{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Åndsvage salgsargumenter? {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter ny bil pt. og jeg har igennem de sidste par uger tit og ofte oplevet nogle mærkelige ting folk har skrevet i deres annoncer herinde og på DBA og BilBasen. Jeg vil ikke hænge nogen ud, derfor er der ingen links eller hentydninger, men her kan jeg lige ridse et par stykker op:

1. "Bilen er nysynet"

I denne annonce var bilen synet for 3 måneder siden, det tror jeg ikke nogen vil kalde nysynet.

2. "Lavt km-tal"

Når en bil har gået 200,000 km. fx. Jeg ved godt, at det er relativt hvor langt biler har kørt, og nogen brugte modeller har generelt kørt længere end andre, men alligevel.

3. "Kontakt bank og forsikring før du skriver!"

Er det blevet en trend at skrive det? Så en Corolla 1,6 GSI hvor der stod ovenstående.. Hvem kan ikke få forsikret en bil med 114 HK?

4. "Bilen er kørt af ældre dame/herre"

Det synes jeg er mere negativt end positivt. Gamle mennesker dræber koblinger, tilsoder motorer, og så er de som regel knapt så gode til at holde øje med bilens stand mht. til rust og vedligeholdelse, og huske at der skal skiftes olie, kølervæske etc.

5. "Der er lige blevet lavet for x antal kr."

Folk der lægger indkøbsprisen på anlæg, fælge, div. reparetioner etc. direkte oveni købsprisen så en gammel Golf 2'er pludselig koster 55,000.. øhh.

6. "Kører (rigtig/super/fantastisk/sindsyg) godt"

Det skal man ikke skrive i en annonce. Det er en selvfølge, at bilen kører som den skal, medmindre man skriver der er noget galt med den, men måske har man noget at skjule?

7. "Bilen er helt rustfri"

Og så lige en klovn herinde fra, som havde en Almera tilsalg, hvor han skrev at den var 100% rustfri, men i hans profil under bemærkninger stod der at han snart skulle skifte den ud, fordi den nok ikke ville komme gennem næste syn med masser af huller i bunden.

Hvad siger i? Kan i nikke genkendende til nogen af disse ting, og har i noget at tilføje?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åndsvage salgsargumenter?
  • #1   12. aug 2008 Den har kun kørt "Gode" km... - Hva er det for nogle?

• #2   12. aug 2008 Du glemmer noget;

Bilen starter som en drøm...

• #3   12. aug 2008 "Bilen sælges kun pga køb af anden bil".

Ja, det er vel det mest normale?

• #4   12. aug 2008 Haha, fornuftig samling af alt det gode man støder ind i på DBA

• #5   12. aug 2008 Ja det passer meget godt smiley

Men du kan sige nysynet om en bil så længe den synes indenfor det sidste halve år... og man kan jo skrive hvad man vil i sin annonce smiley

• #6   12. aug 2008 hehe.. ja det er lidt åndsvagt

. helt nye viskerblade..

nymalet (3 år siden)

perfekt lak, kun nogle stenslag på kofanger og motorhjelm..

der er mange..

• #7   12. aug 2008 Phuck @lot ~ - Ja, det er da rigtigt smiley Den er også hyppigt brugt.

Jesper ! - Hehe ja, måske er det bare for ikke at skrive, at man måske ikke er helt tilfreds med den gamle mere?

mr P - Nu er min profil jo ikke en salgsannonce ,så den kan vel ikke rigtig bruges smiley Desuden gik den bil sgu godt også godt pga. den lave vægt.

• #8   12. aug 2008 Har haft kig på en 4x4 (vil ikk nævne model) men den var udstyret med 35" hjul vild hævning, spil, spær på begge aksler og extra dæk (35" bogger) og så påstår sælgeren at bilen ALDRIG havde kørt teræn/off road.
    Virker det troværdigt?? NOT..

• #9   12. aug 2008 mr P NÅÅEH så fortæl mig noget jeg ik ved smiley

• #10   12. aug 2008 nej skambud er ik velkomne smiley

men jeg ville sgu også smutte igen hvis sælger ik var til at forhandle med.. der er SÅ mange folk der sætter deres bil til salg og synes den er langt mere værd en hvad den rent faktis er..

prøver/kigger jeg på en bil.. så gør jeg bemærket på alt der ikke er helt fint.. og så bliver det trukket af prisen.. med en lille forklaring på hvad det ville koste at få lavet.. kan man ikke tage det.. skal man ik sælge biler smiley

• #11   12. aug 2008 Kris H - Jep, det har jeg også prøvet engang.. det var godt nok kun fra Vedbæk til Ringsted, men det er stadig pisse irriterende.. der fik jeg dog også et godt afslag i prisen efter jeg havde fortalt ham et og andet omkring hvad man skriver i annoncer smiley

mr P - Det er så iorden, jeg gider bare ikke tage de offentlige, så hellere en billig bil

• #12   12. aug 2008 Købere er da ligeså trælse...

Hva koster den i forsikring ?

er den synet og godkendt med 1000 hk motor i din polo fox ?

er den med afgift ?

Hvad koster den i afgift ?

Jeg vil KØBE for 2000 kr du får penge til d.1 Zzzz selvom man har d. 2

kunne blive ved..

• #13   12. aug 2008 Så en sunny i dga tidligere på ugen "stand: Næsten som ny" pg så manglede der en halv forskærm og panel pga Ridder Rust var blevet sulten smiley

• #14   12. aug 2008 Jeg var ude og kigge på en Passat for ikke så længe siden..
    i Annoncen stod der så.

Fejlfri stand, absolut INGEN lakfejl og andet.
    NySynet

Bilen står i perfekt stand, og fejler intet.. SKAL ses..
    og det var hos en forhandler.

så i min naive tro, tager jeg hen til forhandleren.

kigger bilen igennem..

ok.. den stod rimelig flot, men ikke så flot som de skrev..

men det var nu ikke det værste..
    da jeg bad om en prøvetur, kunne bilen ikke starte.. smiley
    den var så løbet tør for strøm (bilen var sat til salg een dag forinden)
    da de så endelig fik liv i den, kunne den ikke stå i tomgang..
    og den ladte ikke på batteriet..

og bilen var ikke nysynet.. men hvis jeg købte bilen, VILLE de nysyne den..

og hvis jeg købte den med det samme, så ville de sætte den istand hurtigst muligt..
    og hvis jeg ville have en prøvetur først, ville jeg blive laveste prioritet,
    da højeste prioritet var solgte biler..

behøver jeg sige at jeg gik min vej rimelig hurtigt..!

• #15   12. aug 2008 B4NDIT ™ - Fuldkommen enig, men der er satme også nogle sælgere der ikke oplyser nogle af de ting i deres annoncer, og så er det jo klart at folk må spørge, men "Bytte med min Golf???????" Når man har skrevet ingen bytte er en klassiker.

• #16   12. aug 2008 jaja ved godt det med salg... bare lige for at nævne købere også smiley

INGEN BYTTE - KUN BYTTE MED (BILMÆRKE)

og aligevel blinker ens markedes annoncer for hårdt med bytte med alt muligt gammel lort, eks. forleden blev jeg tilbudt en peugeot mi16 i bytte lige over på min e39 folk er jo syge på piller mand..

• #17   12. aug 2008 aldrig kørt over 2500 omdr. kold... synes jeg også tit er hørt

• #18   12. aug 2008 men en bil kan godt være nysynet selvom det er 3 mdr siden, du kan jo få op til 2½ år nysynet så kan den jo være synet før tiden

• #19   12. aug 2008 Hvad med den der "Forbeholder mig ret til ikke at sælge bla bla bla.."?

I min verden, bestemmer folk da stadig selv, om de vil sælge deres ting, uanset hvad de bliver budt?

• #20   12. aug 2008 Så engang en Corolla på bilbasen hvor der stod ''Alufælgerne følger ikke med, men den har kopholder indeni''

• #21   12. aug 2008 men den bedste jeg altid kan grine af ..

årgang 1985
    Km. 160.000 km

Årgang 1998

Bil km. 310.000
    Motor km. 150.000 (skiftet af forrige ejer) så har ingen papire.. (nej klart klart)

• #22   12. aug 2008 Blank ! - OMFG.. det er da noget af det værste jeg har hørt lige på det seneste.. så hvis du ville prøvekøre bilen, og finde ud af at den er helt fucked ville du blive en dårligere kunde?

• #23   12. aug 2008 B4NDIT ™ - JA! Og genrelt folk der har fået repareret/skiftet ting og sagder et par tusinde km. inden den bliver sat til salg, men sjovt nok ikke har nogen kvitteringer på det

• #24   12. aug 2008 Ja..

samtidig med at sælgeren gjorde meget opmærksom på hvor mange der havde været interesserede i den bil..

det sjove var så at han 3 uger senere, ringede og spurgte om jeg stadig var interesseret, men det var jeg ikke (havde også købt ny bil på det tidspunkt)

men de ser mig ikke derinde igen...
    det var en fucked bilforhandler.!

• #25   12. aug 2008 Hvor i landet bor du henne? Mere hvis det er en Storkbh vil jeg gerne vide hvor det er, for jeg søger lige nu biler hos forhandlere

• #26   12. aug 2008 Med andre ord, er dette en hadereklame:

VW Polo 1992... Den var nysynet for 11 mdr. siden. Den starter som en drøm, og kører som en mis. Den har lavt km-tal (kun 400tkm), og den er kørt af en gammel dame de 300tkm - så ingen ræs! Den er monteret med sportspotte, sportsluftfiler, bananmanifold osv. Den er netop renoveret for 40kilo. Ingen rust - ud over højre forskærm, undervogn, bundkar, bagklap og motorhjælm. INGEN BYTTE og prisen ved hurtig handel er 60kilo.

smiley

• #27   13. aug 2008 Krabbe !
    Min bil har i min ejertid ikke været over 2500 når den er kold, men ok at skrive det i ens salgsannonce ville jeg nok ikke smiley

-------------

Personligt er jeg meget ærlig omkring standen af den bil jeg sælger, hvis jeg ved der er noget, så bliver det også nævnt i annoncen.
    personligt har jeg kørt 450km for at kigge på en golf som i følge sælger var rustfri og importeret fra sydtyskland,
    da jeg så kom og så den var den pilrådden, overfladerusten i alle skærmkanter, rundt om forruden osv osv..
    Hans forsvar var at den var ikke gennemtærret nogle steder så han mente han havde ret i at der ikke var noget rust, og jeg kunne simpelhent ikke overbevise ham om andet ...
    Jeg må nok indrømme at jeg var lidt hård ved ham verbalt, men det var sgu en lang tur for ingenting smiley

Kommentér på:
Åndsvage salgsargumenter?

Annonce