{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Grundmaling mod rust +sideskørtelim?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal have lavet lidt rust bobler i mine bagskærme. Det er den del der bukker ind af så det er ikke synligt.
Jeg har købt noget Sadolin rustværn til at grundmale med når rusten er slebet ned, der står på det at det er optimal beskyttelse osv på metal. Jeg ville egentlig bare vide om det dur jeg bruger det? Vil male det oven på bagefter og så give det tecstyl..

Lige et spørgsmål til.
Skal have siderskørterne limet fast i kanten hele vejen hen så den er helt ind til selve bilen. Skal jeg bruge rudelim der eller? Det er jo ikk til at få af igen det pis..?
De sidder jo selvfølgelig fast med skruer i begge ender, så det er kun for at holde selve kanten helt inde..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grundmaling mod rust +sideskørtelim??
  • #1   10. sep 2008 Jeg ville lime dem hvis det var mig smiley

• #2   10. sep 2008 Mht grunderen skal du være opmærksom på at nogle 1 komponente grundfarver ikke kan arbejde sammen med 2komponent autolak - så koger det op.
    Om den pågældende grunder kan arbejde sammen med toplakken skal jeg ikke kunne sige.

• #3   10. sep 2008 Hey Rene

Jeg syntes du skal slibe rusten ned, så det er helt ren metal. Grunde med metal grunder

og så lakere og efterbehandle med tectyl
    glem det der rustværn?! tror ikke på det kan noget...

Ang. Sideskørter så skal du bruge rudelim ja!
    det er ikke nemt at få af igen. men det skal vel heller ikke af?
    jeg har også set folk sætte skruer i begge ender og så bruge en vindues tætningsliste hen langs kanten, så kommer der ikke alt for meget vand og skidt ned der. men det hæfter jo ikke som rudelimen gør.

• #4   10. sep 2008 Jeg ville ikke bruge tectyl ovenpå det rustværn, for det ville være dobbelt op i beskyttelsen, og du risikerer, at tectylen opløser rustværnet. Du kan evt. overveje noget hammerite rustværn, eller noget POR15 i stedet for det sadolin rustværn.

Det lyder som en dum idé at lime de sideskørter :-\ Men hvis det skal være, så ville noget epoxy nok være at foretrække, fordi de efterlader en fleksibel limning.

• #5   10. sep 2008 Christina : Der står på det at det kan arbejde sammen med autolak..
    Men det er fordi jeg ser at alle folk altid bruger det der mørkerøde epoxy.. Og så tænkte jeg om det her var godt nok ?

• #6   10. sep 2008 Jamen det rustværn er metalgrunder... Det er bare gråt i stedet for det der mørkerøde folk altid bruger... Og det var sgu dyrt.. men bare om det beskytter lige så godt?

Tja man må da kunne få noget lim der kan holde tingene på plads, men stadig er til at få af igen ?

Kommentér på:
Grundmaling mod rust +sideskørtelim??

Annonce