{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Ny inden for bil {{forumTopicSubject}}

hey
der er godtnok et lille stykke tid til jeg bliver 18..

men tænker på at købe en bil..

men jeg aner ikke så meget om afgift og alt det ?
jeg er faldet for en Golf 3 1.8 benzin..

og vil derfor høre hvad sådan en koster om året?
altså der er betalt afgift men hvad jeg skal ca. betale ?

håber i kan hjælpe.
Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny inden for bil
  • #1   18. jul 2008 Hvad den koster om året??? Mener du i vægtafgift?

Jeg mener den ligger lige omkring 2500-3000 i vægtafgift om året... Kan sgu ikke huske det.. Den bliver bare betalt...

Forsikringen kan kun du selv finde ud af ved at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber og få nogle tilbud...

Men regn ikke med at den bliver billig, da du ikke er så gammel og er ny i trafikken.

Og lige så snart forsikringsselskaberne hører 1,8, så tror de det er en vild og voldsom vogn... Come on... skide 90 heste...

• #3   18. jul 2008 er der ikke mulighed for at forsikre den i mit fars navn?
    hvis altså han skriver under på ALT og bilen så bliver brugt som "arbejds bil" og jeg så bare låner den nogle gange? kan man ikke gøre det?

for så bliver den jo lidt billigere..

men jeg kan sgu kun finde dem i 1.8 .. for har tænkt på 1.3 eller 1,6 men syntes ikke jeg kan finde nogle golf 3 i det.

hvor kan man evt søge om biler tilsalg altså nogel gode steder?

og ja jeg mener vægafgift..

• #4   18. jul 2008 Mark K - det kan du godt, men finder forsikringsselskabet ud at du er brugern af bilen, så kan de knalde dig for forsikringssvindel og det kan give en pæn stor straf, hvis du så er med i et trafik uheld kan i hænge på det hele.

også kan vi snakke erstatnings beløb i million klassen i værste tilfælde.

• #5   18. jul 2008 Prøv 1,4

• #6   18. jul 2008 Golf 3 er for tung en bil til at have en mindre motor end 1,8.

Men hvis det er din bil, så er det jo ikke lovligt at have den stående i din fars navn...

Selvfølgelig hvis du bor hjemme, så er det ligemeget hvem der er ejer på bilen. Så kan du jo sagtens smide den i din fars navn.

Du skal bare huske på at så opbygger du jo ingen ancienitet hos forsikringsselskabet, og hvis du så et par år efter vil have en nyere eller helt ny bil i eget navn, så starter du som ny bilist der...

• #7   18. jul 2008 ja martin det er rigtig nok.

men hvad koster det ca hvis det skal skrives i mit navn? altså et skud fra tågen...

jeg tænker på vægtafgift.
    forsikring.
    og alt det pjat ? smiley

• #8   18. jul 2008 prøv www.korlund.dk, der har de mange fine golf 3 med alle slags motorer... og ikk mindst lavt km-tal!

• #9   18. jul 2008 men hvad syntes i jeg skal kigge efter altså når det er min første bil?
    hvor mange km.
    hvor stor motor?
    evt anden bil?

Kommentér på:
Ny inden for bil

Annonce