{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Ang. Forsikring...! {{forumTopicSubject}}

Har lige et par spørgsmål ang bilforsikring som jeg håber i kan hjælpe mig med...!

Jeg skal til at købe ny bil, men jeg havde en ulykke i december som jeg fik skyylden for (fair nok)... Derfor skal jeg jo nærmest betale min sjæl for at for få forsikret en 136 hK Touran...

Derfor har jeg snakket med min mor, for at få den i hends navn... Her kommer spørgsmålene...

1. Kan bilen stå i mit navn, mens forsikringen står i Hendes ? (med mig som bruger)

2. Hvis hun står som ejer af bil og forsikring, så kan jeg vel ikke spare noget afgift ved at lade et firma skrive for den, da SKAT kun kan se hendes navn på papirene...

3. Tjener man virkelig acenitet når man står som bruger ?

4. (og sidste) Vil det ikke være lige så dyrt hvis jeg om 3 år skal tegne en forsikring? Skubber man bare problemet foran sig ?

Håber på at der er nogen der har haft samme problemer og fundet nogen svar/løsninger derpå...

På forhånd Tak...

- Kenneth...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Forsikring...!
  • #1   3. aug 2008 Har du set hvad forskellen i pris er ?

VIlle lade være og finde de ekstra penge og lav den i dit eget navn

• #2   3. aug 2008 4. KLART JA få den i dit eget navn, det andet er både for dyrt + ulovligt hvis de finder ud af det faktisk er din bil ( forsikrings svindel )

Der var en retsag for ikke så mange år siden om det her hvor jeg bor, så jo finder de ud af det, er man på skideren

• #3   3. aug 2008 hvorfor ikke nøjes med den lille touran på 107 hypper så

• #5   3. aug 2008 Kan ikke forstå at flere siger at det er ulovligt...
    Hvis et forsikrings-selskab spørger om der er brugere under 24 og forældrene svarer ja, kan det vel lige så godt være personen under 24 der laver en skade... Ved IF forsikring er der et tillæg hvis der er brugere under 24...
    Ingen kan jo vide hvor meget jeg så bruger den eller hvor meget mine forældre bruger den...

• #6   3. aug 2008 Bruger plejer vist nok at være hvis du låner den engang imellem ikke hverdag ; )

For den i ejet navn, det andet er hovedet under armen.. Nogle steder kan du jo blive elite billist efter 6års kørsel = ultra billig forsikring. Det bliver du ikke hvis du har kørt i moar`s navn ; )

• #7   3. aug 2008 Du kan bare få skrevet 2 navne på reg. attest + forsikring.
    Det gør min mor og jeg. Og jeg giver kun 9500 med kasko for min fordi min mor også står som ejer, + jeg får ancienitet (staveplade?)..

• #8   3. aug 2008 Lyder umidlbart som en underlig løsning men hvis det er det der skal til, så... Hvor har I forsikring henne så ?

• #9   3. aug 2008 Det er gf forsikring.. Men min kære fader kender vores forsikringsmand privat.

• #10   3. aug 2008 javel... Ved ikke om det har noget at sige...

• #11   3. aug 2008 Vil mene at hvis din mor kommer til at stå som ejer og du som bruger, så bliver præmien alligevel beregnet efter dig, eftersom det er dig der skal køre i den...
    Og nej, det er da ikke ulovligt at gøre så'n... Ikke hvis du står som bruger...

Det med reg. attesten har jeg ikke hørt før, og ja, hvis du ikke på nogen måde kommer til at stå som bruger eller lignende så skubber du højst sandsynligt bare problemet og den dyre præmie...

• #12   3. aug 2008 Ja, forsikringen vil altid blive beregnet efter den der har laveste bonustrin (i dette tilfælde dig) så det kan ikke betale sig.

• #14   3. aug 2008 Jeg arbejder i et forsikringsselskab og her har du om ikke andet et ærligt svar

Du kan IKKE være bruger hvis den står i dine forældres navn. Kun ægtefælde eller samlever kan stå i hinandens navne.

Forsikrerer du i din mors navn, skubber du bare problemet foran dig.. så den dag du også skal have fx hus, kommer slæbet.. så er det sq sjovere at tage den her og nu.

HVIS du vælger den lette udvej og får din mor til at forsikre den sker der om sådan ikke noget så længe du ikke kører galt. Men sker der et uheld, vil forsikringsselskabet gøre følgende.

1. regne ud hvad du har sparet ved at lade din mor forsikre den og udskrive et girokort på det beløb. Fx skulle du give 10.000 og du har fået din mor til at betale 4000, vil du få et girokort på 6.000 kr. Beløbet vil med alt sandsynelighed være noget større

2. Du vil få et girokort på dobbelt selvrisiko

3. Du vil blive blacklistet - dvs. du ALDRIG vil kunne optjæne bonus-poions. Du vil ALTID være placere lavest. og skifter du forsikringsselskab vil dit nye forsikringsselskab få dette oplyst. Alle dine fremtidige skader vil blive efterforsket som SVINDEL. Du vil være heldig hvis du nogensinde kan få andet end de lovpligtige forsikringer.

4. Vedkommende der har hjulpet dig ( i dette tilfælde din mor) vil ligeledes blive BLACK-LISTET!

Ovenstående er hvis du er HELDIG... du kan også risikere at forsikringsselskabet KUN vil dække ansvarsdelen.. dvs. de skader du har forovoldt på modparten i tilfælde af uheld... din egen bil må du selv betale.. pænt trælst..

Det bedste du kan gøre er at ringe rundt og få nogle gode tilbud... mange af de små selskaber har gratis første skade.. fx Sønderjyske, Himmerland, osv.

Når du får et tilbud så vær på vagt overfor selvrisikoen.. sker der noget er det jo træls at skulle punge ud med fx 20.000 i selvrisiko... Jamen -der sker jo ikke noget?? HA - så tag ren ansvar i stedet, hvis du er så sikker.. (sidste sætning er bare et eksempel på hvad jeg hører i telefonen gennem mit arbejde - er ikke ment som en hån mod dig, hehe)

• #15   3. aug 2008 spørg ved forsikringen... men hvis du har råd til at købe en touran, så har du vist også råd til selv at forsikre...

• #16   3. aug 2008 Tak for det fyldstgørende svar da SQUIRREL..
    Vil prøve at ringe rundt igen...

• #17   3. aug 2008 codan samarbejder med VW der kan du blive eltie billist på 3år

• #18   3. aug 2008 elite

• #19   3. aug 2008 Har forsikringsselskaber nogen som helst mulighed for at se hvem der har et bil-lån på bilen...? - Altså betaler den... For hvis de opdager at det er en dame der har forsikring, men sønnen der betaler den, kunne det jo godt være at de blev lidt irreteret...

• #20   3. aug 2008 det har de som sådan ikke nogen mulighed for at finde ud af.... med mindre der sker et uheld.. sker der et uheld, har de ret til at efterforske sagen som forsikringssvig med begrundet mistanke.. så har de lov til at få agteindsigt i hvem der har pant i bilen ( da de i første omgang skal være sikret deres udestående ) og mere interssant - hvem der betaler denne gæld.. men tro mig.. afhold dig fra at lade din mor betale forsikringen.... det kommer til at gøre SÅ ondt hvis der sker noget... Er det helt galt, så find da en gammel men extrem velholdt bil der kun skal være ren ansvar på... der ved jeg mange af de mindre selskaber tager samme pris uanset mærke ved ren ansvar ....

Kommentér på:
Ang. Forsikring...!

Annonce