1.500 visninger
|
Oprettet:
Fra Ford til VW Lupo ? Realistisk? {{forumTopicSubject}}
Hej hej
Jeg står og vil til at købe en lille pendlerbil, da jeg skal køre ret langt på arbejde nu her. Og jeg tænkte på en lupo 3l, da jeg har en ford lige nu der ikke kører så langt.
Derfor har jeg nogle spørgsmål jeg håber der kan hjælpes lidt med.
1. Er det reelt at den kører 33km/l ?
2. Er de med servo?
- For jeg synes ikke der er nogen der skriver der er servo, kun et par stykker.
3. Har den ESP ?
4. er 2. og 3. standard, hvis ikke - Er det dyrt at få sat i ?
Og undskyld hvis jeg igen spørger dumt, jeg har virkelig ikke den store forstand på det.
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 571
for efter hvad jeg har hørt kan det ikke betale sig fordi de hele tiden skal på værksted og de er pisse dyre og reparere...
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.520
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.520
maj 2007
Følger: 132 Følgere: 132 Biler: 16 Emner: 250 Svar: 1.332
Hvad fanden betyder det?!?!
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
og den også kvikkere samt den stadig går ca 23 km/l.
stod jeg i din situation og skulle køre langt.
så turde jeg bare ikke køre i en 3L.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 123
Jeg står og vil til at købe en lille pendlerbil, da jeg skal køre ret langt på arbejde nu her. Og jeg tænkte på en lupo 3l, da jeg har en ford lige nu der ikke kører så langt.
Derfor har jeg nogle spørgsmål jeg håber der kan hjælpes lidt med.
1. Er det reelt at den kører 33km/l ?
Ja det det hvis du kører pænt.
2. Er de med servo?
Nej standard er de ikke med servo, du kan dog finde tyske modeller med servo.
- For jeg synes ikke der er nogen der skriver der er servo, kun et par stykker.
3. Har den ESP ?
Ikke så vidt jeg ved.
4. er 2. og 3. standard, hvis ikke - Er det dyrt at få sat i ?
Du kan godt få sat servo i den, men det koster jo lidt knaster.
Hvor mange skal jeg ikke kunne sige.
3 tror jeg ikke du skal regne med var i lupo serien overhovedet.
Mine udgiftert til lupoen i de 2 år jeg har haft den.
2 nye forhjuls lejer
nye bremser, var blot slidt.
1 generator.
Bilen har gået 181000 så syntes nu det er meget pænt.
For at minimerer dine egne udgifter skal du vælge den model hvor gearkassen er opdateret. Hvis du tager fra 03 og frem går du nok ikke helt galt.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 72 Svar: 368
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
og esp har du jo ikk brug for
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
Men køre man den til vw til service bliver man en fattig mand
fik skiftet et forhjulsleje og en styrekugel ud over service, på ca 45000 km og lå i snit på 27 på litteren uden at tænke over hvordan den blev kørt.
Undersøgte at få servo på den, men kunne ikke finde nogen værksteder der ville montere det, SÅ køb en hvor det er monteret fra starten
Men det er en Lille bil og INGEN plads i begaserummet
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Den er lettere at holde kørende, billigere at holde kørende.. ja vægtafgiften er højere og den kører "kun" 20 km/l men.. den tjener sig selv ind på værkstedsudgifterne...
MEN!!! hvis du inisterer på en lupo, så hent en lupo GTi i tyskland og flyt de sjove dele over... eller hent dem enkeltvis fra www.eaby.de skal du have en 3L med udstyr skal du selv arbejde for det.
Overvej seriøst nedenståede som alternativ til lupoen
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=61671889&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&maxFirstRegistrationDate=1994-12-31&siteId=GERMANY&features=ELECTRIC_WINDOWS&features=LEATHER_SEATS&features=SUNROOF&features=CRUISE_CONTROL&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&tabNumber=2
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
ÅRGANG: 6/2002
KILOMETER: 200.000
PRIS: kr 89.899
DØRE: 3
FARVE: Gul
UDSTYR: Bemærk: Servo, ESP, fabriksmonterede el-spejle, el-ruder, c-lås, kopholdere, original VW CD changer, service overholdt, dog skal den nu snart have ny tandrem (evt + kr. 5.000, hvis vi skal sørge for det)), kaskoforsikring kr. 4.000 årlig inkl. vejhjælp for alle, uanset ancietet og bopæl, specialværksted for Lupo, A2, Smart, stort udvalg i økonomibiler, åbent hver dag, også i weekenden.
http://www.eurobiler.dk/
jun 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 1.443
sep 2006
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
maj 2005
I min verden er en lupo perfekt til bil nr 2, hvor man ikke er 110% afhængig af den... kør den til service hver 3 md og den kører fint.. dvs. i grove tal 5000 kr hver 3 md.. (og ja det er bare et ca tal jeg selv er kommet frem til i min inteligente hjerne, hehe)
maj 2005
sep 2006
En Aygo+ 2 1,4 Diesel med en sportspakke ? Bedre valg?
maj 2005
som alternativ til aygo / C1 bør du seriøst også overveje en kia picanto... ja det er en kia - men samlekvalliteten er fuldt på højde med toyota.. og så er garantien bedre... Gå efter picanto exclsive.. den er fuld af ekstraudstyr... og det er en bil man bliver glad for at køre langt i.. synes jeg da.. men smag og behag er jo forskelligt... Prisen er også yderst fair.. få den i kobber-metallic.. den er baaaare fin.... Har en ven der er mekaniker ved kia og han siger den virkelig er top dollar :o)) få endelig monteret fartpilot oveni hvis du handler, når du skal køre så langt. Motoren er også ganske frisk af en lille motor at være...
Så hvis jeg var dig, ville jeg benytte søndagen på at tage ud og prøvekøre følgende: Toyota Aygo, Citroen C1 og Kia Picanto Eksclusive.. Sig det som det er, at du skal bruge den som pentlervogn og at du som minimum skal have lov at teste den på landevej i en time!
Lad mig endelig høre, hvor du står når de er testet :o))
Hvad end bil du vælger så bed om at få michilin fuelsaver dæk på.. den bliver du baaare glad for!!
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 619
maj 2005
sep 2006
Audi A2 : En faktisk genial lille pendlerbil, som er lækker indeni, men uden på kun kan være diskusion - Jeg har fravalgt den, da jeg virkelig synes den er grim. Hvorfor tage noget, som audi, der er designperler, og køre dem mod en mur og kalde det nyt?
Jeg har valgt Audi A2 først, da jeg fandt ud af at mange af delene i de kommende biler består af Toyota, og at de tre virksomheder skulle have hjulpet hinanden med at lave disse.
Citroën C1 : Ligger godt på vejen, lækker bil da jeg prøvede en spækket med ekstra udstyr. Jeg synes dog at C1 havde noget motorstøj i kabinen jeg kunne undvære, og den var lidt "tung", da det jo er en 1.0, dog benzin, men en 1.0. Hvilket jeg ikke er helt til, da jeg kommer fra en 1.6.
Peguoet 107 : En rigtig god brian/blondine/pendlerbil. Er rigtig god for de førnævnte, men den ligner alle de andre biler synes jeg, bare komprimeret - Jeg synes det er synd. Det er dog ikke ligeså slemt som A2'eren. Jeg synes helt klart 107 er en rigtig fed bil, der er pengene værd. Men igen kun en 1.0 på benzin, hvilket jeg igen synes er ærgerligt.
Jeg vil gerne give lidt ekstra, da man sparer lidt penge i brændstof (lidt endnu) og skåner miljøet. Jeg kiggede efter en bil, hvor service var højt hvis man skulle være uheldig, og var mere en 1.0 - En trofast bil, og når uheldet er ude, billig i reparationerne, som klares hurtigt. Samt noget ekstra udstyr.
Derfor har jeg i dag valgt at købe.
Toyota Aygo : Som jeg fandt støjsvag, kraftigere i starten (momentet?) virkelig med ryk i. Jeg fandt mig rigtig godt til rettet med audio og komfort pakken, dog blev komfortpakken for dyr (30.000 kr. oveni), og med nogle flotte fælge. Den leverede virkelig køreglæde, og det skal sige at jeg nåede både 1.0 i benzin og 1.4 i diesel. Dog synes jeg godt man kunne have mere ekstra udstyr som standard - Men nu fik jeg lidt ekstra - Så det gør ikke noget
Jeg kom tilbage med et smil på læben, og bestilte en Toyota Aygo+, som jeg så får leveret d. 18 august - Toyota Aygo+ 1.4 diesel med VSC (deres ESP system)
Og så prøvede jeg til slut en Lupo 3L, hvilket jeg ikke synes var en større glæde. Jeg er glad for det ikke blev den og takker for hjælpen. Lupo lyder som en græsslåmaskine der virkelig har fået brok. Sæderne var virkeligt hårde, og jeg savnede altså servo-styringen. Ellers fungerede den meget godt. Jeg fravalgte den, da ham jeg prøvede den hos er en bekendt, som fortalte mig det samme som jer - Den var dyr i reparation - Og det man vandt i brændstof, tabte man i reparationsudgifterne.
Jeg siger tak, og jeg håber min lille "biltest" kan komme andre til gode. Jeg har i hvert fald blevet meget klogere på små biler, og de er jo i super geniale - stærkt undervurderede.
Og så en stjernerne, bare for at prøve Så kan vi jo diskutere os til nogle stjerne også
Aygo : 4½ stjerne
107 : 4 stjerner
C1 :3 stjener
A2 : 2 stjerner
Lupo : 2 stjerne
Lupo og A2 var simpelthen ikke min kop te. Den ene dyr i udgift, den anden en designbummert i min verden.
C1 : Motorstøj.. Lidt for meget.
107 : Ja, havde jeg ikke fundet Aygoen var det blevet den, jeg synes simpelthen den er lækker. Den mangler bare at ligne noget andet end en forkortet version af de andre.
Aygoen : Den måtte "vinde", og derfor det jeg købte. Jeg synes den er rigtig fed, minus var bare at der godt kunne være mere udstyr som standard. F.eks askebæger og handskerum, hvilket ikke er dyrt, men bare mærkeligt.
Håber det ligger lidt op til diskussion
Jeg siger mange tak for hjælpen, jeg er blevet en flot og pålidelig bil rigere i dag. Takker meget!
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
kia picanto diesel, den er bare rigtig fin, flytter sig godt og langt pr L, kunne være sjovt at du bare prøvede den nu du har prøvet de andre og så skrev din mening om den til sammenligning.
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
hold dig fra vw lupo... det er en kasse af format.. og de har så mange problemer..
maj 2005
sep 2006
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
Fra Ford til VW Lupo ? Realistisk?