Grundmaling mod rust +sideskørtelim?? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg skal have lavet lidt rust bobler i mine bagskærme. Det er den del der bukker ind af så det er ikke synligt.
Jeg har købt noget Sadolin rustværn til at grundmale med når rusten er slebet ned, der står på det at det er optimal beskyttelse osv på metal. Jeg ville egentlig bare vide om det dur jeg bruger det? Vil male det oven på bagefter og så give det tecstyl..
Lige et spørgsmål til.
Skal have siderskørterne limet fast i kanten hele vejen hen så den er helt ind til selve bilen. Skal jeg bruge rudelim der eller? Det er jo ikk til at få af igen det pis..?
De sidder jo selvfølgelig fast med skruer i begge ender, så det er kun for at holde selve kanten helt inde..
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 35 Biler: 6 Emner: 424 Svar: 2.261
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.339
Om den pågældende grunder kan arbejde sammen med toplakken skal jeg ikke kunne sige.
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Jeg syntes du skal slibe rusten ned, så det er helt ren metal. Grunde med metal grunder
og så lakere og efterbehandle med tectyl
glem det der rustværn?! tror ikke på det kan noget...
Ang. Sideskørter så skal du bruge rudelim ja!
det er ikke nemt at få af igen. men det skal vel heller ikke af?
jeg har også set folk sætte skruer i begge ender og så bruge en vindues tætningsliste hen langs kanten, så kommer der ikke alt for meget vand og skidt ned der. men det hæfter jo ikke som rudelimen gør.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
Det lyder som en dum idé at lime de sideskørter :-\ Men hvis det skal være, så ville noget epoxy nok være at foretrække, fordi de efterlader en fleksibel limning.
dec 2005
Følger: 68 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 179 Svar: 2.268
Men det er fordi jeg ser at alle folk altid bruger det der mørkerøde epoxy.. Og så tænkte jeg om det her var godt nok ?
dec 2005
Følger: 68 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 179 Svar: 2.268
Tja man må da kunne få noget lim der kan holde tingene på plads, men stadig er til at få af igen ?
Grundmaling mod rust +sideskørtelim??