{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo - Diesel eller benzin? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er på udkig efter en ny bil, nærmere en Ford Mondeo årgang 2004-2005 ca, men inden jeg bestemmer jeg helt, har jeg lige et par spørgsmål...

1: Er dette en god nok familiebil? Stabil osv?
2: Skal jeg vælge en benzin eller diesel bil?
3: Pros & cons ved denne bil?
4: Skal jeg se på andre alternativer til denne bil?
5: Andet?

Håber der er nogle herinde der vil hjælpe mig med disse småting, inden jeg vælger drømmebilen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo - Diesel eller benzin?
  • #1   19. aug 2008 Ville klart vælge en diesel. Syntes de kører bedst.

    Nej der er ikke noget at være nervøs for. Mondeo'en blev kåret til årets brugtbil 2008 på baggrund af driftsikkerhed mm.

    vælg en trend eller en ghia, der får man absolut mest udstyr for pengene:D

    God jagt.


  • #2   19. aug 2008 Rene: Der er også en model der hedder Ambiente, hvor ligger den i forhold til Trend eller Ghia? Kan man se de nogle steder?

    Og tror jeg fravælger den Ghia, for det er den med træ indvendig ik? Det syntes jeg ikke er så pænt igen smiley


  • #3   19. aug 2008 Ambiente mener jeg er den med mindst udstyr

  • #4   19. aug 2008 Ambiente har gummi rat og gearknop, Den har ikke indfarvede håndtag og mangler el-ruder bagi. Den har ikke nok udstyr, kontra Trend, hvorfor jeg valgte en Trendmodel.

    Ghia´en har mest, men er en smule morfar i kabinen, da den oftes er med Velourstof og lidt trælook.

    Men fin bil for pengene


  • #5   19. aug 2008 Der er og Limited, X og SE modéllerne.

    Er selv ejer af en 2,0 trend st.car fra 04 og er vildt glad for den.

    Har fået at vide at tdci motoren er lidt skrøbelig ved mange små ture.

    Vær sikker på at bilen du køber har fået det årlige rust tjek ved ford, da noget af garantien ellers udløber.

    Min egen skal have skiftet alle 4 døre på rustgaranti på ford´s opfordring.

    Kan kun anbefale den.


  • #6   19. aug 2008 Topgear lavede for et par år siden en udregning om en diesel Mondeo og en Benzinmondeo, begge med 2,0 motor, og det viste sig at man skal køre minimum 170,000 km. i bilen (hvis man køber den fra ny) for at det kan betale sig at købe diesel frem for bilen

  • #7   19. aug 2008 Jeg ville vælge benzin modellen frem for diesel udgaven da den har færre problemer

  • #8   19. aug 2008 Macnuz:
    Jeg tror ikke helt, at du kan bruge Top Gears resultat til ret meget. De betaler jo noget helt andet for bilerne derovre. Derfor er det en anden økonomisk betragtning der skal til.


  • #9   19. aug 2008 Jeg kender en der har haft en del mondeo´er i diesel... De kører ikke så langt på literen kontra andre mærker.... min kammerat havde en 130 hk diesel den gik ca. 13,5 til 14 på literen... Og min 2,0 benzin kører ca. 12 km/l med 18" på.....

  • #10   19. aug 2008 KM . - Priserne er anderledes ja, men prisforskellen er den samme

  • #11   19. aug 2008 Tja, han er sælger ved ford, så han skifter til ny bil for hver 10.000 km, så han er nok ikke helt ukendt med modellen....

  • #12   19. aug 2008 Ville helt klart vælge en 2,0 tdci, de har et skide godt træk, nem at køre og er faktisk rimeligt økonomiske at køre i =)

    Held og lykke med bil købet =)


Kommentér på:
Ford Mondeo - Diesel eller benzin?

Annonce