{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.094 visninger | Oprettet:

Corolla 20v Blacktop, synes og reg??? {{forumTopicSubject}}

Så røg motoreren i min Corolla, i sidste uge, jeg købte så en blacktop motor og fik den smidt til mekaniker,

- Men hvordan er det lige med forsikring, syn og registrering ? er det dyrt? lovligt? eller skal jeg som jeg indtil videre regner med at gøre - bare holde min kæft med det?

Motoren før var en 1.6 - 114hk, med det små tun jeg har smidt på den, havde den nok 120hk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corolla 20v Blacktop, synes og reg???
  • #1   24. aug 2008 20% hverken mere eller mindre.. eller jo mindre, men det er jo den forkerte vej.

• #2   24. aug 2008 Jeg har fået at vide, at Blacktop motoren aldrig kan godkendes i Danmark, og alle der kører med det enten har fået den synet under bordet, eller kører ulovligt med den. Der findes ingen typegodkendelser eller papirer der kan få den lovlig godkendt i Danmark.

• #3   24. aug 2008 http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12883

Som du kan se her er det muligt at betale fgift af den. Men det er dyrt. JEg ville ikke gøre det. Men i stedet gå ned til min forsikring og så den forsikret til 160 hk så det i det mindste er i orden. Kender jeg nogle der har så det er ikke noget problem. Og syn kan også lade sig gøre hvis men ringer lidt rundt

Mvh

• #4   24. aug 2008 Læg mærke til at der endda står corolla 1.6 20v 160 hk på reg att. så den er go nok

• #5   24. aug 2008 Corolla GSI: Ja men den kan stadig ikke synes..

• #6   24. aug 2008 Nu kender jeg Niels som har bygget den orange 20v'er op som du linker til...

og nej det lykkedes aldrig helt at få den lovligt godkendt.
    ingen problem at syne osv..

men godkendt? nej det blev den sgu aldrig da han havde den.
    ved ikke hvad han gjorde med forsikringen. men jeg snakkede da med ham så sent som i går aftes.

Men ellers er det præcis som Macnuz siger.
    der mangler en typegodkendelse på 4AGE i en AE101 corolla. da den aldrig er blevet lavet sådan fra Toyota. den motor er aldrig blevet solgt i andet end E11 og E10 levin.
    og så selvfølgelig de ældre modeller

han har vist fundet et trick til at få dem igennem. så hvis han køber corolla igen. så ryger der 20v maskine i den igen. så må vi se hvad hans trick er ! hehe...

• #7   24. aug 2008 K-FINN --> synes? altså det kan den jo godt.

Men rent teoretisk så kan det jo ikke...
    det er helt rigtigt.

det handler om at kende de rigtige folk.
    bestikkelse eller andet skal der til.

ellers kan man normalt ikke syne en bil og motor uden typegodkendelse.

• #8   24. aug 2008 Eneste trick, hvis det skal være efter bogen, er emmisionsatest på motor..

• #9   24. aug 2008 Peder B: Ja jeg kan også få synet min starlet med en V8, det bliver det ikke lovligt af smiley

• #10   24. aug 2008 Bilen blir ikke lovlig af at oplyse det til fors.Koerer du galt i en ulovlig bil,uanset om du har skylden eller ej skal du stadig gaa ud fra at du skal betale hele gildet selv

• #11   24. aug 2008 Dillegaf: Du blander tingene sammen, fordi bil ikke kan synes, kan den sagtens forsikres..

• #12   24. aug 2008 Den er nok ikke helt efter bogen nej og den er måske ikke godkendt i dk. Men der er stadig papirer på at det er en 1.6 20v som det fremgår af reg. att. Så teknisk set kunne hen ikke få en bøde for at køre med den.. så ville jeg osse være ligeglad med om den var godkendt i dk eller ikke hehe

• #13   24. aug 2008 K-FINN -> ja det er rigtig. det bliver den ikke mere lovlig af.

Ang. emissions kravene. så tror jeg ikke de kan overholdes med 20v i en Ae101'er? jeg tænker støj osv..

en std. 4AFE motor er vel opgivet til at larme og forurene en vis mængde fra fabrikken af.
    der tror jeg ikke at det kan overholdes med en 20v desværre...

DILLIGAF -> ja hvis de opdager det ved en evt. ulykke. så er man nok på skideren

• #14   24. aug 2008 K-FINN -> i og med at bilen ikke kan typegodkendes med den kværn? kan den vel heller ikke indreg? synes?

så kan den vel heller ikke forsikres? eller??

• #15   24. aug 2008 Dvs du tror at et fors vil daekke dig hvis du koerer galt med en 700hk supra motor i en fiat 127 hvis bare du har oplyst det til dem ??? Nej vel

• #16   24. aug 2008 DILLIGAF .

Har en kammi som har en E10 med 4agze kompressor kværn i hans som er synet og forsikret

• #17   24. aug 2008 Jeg er så gode venner med min syns mand, så tror ikke det bliver noget problem, men høre også at i uheld eller andet, tjekker de sjælent motor osv, så er man meget uheldig, og kan se på parpirer han har givet over 20.000 for at få betalt afgift. så holder jeg ihvertfald kæft med at jeg har skiftet motor,

• #18   24. aug 2008 Corolla GSI: Hvor ser du det står i regristrerings attest at det er en 20v...

Peder B: Nej der sker INTET hvis du har oplyst til forsikring at der ligger en 160 hk motor i...

• #19   24. aug 2008 Self kan man ikke forsikre en ulovlig bil.Proev nu lige at faa de smaa graa i gang

• #20   25. aug 2008 Corolla GSi --> hehe jamen jeg overvejer det skam også selv. jeg elsker lyden af 20v med spjældhuse.

det er også kun det her syn/godkendelses pis lovgivning der holder mig tilbage

• #21   25. aug 2008 Corolla Nemlig,synet og godkendt saa er fors intet problem

• #22   25. aug 2008 Dillergaf: Come on, selvfølgelig er der grænser for galskaben.
    Men jeg har ikke haft noget problem med hverken forsikre starlet eller min celica T23 med eftermonteret turbo..

Peder B: Jo det kan forsikres...

• #23   25. aug 2008 K-Finn Hvilket fors kan du anbefale der forsikrer ulovlige biler ??

• #24   25. aug 2008 Dillegaf: Måske du skulle checke facts, inden du beder folk checke de små grå smiley

• #25   25. aug 2008 okay, men leg så med på at man ikke fortæller nogle om motoren, at der står der bare er alm motor i, det bliver jo aldrig tjekket alligevel, det kan da også lade sig gøre?

• #26   25. aug 2008 K-finn HAr niels fortalt mig han fik lavet

Og jo man kan godt få forsikret en 20v så længe forsikringen er indforstået med det og at de skriver under på de´t. At den er försikret med 160hk-- Har ´min kammi på hans agze

• #27   25. aug 2008 Men hvis man kan få SKAT med på den, synshallen? OG forsikringen?

hvad mangler man så?
    så skal den en tur forbi TÜV og have lavet en emissionstest eller hvordan?

• #28   25. aug 2008 Hvad med om du selv gjorde det ?? Proev at ringe til dit fors selskab og bed om en praemie paa en corolla med en ulovlig motor i ?? Hvad skal vi gaette paa de siger ??

• #29   25. aug 2008 Corolla GSI --> snakkede med ham i går. og den var altså ikke helt lovlig.
    selv da han fik den synet og betalt afgift var den ikke godkendt.
    det var da hvad han sagde i går aftes til race

• #30   25. aug 2008 Dillerguf: Vil din forsikring ikke forsikre ekstra udstyr?, jo det regner jeg med.
    Dvs. hvis du montere en gevind undervogn der IKKE er tüv godkendt, tror du så ikke de dækker bilen hvis du kører galt.
    Ja de kan nægte og dække din fine undervogn, men har du fortalt at du har ekstra udstyr på, så dækker de.
    Samme princip med efter monteret turbo.

• #31   25. aug 2008 Jamen kære dillerguf, hvis du endelig vil vide det, så gav jeg 1100 kr ekstra om året for min celica med efter monteret turbo..
    Og i bunden af police på min starlet under SÆRLIGE VILKÅR, står der bilen er med turbo..

Mere du vil vide ?

• #32   25. aug 2008 Peder.
    Nej den var ikke helt stue-ren. Men han kunne stadig ingen bøder få da han kunne fremvise forsikrings-syns og afgifts papirere hvis han blev stoppet af ordensmagten

• #33   25. aug 2008 Ok,vi skaerer den helt ud i pap.Naar man forsikrer en bil skriver man under paa at den naturligvis til hver en tid skal overholde gaeldende lovgivning.Hvordan goer en bil med ulovlig motor det ?? Proev nu lige at taenke jer om,selvfoelgelig daekker et forsikringselskab ikke en ulovlig bil

• #34   25. aug 2008 K-finn Huskede du saa ogsaa at fortaelle dem at bilen ikke var godkendt med det ?

• #35   25. aug 2008 Dillerguf: Sjovt du lige nævner corolla med ulovlig motor, har faktisk en kammerat der lige har smadret sin corolla med turbo motor.
    Guess what, foorsikring dækkede, guess why, forsikring vidste det var med turbo motor, og præmie var der efter..

• #36   25. aug 2008 Dillerguf: Ja selvfølgelig, hvorfor skulle det ellers stå under SÆRLIGE vilkår ?

• #37   25. aug 2008 K-fnat (nu hvor vi aabenbart er igang med de sjove navne fordi vi abbenbart ikke har noget klogt at sige) Det er ikke hvad du kan vaere heldig med.Jeg er bare rystet over at i sidder og bilder en gut ind at hans fors daekker alt bare det er skrevet paa policen

• #38   25. aug 2008 DILLIGAF .

K-finn har ret i det han siger

• #39   25. aug 2008 Jeg gider sgu ikke mere,er nok blevet for gammel til dette galleri.Men proev lige allesammen at gi jeres fors et ring i morgen og sig at i gerne vil fors en ulovlig bil.Tror ikke der er ret mange der faar et JA SELVFOELGELIG VELKOMMEN TIL

• #40   25. aug 2008 Dilligaf: De betegner turbo/anden motor som ekstra udstyr.
    En bil kan jo heller ikke synes med brede fælge og store bremser og anden gevindundervogn, det kan du jo også forsikre, på samme måde som anlæg.
    Der skelnes ikke...

• #41   25. aug 2008 Finn Hoer nu lige her,jeg er helt med paa at man kan fors en bil med ekstraudstyr men man kan sgu da ikke fors en ulovlig bil.Grunden til at du kan faa det skrevet paa er jo fordi at du skriver under paa at bilen self overholder loven

• #42   25. aug 2008 Dilligaf: Jeg giver op, ingen grund til og diskutere det mere...

• #43   25. aug 2008 Nej vel,men find mig et fors der vil ta en ulovlig bil saa er der en ks bajere paa vej.Jeg faar vel det samme hvis du ille finder et ??

• #44   25. aug 2008 Min ULOVLIGE Celica var forsikret ved ALKA, med effekt op til 180hk(orginal 143hk, det var max de ville være med til...

Sender du den kasse smiley

• #45   25. aug 2008 Jeps.saa snart du har bevist at de var gjort opmaerksom paa at bilen var ulovlig

• #46   25. aug 2008 Jamen det ved de da, de kan jo se på skærm den orginal har 143.
    Men klart hvis du ikke vil tro på mig, så er det jo lidt svær og bevise nu...

Hvad med min forsikrings police på starlet hvor der står BIL ER MED TURBO, under særlige vilkår.
    Mener du ikke det er bevis nok..
    Hvis ikke, ja så giver jeg squ op mester, så må du selv prøve og ringe imorgen...

• #47   25. aug 2008 Jeg proever igen,det er ikke hvad du oplyser,det er hvad du "glemmer" at oplyse.Jeg vil gerne se en fors police hvor der ikke staar at bilen til hver en tid skal overholde gaeldende lovgivning.Jeg kan ogsaa syne en bil med for stor motor,det er den bare ikke blevet lovlig af

• #48   25. aug 2008 JEg sagde flere gange bilen IKKE kunne synes da jeg forsikrede celica.
    Da det var efter monteret turbo.
    Det var ikke noget problem, bare forsikrings police stemmer med bilen...

Men syntes du skal prøve og ringe til din forsikring imorgen.

• #49   25. aug 2008 Dvs du ikke skrev under paa at bilen var lovlig ?? Tror nu nok det staar i din police...

• #50   25. aug 2008 Uanset hvad du tror, så er faktum at min kammerat fik hans bil dækket, selvom der var efter monteret turbo motor...

• #51   25. aug 2008 Ved godt der er nogen der er heldige.Men du ved forh ogsaa godt at saadan gaar det langtfra hver gang.Desvaerre.Skal vi ikke skilles som gode venner inden vi skal ned paa oegenavn niveau igen ??

• #52   25. aug 2008 Hihihihi jo jo ingen problem.
    Var nu ikke ude på genere dig, bare lave lidt fis og ballade...
    MVh K-Finn

• #53   25. aug 2008 Men jeg er en mand der holder mit ord,hvis du finder et fors der vil ta en ulovlig bil er der en ks koelige paa vej

• #54   25. aug 2008 Lasse Saa er den jo saa heller ikke synet med den ??

• #55   25. aug 2008 Nej det er det jeg mener.Der er kaempe forskel paa at vaere synet med det,eller om de bare ikke saa det.Det ene er ulovligt,det er det andet saa ikke...

• #56   25. aug 2008 Syn er jo heller ikke noget problem.. hvis synsmanden ikke er Toyota freak, så ser han jo ikke forskel på en 4A-FE og en 4A-GE, men igen igen igen, så betyder at den er synet med den motor IKKE at den er lovlig, og man kan stadig få en kæmpe bøde

• #57   25. aug 2011 Til alle jer der snakker forsikring, jo selvfølgelig betaler forsikringen hvis du kører galt, hvis du har oplyst dem den rigtige motorstørrelse. - En anden ting er så at de nok alderig nogensinde ville gå med til at forsikrer en som i det tænkte eksempel deroppe "700hk supra motor i en fiat". De fleste forsikringsselvskaber vil ikke engang have en supra std.
    Og så den 3. ting, at du skal medbringe synspapirer, når du skal have forsikret din bil. Hvorpå der på synspapirere må stå noget andet end det du prøver at forsikre.

Der vil stå i synsrapporten at det er en 16v. og du vil forsikre en 20v. forklar det for forsikringsselvskabet smiley - Eneste måde der er korrupt synsmand, som så umiddelbart vil komme rigtig meget på skideren hvis du kører galt. smiley - Men hvis endelig forsikringen går med til at det skal være en 20v. 160'er og forsikrer den som det, så skal de jo også betale når du kører galt. smiley

Kommentér på:
Corolla 20v Blacktop, synes og reg???

Annonce