{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Patrick P
Patrick P
Tilmeldt:
25. sep 2006
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27

Fra Ford til VW Lupo ? Realistisk? {{forumTopicSubject}}

Hej hej smiley
Jeg står og vil til at købe en lille pendlerbil, da jeg skal køre ret langt på arbejde nu her. Og jeg tænkte på en lupo 3l, da jeg har en ford lige nu der ikke kører så langt.

Derfor har jeg nogle spørgsmål jeg håber der kan hjælpes lidt med.

1. Er det reelt at den kører 33km/l ?
2. Er de med servo?
- For jeg synes ikke der er nogen der skriver der er servo, kun et par stykker.
3. Har den ESP ?

4. er 2. og 3. standard, hvis ikke - Er det dyrt at få sat i ?


Og undskyld hvis jeg igen spørger dumt, jeg har virkelig ikke den store forstand på det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra Ford til VW Lupo ? Realistisk?
  • #1   2. aug 2008 jeg ville nok også vælge og spørge hvor meget sådan en står på værksted og hvor dyre reperationerne er til sådan en...
    for efter hvad jeg har hørt kan det ikke betale sig fordi de hele tiden skal på værksted og de er pisse dyre og reparere...


  • #2   2. aug 2008 Var i praktik hos VW, og der kom en sådan model ind. Og ja, der skulle laves meget på den, mener det var for 30.000 kr+. Men når den er i tip top stand, og ikke har den indfødte fejl (altså fået den rettet), så er den en god bil. smiley

  • #3   2. aug 2008 Undskyld for O.T.

  • #4   2. aug 2008 4. er 2. og 3. standard

    Hvad fanden betyder det?!?!


  • #5   2. aug 2008 en lupo 1,4 tdi skulle ikke have de problemer som havde 3L/har.
    og den også kvikkere samt den stadig går ca 23 km/l.

    stod jeg i din situation og skulle køre langt.
    så turde jeg bare ikke køre i en 3L.


  • Krup p
    Krup p Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 123
    #6   2. aug 2008 Hej hej smiley
    Jeg står og vil til at købe en lille pendlerbil, da jeg skal køre ret langt på arbejde nu her. Og jeg tænkte på en lupo 3l, da jeg har en ford lige nu der ikke kører så langt.

    Derfor har jeg nogle spørgsmål jeg håber der kan hjælpes lidt med.

    1. Er det reelt at den kører 33km/l ?
    Ja det det hvis du kører pænt.

    2. Er de med servo?
    Nej standard er de ikke med servo, du kan dog finde tyske modeller med servo.
    - For jeg synes ikke der er nogen der skriver der er servo, kun et par stykker.
    3. Har den ESP ?
    Ikke så vidt jeg ved.

    4. er 2. og 3. standard, hvis ikke - Er det dyrt at få sat i ?
    Du kan godt få sat servo i den, men det koster jo lidt knaster.
    Hvor mange skal jeg ikke kunne sige.

    3 tror jeg ikke du skal regne med var i lupo serien overhovedet.

    Mine udgiftert til lupoen i de 2 år jeg har haft den.
    2 nye forhjuls lejer
    nye bremser, var blot slidt.
    1 generator.
    Bilen har gået 181000 så syntes nu det er meget pænt.

    For at minimerer dine egne udgifter skal du vælge den model hvor gearkassen er opdateret. Hvis du tager fra 03 og frem går du nok ikke helt galt.


  • #7   2. aug 2008 Mine svigerforældre har en lupo 3L. Den kører rigtigt fint. de har ikke haft nogle problemer med deres. Og nej der er ikke servostyríng i. ESP er der heller ikke noget af. Men den kører 33 km/l. Der er gået konkurencce i at se hvem der kan få den til at køre længst på literen. Og jeg har selv haft den oppe på 35,9 km/l... men så bliver der også kørt meget meget meget pænt....

  • #8   2. aug 2008 den er så nem at dreje du slet ikk bemærker der ikk er servo i den

    og esp har du jo ikk brug for


  • #9   2. aug 2008 Har selv haft lupo i nogen år og kan kun sige FIN KVIK LILLE bil.
    Men køre man den til vw til service bliver man en fattig mand
    fik skiftet et forhjulsleje og en styrekugel ud over service, på ca 45000 km og lå i snit på 27 på litteren uden at tænke over hvordan den blev kørt.
    Undersøgte at få servo på den, men kunne ikke finde nogen værksteder der ville montere det, SÅ køb en hvor det er monteret fra starten
    Men det er en Lille bil og INGEN plads i begaserummet


  • #10   2. aug 2008 nej.. den har ikke servo.. den der har er blevet faceliftet fra gsi.... jeg kender flere der har den, og de kører MAX 26 på litteren med fuelsaver dæk... der er en masse dyr elektronik i den der af og til går MEGET i stykker... Der er INTET luksus overhovedet... jo sæderne sidder man godt i, men så er det også det... overvej seriøst at hente en golf II 1,6TD i Tyskland med mega meget udstyr..

    Den er lettere at holde kørende, billigere at holde kørende.. ja vægtafgiften er højere og den kører "kun" 20 km/l men.. den tjener sig selv ind på værkstedsudgifterne...


    MEN!!! hvis du inisterer på en lupo, så hent en lupo GTi i tyskland og flyt de sjove dele over... eller hent dem enkeltvis fra www.eaby.de skal du have en 3L med udstyr skal du selv arbejde for det.


    Overvej seriøst nedenståede som alternativ til lupoen

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=61671889&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&maxFirstRegistrationDate=1994-12-31&siteId=GERMANY&features=ELECTRIC_WINDOWS&features=LEATHER_SEATS&features=SUNROOF&features=CRUISE_CONTROL&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&tabNumber=2


  • #11   2. aug 2008 TYPE: Diesel personvogn
    ÅRGANG: 6/2002
    KILOMETER: 200.000
    PRIS: kr 89.899
    DØRE: 3
    FARVE: Gul
    UDSTYR: Bemærk: Servo, ESP, fabriksmonterede el-spejle, el-ruder, c-lås, kopholdere, original VW CD changer, service overholdt, dog skal den nu snart have ny tandrem (evt + kr. 5.000, hvis vi skal sørge for det)), kaskoforsikring kr. 4.000 årlig inkl. vejhjælp for alle, uanset ancietet og bopæl, specialværksted for Lupo, A2, Smart, stort udvalg i økonomibiler, åbent hver dag, også i weekenden.

    http://www.eurobiler.dk/


  • #12   2. aug 2008 Overvej evt en Smart CDI. Den skulle være billigere at holde kørende.

  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #13   2. aug 2008 Hey, nu siger I det med den er dyr i REP, og jeg bliver NØDT til at stole på den ikke går i stykker tit... - Er det bedre at købe en ny Toyota Aygo? - For den koster det samme som jeg vil give for en Lupo..

  • #14   2. aug 2008 hmmm... overvej som alternativ til aygoen pug 107 og Citroen C1 de er en og samme bil på nær meget små undtagelser...

    I min verden er en lupo perfekt til bil nr 2, hvor man ikke er 110% afhængig af den... kør den til service hver 3 md og den kører fint.. dvs. i grove tal 5000 kr hver 3 md.. (og ja det er bare et ca tal jeg selv er kommet frem til i min inteligente hjerne, hehe)


  • #15   2. aug 2008 ... men ja.. aygo er en fin bil... personligt synes jeg C1eren har bedre finish (dørene lyder en anelse bedre når de lukkes)

  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #16   2. aug 2008 Lukkelýden er ret vigtig smiley Men men men, 1,0 er bare ikke helt okay. Nu skal jeg fx Esbjerg - Aabenraa.. Der er nogle RIMELIGT seriøse bakker ved Koldning når du kører syd.. Det kan det vidst ikke tage seriøst..

    En Aygo+ 2 1,4 Diesel med en sportspakke ? Bedre valg?


  • #17   2. aug 2008 der er faktisk ret så fint træk i sådan en 1.0er... men... når du skal så langt kan det godt betale sig at regne på om det ikke godt kan svare sig at købe en diesel.... Når du skal teste aygoen så SKAL du altså også prøve C1eren... i min verden er der en anelse mere luksus i den...

    som alternativ til aygo / C1 bør du seriøst også overveje en kia picanto... ja det er en kia - men samlekvalliteten er fuldt på højde med toyota.. og så er garantien bedre... Gå efter picanto exclsive.. den er fuld af ekstraudstyr... og det er en bil man bliver glad for at køre langt i.. synes jeg da.. men smag og behag er jo forskelligt... Prisen er også yderst fair.. få den i kobber-metallic.. den er baaaare fin.... Har en ven der er mekaniker ved kia og han siger den virkelig er top dollar :o)) få endelig monteret fartpilot oveni hvis du handler, når du skal køre så langt. Motoren er også ganske frisk af en lille motor at være...

    Så hvis jeg var dig, ville jeg benytte søndagen på at tage ud og prøvekøre følgende: Toyota Aygo, Citroen C1 og Kia Picanto Eksclusive.. Sig det som det er, at du skal bruge den som pentlervogn og at du som minimum skal have lov at teste den på landevej i en time!

    Lad mig endelig høre, hvor du står når de er testet :o))

    Hvad end bil du vælger så bed om at få michilin fuelsaver dæk på.. den bliver du baaare glad for!!


  • #18   2. aug 2008 Audi A2 evt ?

  • #19   2. aug 2008 tja - a2'eren er i min verden for dyr og for grim.. synd og skam når man ellers ved hvad audi er i stand til at designe... havde A2eren været dobbelt så bred og dobbelt så lang og dobbelt så høj - så tror jeg sq det ville ha været en stor success.. den ser bare alt for fladmast ud som den er nu

  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #20   4. aug 2008 Hejsa, jeg fik prøvet lidt af hvert i dag.. smiley

    Audi A2 : En faktisk genial lille pendlerbil, som er lækker indeni, men uden på kun kan være diskusion - Jeg har fravalgt den, da jeg virkelig synes den er grim. Hvorfor tage noget, som audi, der er designperler, og køre dem mod en mur og kalde det nyt?

    Jeg har valgt Audi A2 først, da jeg fandt ud af at mange af delene i de kommende biler består af Toyota, og at de tre virksomheder skulle have hjulpet hinanden med at lave disse.

    Citroën C1 : Ligger godt på vejen, lækker bil da jeg prøvede en spækket med ekstra udstyr. Jeg synes dog at C1 havde noget motorstøj i kabinen jeg kunne undvære, og den var lidt "tung", da det jo er en 1.0, dog benzin, men en 1.0. Hvilket jeg ikke er helt til, da jeg kommer fra en 1.6.

    Peguoet 107 : En rigtig god brian/blondine/pendlerbil. Er rigtig god for de førnævnte, men den ligner alle de andre biler synes jeg, bare komprimeret - Jeg synes det er synd. Det er dog ikke ligeså slemt som A2'eren. Jeg synes helt klart 107 er en rigtig fed bil, der er pengene værd. Men igen kun en 1.0 på benzin, hvilket jeg igen synes er ærgerligt.

    Jeg vil gerne give lidt ekstra, da man sparer lidt penge i brændstof (lidt endnu) og skåner miljøet. Jeg kiggede efter en bil, hvor service var højt hvis man skulle være uheldig, og var mere en 1.0 - En trofast bil, og når uheldet er ude, billig i reparationerne, som klares hurtigt. Samt noget ekstra udstyr.

    Derfor har jeg i dag valgt at købe.

    Toyota Aygo : Som jeg fandt støjsvag, kraftigere i starten (momentet?) virkelig med ryk i. Jeg fandt mig rigtig godt til rettet med audio og komfort pakken, dog blev komfortpakken for dyr (30.000 kr. oveni), og med nogle flotte fælge. Den leverede virkelig køreglæde, og det skal sige at jeg nåede både 1.0 i benzin og 1.4 i diesel. Dog synes jeg godt man kunne have mere ekstra udstyr som standard - Men nu fik jeg lidt ekstra - Så det gør ikke noget smiley

    Jeg kom tilbage med et smil på læben, og bestilte en Toyota Aygo+, som jeg så får leveret d. 18 august - Toyota Aygo+ 1.4 diesel med VSC (deres ESP system)

    Og så prøvede jeg til slut en Lupo 3L, hvilket jeg ikke synes var en større glæde. Jeg er glad for det ikke blev den og takker for hjælpen. Lupo lyder som en græsslåmaskine der virkelig har fået brok. Sæderne var virkeligt hårde, og jeg savnede altså servo-styringen. Ellers fungerede den meget godt. Jeg fravalgte den, da ham jeg prøvede den hos er en bekendt, som fortalte mig det samme som jer - Den var dyr i reparation - Og det man vandt i brændstof, tabte man i reparationsudgifterne.

    Jeg siger tak, og jeg håber min lille "biltest" kan komme andre til gode. Jeg har i hvert fald blevet meget klogere på små biler, og de er jo i super geniale - stærkt undervurderede.

    Og så en stjernerne, bare for at prøve smiley Så kan vi jo diskutere os til nogle stjerne også smiley

    Aygo : 4½ stjerne
    107 : 4 stjerner
    C1 :3 stjener
    A2 : 2 stjerner
    Lupo : 2 stjerne

    Lupo og A2 var simpelthen ikke min kop te. Den ene dyr i udgift, den anden en designbummert i min verden.
    C1 : Motorstøj.. Lidt for meget.
    107 : Ja, havde jeg ikke fundet Aygoen var det blevet den, jeg synes simpelthen den er lækker. Den mangler bare at ligne noget andet end en forkortet version af de andre.
    Aygoen : Den måtte "vinde", og derfor det jeg købte. Jeg synes den er rigtig fed, minus var bare at der godt kunne være mere udstyr som standard. F.eks askebæger og handskerum, hvilket ikke er dyrt, men bare mærkeligt.

    Håber det ligger lidt op til diskussion smiley
    Jeg siger mange tak for hjælpen, jeg er blevet en flot og pålidelig bil rigere i dag. Takker meget! smiley


  • #21   4. aug 2008 Har først set dit indlæg nu, men synes du mangler en bil :
    kia picanto diesel, den er bare rigtig fin, flytter sig godt og langt pr L, kunne være sjovt at du bare prøvede den nu du har prøvet de andre og så skrev din mening om den til sammenligning.


  • #22   4. aug 2008 lupo,. er noget forfærdelig skrammel... og det du så ikke betaler i brændstof kommer du af med i repration, service, og lign. så ved ikke har hørt flere sige at på den måde gik det op i den sidste ende aligevel... så om de havde kørt i en anden bil, med billigere service, kortere km. havde været det samme...

    hold dig fra vw lupo... det er en kasse af format.. og de har så mange problemer..


  • #23   4. aug 2008 Tillykke med den nye vogn :o)) en skam du ikke prøvede picantoen.. men rigtig fin ide med at skrive hvad du synes om de andre :o)) men.. aygo er slet ikke en ringe bil.. du bliver sq glad for den :o)=)

  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #24   4. aug 2008 Det kunne godt være man skulle prøve picantoen. Jeg nød faktisk at prøve så mange forskellige biler og sætte dem op i mod hianden.

  • #25   4. aug 2008 Tror du vil blive meget positivt overrasket, måske oven i købet genoverveje dit toyota køb smiley

Kommentér på:
Fra Ford til VW Lupo ? Realistisk?

Annonce