lide. men med de linse gør de ikke noget :\ endnu smiley

• #12   29. jun 2008 Morten L, skal lygterne så lyse alt hvad de kan ned af hvis du køber op ad bakke?

• #13   29. jun 2008 Bøde for sportsudstødning. kan man det ?

• #14   29. jun 2008 Brian J . Sikkert smiley , jeg aner det ikke . jeg har ikke sådan noget smart udstyr smiley sys bar jeg har hørt noget om det var styret via vatterpas . kan da godt være jeg tager fejl.

• #15   29. jun 2008 Jeg har xenon 6000k . jeg blænder ikke noget. de blinker da ikke af mig eller noget .:\

• #16   29. jun 2008 nej altså stor pot = stor motor. eller kan man vist godt kalde det en ægte Brian .

• #17   29. jun 2008 det sjove erat de bliver så pisse sure vis man griner smiley

• #19   3. jul 2008 Xenon automatisk justering virker som følge:

Føler sidder som regel på bagaxlen og føler udelukkende på hvor meget bilen er læset og justere så lygterne herefter, nogle har dog også følere fortil.

Men det er ikke som folk tror at når bilen køre op ad bakke at de så justeres ned og omvendt ned af bakke, fordi så ville man jo blænde de modkørende sygt meget når man kørte ned af bakke hvis bakken nu var meget lang det siger sig selv.

Det føles udelukkende på om bilen er læsset og på bilens hældnings ændinger i forhold til vejen og ikke noget med vatter mål i forhold til vandret og i lod osv.

Mvh.

• #20   3. jul 2008 Og det eneste lovlige eftermonterings kit der er 100% lovligt er et KOMPLET sæt med lygte vasker aut. justering af lygter samt Xenon lygter med hele kittet, dette må også monteres på biler der ikke er født med Xenon eks. Golf 3 men ja det koster og kittet kan købes af Hella forhandlere.

Men alt andet er Ulovligt også selv om det er lavet efter reglerne med justering og lygte vaksere og godkendt lygte.
    Man kan altså ikke efter montere et Xenon lygte kit selvom bilen har lygte vaskere og automatisk justering af lygterne, sættet SKAL være købt komplet så det passer sammen.
    Det står i et elelr andet regulativ jeg ikke husker lige pt.
    Men man kan læse alt om det i Hellas nye Lygte og elektronik katalog som hedder 07/08.
    Der er en meget flot beskrivelse af hvordan loven er strikket sammen og hvilke EU regler der faktisk findes der gør det muligt at montere et kit alligevel hvis det er komplet.

Kommentér på:
xenon - regler

Annonce