{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er bøden for at sidde for mange .
  • #1   15. aug 2008 Det kommer an på om det er en hvid eller gul pladet smiley

• #2   15. aug 2008 i hvidplade bil må du sidde dem foran der er sele til. og på bagsæddet må der sidde alle dem der kan stoppes ind bare de ikke genere køreren smiley

• #3   15. aug 2008 får man et klip som charfør i en gulpladet bil hvor der kun er plads til 2 men man så er 3?

jeg troede kun det var manden uden sele der risikerede et klip.?

• #4   15. aug 2008 1 sele per person.

Altså hvis du har 5 seler i bilen må der side 5 personer, ved ikke lige hvordan det er med gulplade bil, men går ud fra det er det samme

• #5   15. aug 2008 Hvis personen er uden 15 år og ikke har sele på er det føreren af bilen som får et klip.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #6   15. aug 2008 hvis alle har sele på og ikke genere føreren må bilen proppes

det svar fik vi engang vi skulle på langtur af politiet, men skal påpeges det er nogle år siden smiley

• #7   15. aug 2008 i hvidplade bil må du sidde dem foran der er sele til. og på bagsæddet må der sidde alle dem der kan stoppes ind bare de ikke genere køreren smiley

Præcis som Helge og Snoopy siger, det er de regler der gælder stadig

• #8   15. aug 2008 Macnuz >i hvidplade bil må du sidde dem foran der er sele til. og på bagsæddet må der sidde alle dem der kan stoppes ind bare de ikke genere køreren.

er det ikke lavet om ?? så der kun må sidde dem som er sele til.

• #9   15. aug 2008 tro at du for en bøde og et klip syndes jeg har set det på tv2 engang

• #10   15. aug 2008 Der må kun sidde dem der er sele til, både foran og bag i og jeg mener det koster et klip, hvis der er for mange i bilen og hvis en person under 15 år ikke har sele på.

• #11   15. aug 2008 Der er ingen bøde

de er begyndt at udbetale penge dvs. 500 kr pr. mand man sidder for meget, fordi så spare du på CO udledningen

• #12   15. aug 2008 Du for hvertfald en kæmpe bøde hvis du har flere en der er sele til i en gulpladet bil.. Det er vist noget med at du så skal betale afgift på den til hvide plader og sådan noget.. Mener jeg, at jeg så i station 2 engang smiley

• #14   15. aug 2008 der må Sidde ALLE dem som vil i bilen, men alle seler skal være i brug, og de må ikke genere føren + han skal have frit udsyn, så hvis man kan pakke 12 mand i en polo uden det genere føren er det ok..

• #15   15. aug 2008 Hvis det er gulplade bil, og der er plads til 2 personer må der sidde 2 personer. Hvis der er flere bliver bilen benyttet som personvogn, og derfor får du en bøde der svarer til det afgiftet fra gulplade til hvidplade er på. Så det kan være en pebret omgang. Så lad være med at smugle mennesker med i bagagerummet i en gulpladebil.

• #16   15. aug 2008 Allan B:
    Nå det var sådan det var smiley Kunne bare huske noget med afgiften til hvide plader smiley

• #17   15. aug 2008 Den nye regl træder først i kræft næste år hvor der ikke må være flere i bilen end der er seler til. For da er den 3årig dispentation ophørt.

Hvor mange må der være i en alm. bil med 5 sele-pladser?

På forsædet må der være 2 personer: 1 fører + 1 passager. Der er ingen aldersgrænser for passagerer på forsædet.

På bagsædet: indtil 1. maj 2009 er det lovligt (men det anbefales ikke) at være flere på bagsædet, end der er seler til. Børn under 135 cm må dog ikke sidde løst på bagsædet.

Fra 1. maj 2009: I en bil med 5 pladser, må der transporteres højst 5 personer. Dvs. en familie hvor der er 6 personer skal have ny og større bil med sele-pladser til alle inden 1. maj 2009, for at kunne køre lovligt.

fra www.sikkertrafik.dk

• #18   15. aug 2008 Jeg har en varebil på gule plader, hvor mange må jeg have med?

Reglerne er de samme for for almindelige personbiler.

På forsædet må du kun have det antal passagerer med som der er seler til, dvs. normalt 1 passager. Hvis der er 2 sele-pladser ved siden af dig, må du højst have 2 personer med (uanset alder).

Hvis der er 2 pladser ved siden af dig, men kun 1 sele, må du kun have 1 passager med. Hvis du vil køre med 2 passagerer, skal du - hvis bilens konstruktion gør det muligt - have installeret en sele på den sidste plads. Dette skal gøres af et autoriseret værksted.

Børn skal spændes fast efter reglerne.

Kommentér på:
Hvad er bøden for at sidde for mange .

Annonce