Ang. Forsikring...! {{forumTopicSubject}}
Har lige et par spørgsmål ang bilforsikring som jeg håber i kan hjælpe mig med...!
Jeg skal til at købe ny bil, men jeg havde en ulykke i december som jeg fik skyylden for (fair nok)... Derfor skal jeg jo nærmest betale min sjæl for at for få forsikret en 136 hK Touran...
Derfor har jeg snakket med min mor, for at få den i hends navn... Her kommer spørgsmålene...
1. Kan bilen stå i mit navn, mens forsikringen står i Hendes ? (med mig som bruger)
2. Hvis hun står som ejer af bil og forsikring, så kan jeg vel ikke spare noget afgift ved at lade et firma skrive for den, da SKAT kun kan se hendes navn på papirene...
3. Tjener man virkelig acenitet når man står som bruger ?
4. (og sidste) Vil det ikke være lige så dyrt hvis jeg om 3 år skal tegne en forsikring? Skubber man bare problemet foran sig ?
Håber på at der er nogen der har haft samme problemer og fundet nogen svar/løsninger derpå...
På forhånd Tak...
- Kenneth...
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
VIlle lade være og finde de ekstra penge og lav den i dit eget navn
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 35 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.220
Der var en retsag for ikke så mange år siden om det her hvor jeg bor, så jo finder de ud af det, er man på skideren
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.455
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 14
Hvis et forsikrings-selskab spørger om der er brugere under 24 og forældrene svarer ja, kan det vel lige så godt være personen under 24 der laver en skade... Ved IF forsikring er der et tillæg hvis der er brugere under 24...
Ingen kan jo vide hvor meget jeg så bruger den eller hvor meget mine forældre bruger den...
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 35 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.220
For den i ejet navn, det andet er hovedet under armen.. Nogle steder kan du jo blive elite billist efter 6års kørsel = ultra billig forsikring. Det bliver du ikke hvis du har kørt i moar`s navn ; )
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 59 Svar: 682
Det gør min mor og jeg. Og jeg giver kun 9500 med kasko for min fordi min mor også står som ejer, + jeg får ancienitet (staveplade?)..
aug 2005
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 59 Svar: 682
aug 2005
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
Og nej, det er da ikke ulovligt at gøre så'n... Ikke hvis du står som bruger...
Det med reg. attesten har jeg ikke hørt før, og ja, hvis du ikke på nogen måde kommer til at stå som bruger eller lignende så skubber du højst sandsynligt bare problemet og den dyre præmie...
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Du kan IKKE være bruger hvis den står i dine forældres navn. Kun ægtefælde eller samlever kan stå i hinandens navne.
Forsikrerer du i din mors navn, skubber du bare problemet foran dig.. så den dag du også skal have fx hus, kommer slæbet.. så er det sq sjovere at tage den her og nu.
HVIS du vælger den lette udvej og får din mor til at forsikre den sker der om sådan ikke noget så længe du ikke kører galt. Men sker der et uheld, vil forsikringsselskabet gøre følgende.
1. regne ud hvad du har sparet ved at lade din mor forsikre den og udskrive et girokort på det beløb. Fx skulle du give 10.000 og du har fået din mor til at betale 4000, vil du få et girokort på 6.000 kr. Beløbet vil med alt sandsynelighed være noget større
2. Du vil få et girokort på dobbelt selvrisiko
3. Du vil blive blacklistet - dvs. du ALDRIG vil kunne optjæne bonus-poions. Du vil ALTID være placere lavest. og skifter du forsikringsselskab vil dit nye forsikringsselskab få dette oplyst. Alle dine fremtidige skader vil blive efterforsket som SVINDEL. Du vil være heldig hvis du nogensinde kan få andet end de lovpligtige forsikringer.
4. Vedkommende der har hjulpet dig ( i dette tilfælde din mor) vil ligeledes blive BLACK-LISTET!
Ovenstående er hvis du er HELDIG... du kan også risikere at forsikringsselskabet KUN vil dække ansvarsdelen.. dvs. de skader du har forovoldt på modparten i tilfælde af uheld... din egen bil må du selv betale.. pænt trælst..
Det bedste du kan gøre er at ringe rundt og få nogle gode tilbud... mange af de små selskaber har gratis første skade.. fx Sønderjyske, Himmerland, osv.
Når du får et tilbud så vær på vagt overfor selvrisikoen.. sker der noget er det jo træls at skulle punge ud med fx 20.000 i selvrisiko... Jamen -der sker jo ikke noget?? HA - så tag ren ansvar i stedet, hvis du er så sikker.. (sidste sætning er bare et eksempel på hvad jeg hører i telefonen gennem mit arbejde - er ikke ment som en hån mod dig, hehe)
nov 2004
Følger: 46 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 1.340
aug 2005
Vil prøve at ringe rundt igen...
mar 2008
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
mar 2008
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
aug 2005
maj 2005