{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

generelle erfaringer med Auto Mester? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min bil til en større omgang ude ved Auto mester på djursland (jeg vil ikke hænge værkstedet ud da jeg kender ejeren). Men efter lidt over 1 år var der en del af de ting han havde lavet første gang, der skulle haves igen. Nu er der så gået endnu halvtandet år, og nu er den gal igen. Det skal siges at det var en større omgang, første gang betalte jeg over 10000 kr, og det er de samme ting der skulle skiftes de næste gange, bla. håndbremse, slanger osv.

Er det rimeligt at de reservedele/reperationer ikke kan holde i mere end 2 år?

Jeg er lidt træt af at de originale dele kan holde i 10+ år men at dem fra Auto Mester ikke kan holde i mere end 2 år.


Et andet spørgsmål er, den fejl som er opstået nu er at den står meget ujævnt i tomgang og hakker ved halve omdr., så længe motoren er kold. Den lavede samme nummer for et par år siden, der blev der skiftet en vakumslange, kan det godt passe at det er den der skal skiftes igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  generelle erfaringer med Auto Mester?
  • #1   11. aug 2008 det var såmænd også bare fordi jeg ville hører de generelle erfaringer, eller om jeg har bare har været hammer uheldig 2 gange i træk.

  • #2   11. aug 2008 jeg har ikke haft problemer med dem, mine supraer fik altid lavet service dernede... var dog uenig i deres priser smiley men sådan er det jo hehe er skiftet til noget meget billigere smiley nemlig min bror

  • #3   11. aug 2008 tja - et værkstedsbesøg er sq en tillidssag.. sidst jeg havde min gamle polo ved auto-mester blev jeg bonget for 9 litter motorolie som de påstod de havde hældt på den... Det var både første og sidste gang jeg besøgte en automester... når der endelig er noget jeg ikke selv kan lave, benytter jeg altid quickpot.. de er gode til at give en fast pris inden de begynder, så man har noget at forholde sig til.. kommer der extra til er de gode til at ringe... skulle fx have skiftet styrekugler. da de kommer til at se på det, skal der også skiftes en manchet til 90 kr.. det ringede de pænt og spurgte efter om de måtte skifte..

    Kan VARMT anbefale quickpot!


  • #4   11. aug 2008 jeps.. dine vaccumslanger kan sagtens trænge til at blive skiftet igen.. jeg skifter mine hvert ½ år... koster ca. 30 kr i indkøb og tager en ½ time at skifte.. og JA du kan sagtens selv, hehe.. håber ikke de bongende dig for alt for meget for de slanger..

    Men ja.. nogle sliddele kan sagtens passere kun at holde i 1½ - 2 år.. jo mere de bruges, jo mere slides de... Jeg skifter fx bremsebelægning hvert år og skiver hvert andet.. derudover skifter jeg olie, oliefilter hver 10.000 km og nyt luftfilter og dieselfilter for hver 20.000 km... tandrem for hver 90.000 km og dæk efter behov.

    Min erfaring er at uoriginalt holder mindst lige så godt som originalt.. ungår helst VW hvis jeg kan.


  • #5   11. aug 2008 hvis jeg må være så fræk - hvad er det du har fået lavet helt præsist for de 10.000 kr?

  • #6   11. aug 2008 Eneste jeg har fået lavet hos en AutoMester var en 4-hjulsudmåling og Polo'en kører da stadig lige, så ingen problemer der smiley

  • #8   11. aug 2008 jeg kan ikke engang huske præcist hvad jeg fik lavet første gang, men komplet bremseslanger helevejen rundt, håndbremsen, skift af olie+filter. tandrem, også kan jeg ikke huske mere.

    Jeg kører pænt, den får aldrig "gas" hvis motoren ikke er varm, jeg syntes det er nederen at kører som en brian, og jeg kører omkring 10000-15000 om året nu og måske 30000 første år, efter første rep.


  • #10   11. aug 2008 jeg syntes bare det er sjovt at det kun er netop de ting mekanikeren har lavet der er gået i stykker der er aldrig gået noget andet i stykker end det han har rørt

  • #11   11. aug 2008 jeg gav 2000 for ny tandrem, medløberhjul og gløderør hos aut VW (desværre)

    1600 for komplet nye bremser og en 500 kr til montering - skiver og klodser i for, bakker i bag og ny bremsevæske.

    Ny olie, oliefilter, dieselfilter, luftfilter, vaccumslanger, rens af brændstofssystem og dysser for max 500 kr.

    Totalt så vidt jeg kan regne: 4600 kr

    Bare til sammenligning, hehe


  • #12   11. aug 2008 Nu kan du jo ikke bare sige "automester". Det er frie værksteder. Du kan spørge til et enkelt værksted, men duy kan jo ikke sammenligne værkstederne i kæden.

    Der er noget der tyder på at de bruger for billige dele. De fleste automestere bruger dele fra FTZ, hvilket 9 ud af 10 gange er af samme kvalitet - og fabrik som originaldelene.

    Bed om originale dele på bilen næste gang. Det er der jo ikke noget problem i.


  • #13   28. jan 2009 Line og Lars: 30.000km på et sæt bremser er ikke ret meget. Normalt vil jeg sige 60-90.000km på et sæt.

    Flere af de leasing-biler vi servicerer på mit arbejde kører 120.000km på et sæt skiver og klodser - Og de bliver ikke kørt lige pænt altid.


Kommentér på:
generelle erfaringer med Auto Mester?

Annonce