{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Polo coupe - Import DE. Nr. plade? {{forumTopicSubject}}

Har før snakket om jeg kiggede på noget polo i Tyskland, som jeg ville importere, og er nu kommet så langt jeg har fundet bilen jeg vil hente...

Men jeg har lidt spørgsmål, som jeg håber på nogen af jer herinde evt. kunne svare hjælpe mig med smiley

Hvordan gør man når man kører fra forhandleren, når man ikke har en trailer og skal køre bilen hjem? Mht nummerplade?
Skal man have en tysk prøveplade på dernede, og så skifte ved grænsen, eller hvordan fungere det?

På forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo coupe - Import DE. Nr. plade?
  • #1   7. aug 2008 Ja tyskplader dernede, danske herhjemme

  • #2   7. aug 2008 Martin - tænkte nok det var så noget, har også læst lidt inde på Skat.dk hvor de skriver det er ret dyrt når man er dansker, at låne plader dernede smiley hehe

  • #3   7. aug 2008 Du kan købe grænse prøveskilte, mener de også kan købes på den danske side af grænsen. Dem kører du bilen hjem på. Husk ekstra valuta i tilfælde af havari smiley
    Jeg hentede i tidernes morgen en MR i Stuttgart og den skød en motorbrand inden jeg nåede den danske grænse, så måtte vente 9 timer på en tank - uden flere kontanter på lommen og pænt sulten efter 19timers transport smiley


  • #4   7. aug 2008 Tyske prøveskilte koster omkring 100 euro, men mener grænseskiltene er billigere, men erindre ikke de nyere muligheder. Jeg kørte bare på tyskerens plader og sendte dem retur til ham efterfølgende, ikke lovligt, men nemt smiley

  • #5   7. aug 2008 Christina - er det rigtigt? så man behøver kun købe låneplader ét sted? kunne da være noget smartere. hehe.
    Men ja, det var da ellers noget af en trist tur du var kommet på der så, kan jeg forstå. hehe


  • #6   7. aug 2008 Christina - Har tænkt på dette. men da det er en forhandler, og den ikke har plader på, tvivler jeg lidt på han går med til det smiley

  • #7   7. aug 2008 Ellers er det danske skilte der kan købes ved grænsen, nu blir jeg i tvivl :-S
    Men få sælger til at købe tyske prøveskilte, for åbningstider på de tyske motorkontorer er helt umulige.


  • #8   7. aug 2008 Christina - Okay, jeg må vist bare undersøge sagen yderligere. Den er ellers bare super fin, sådan en polo coupe 1,0i smiley står sku flot. 2900,- dkkr. hehe

  • #9   7. aug 2008 Altså de gange jeg har forhørt mig på biler ved forhandlere dernede for andre har det aldrig været et problem for sælger at skaffe prøveskiltene, så man selv slipper for at tænke på andet end prøveplader når man når den danske grænse og de kan købes ved terminalen i Padborg mener jeg.

  • #10   7. aug 2008 Christina - Okay, det er det nok heller ikke. Men den står i Berlin så der er sku et stykke vej derned. Men billederne jeg har set af den ser bare mega fine ud. Det er bare langt at køre hvis bunden er helt rådden. Hehe

  • #11   7. aug 2008 Berlin er da ingenting smiley Jeg fløj fra Sønderborg til KBH og fra KBH til Stuttgart og kørte hjem derfra, kørte dog 200km forkert, så nåede kun til Hamburger Berge (200km fra den danske grænse) inden den valgte at skyde et ben igennem blokken og skyde en motorbrand igang smiley

  • #12   7. aug 2008 Shit. Haha. det var ellers noget af en tur du kom på der så. Har du så prøvet igen siden? hehe.
    Hvordan vidste du, det var værd at køre efter? smiley


  • #13   7. aug 2008 Havde modtaget en række billeder af sælger, og godt nok var den mere ussel end han havde beskrevet, men karossen fejlede så næsten intet, der var kun lidt rust i den ene bagskærm, men motoren tikkede voldsomt, og den kunne ikke gå i 5.gear, uden man holdt gearstangen deroppe. Men fik slået en god sjat af prisen, så tog den med hjem. små 400km efter var 5.gearet ædt helt op og min passagere kunne end ikke med vold og magt holde den i 5. Så vi tog den i 4. på motorvejen, hvor den indimellem med fuld gas kun ku gå 80km/t - men den kørte, og olie og vand var iorden, så efter 800km blir vi enige om at skifte plads og da min makker tager over kører han like 200m så begynder den at banke og sætte ud. Så jeg må ud og skubbe den igang, det gør jeg så et par gange - indtil der lyder et brag og jeg halvkvalt i grin og chok får fremstammet at den altså brænder smiley
    Så får vi vinket en flink tysker ind til siden og forklare på meget dårligt tysk hvad der er sket. Han ringer så efter Adac som slæber bilen til nærmeste tank. Der forsøger jeg at få fat i DK, men Falck er for dyr, så vil kontakte én fra MR klubben. Og så er det min tlf dør for strøm. Og alle numre undtagen ét ligger på tlf og ikke kortet. Så klokken 23 en kold novemberaften ringer jeg til en person jeg aldrig har snakket med før og beder ham skaffe mig nummer via forumforespørgsel på den person jeg skal ha fat i. Han vælger så at forlade sin seng kl23 for at finde en trailer og køre til Tyskland og hente mig, og også han ender i problemer med at finde tilkørselsvejen til tanken, så 9 timer efter blir vi afhentet. Hvor min makker og jeg har ligget og sovet på et gulv opad en radiator udfor toiletterne på tanken smiley

    Har hentet et par biler for andre, og de er alle gange forløbet smertefrit, og bilerne har levet nogenlunde op til sælgers oplysninger, men erfaringen siger mig at især gamle biler ofte er i værre stand end sælger gør dem til. De passer ikke på dem, da de intet er værd dernede


  • #14   7. aug 2008 Christina - Vildt. Det var noget af en oplevelse, det er sådan noget man aldrig glemmer. Hehe. Men det er nu sikkert sjovt at se tilbage på nu. Jeg har familie som bor i Berlin hvor bilen står, så dem har jeg lige fået til at tage hen og kigge lidt på den, så må jeg tage den derfra smiley

  • #15   7. aug 2008 N.kim =SSJ= = > ja, det er jeg med på smiley men det er mere at man ikke kan bruge de danske prøveplader i tyskland, og derfor vist skal skaffe nogle andre dernede.

  • #16   7. aug 2008 Morten - Havde heldigvis en makker med derned, så alt i alt havde vi faktisk en hamrende sjov tur. Men når man tænker tilbage begynder man at forstå hvorfor tyskeren i sidste øjeblik inden vi kørte lige gav os en advarselstrekant med smiley
    Og vi fandt en kedelige chokolade julemand i hanskerummet, den levede vi af.


  • #17   7. aug 2008 Det allersjoveste var at da vi ventede på S-bahn stationen på at blive samlet op af sælger og dennes søn jokede vi om hvilken type det var. Og vi blev enige om det enten var en rocker eller en bøsse. Og fandme ikke om sønnen var overdrevet homoagtig at se på smiley Og faren lignede bare en cirkusklovn.

    Endnu værre var han tilbød os at overnatte, da de synes det var for sent at køre så langt hjem, men det turde vi satme da ikk smiley


  • #18   7. aug 2008 det lyder ellers som om i havde en god tur smiley
    men jeg må håbe min bliver lidt lettere at gå til. hehe. nu må vi se. men tak for hjælpen


  • #19   7. aug 2008 Det er somregel de ture der aldrig går som planlagt man husker bedst smiley
    Men held og lykke med din måske nye bil smiley


Kommentér på:
Polo coupe - Import DE. Nr. plade?

Annonce