VW Touran {{forumTopicSubject}}
Hey,
Har før skrevet et indlæg angående de mange fejl på min TDI 2.0 Touran 170 HK DSG Highline. Men nu skete det så at bilens topstykke blev nød til at blive skiftet samt pumpe/dysserne. Jeg fik at vide det kostede dem 35.000 bare i delene. Efter 2 uger får jeg så min bil igen ( de skulle jo måle og lede efter fejlen og meget andet) Jeg kørte så 100m hvorefter ventilerne i udstødningen gik i stykker. Så fik jeg så bilen igen og kørte 6 timer i den, fandme om den så ikke gik i stykker igen og holder stadig på værksted (siden i tirsdags) de tror det er diesel partikelfilteret den er gal med.
Nå men mit spørgsmål er om der er nogle af jer der ved om man juridisk kan stille noget op. Jeg er ikke skide interesseret i at beholde bilen efter mit 2 år da garantien udløber. Det må være den dyreste bil at holde EVER ! (har fået skiftet motorstyring 2 gange, hjul-lejre, turboslanger, rudeknapper, fart pilot arm 2 gange samt en masse gange på værksted fordi den uforklarige årsager ikke køre optimalt eller går på nødprogram. I alt besøgt værkstedet 23 gange på 1½ år !!!!)
Ville være superglad hvis jeg kunne få en ny bil eller noget, men gider ikke smide penge i det da jeg ikke mener det er rimeligt eftersom bilen tydeligvis har har fejlet noget siden dag 1 ! Kan i henvise til noget i loven man kan bruge eller har i nogen forslag ?
(P.S jeg har fået en audi A3 som har fået 1200 km, den blev jeg nød til at køre til værksted med fordi motorstyringen gik, da de fiksede den gik den gal igen efter 600km, hvad sker der for noget lort ? )
Kristian
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.108
mar 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 25
Uden at være den store professor, så er der nogle uskrevne regler omkring hvad der menes at være rimeligt, og din situation taget i betragtning, med ny bil osv, vil jeg klart mene der er belæg for at tage kontakt til en advokat, og lige få ham til at fortælle dig hvad du skal gøre..
aug 2006
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 398
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 8 Emner: 107 Svar: 203
du er slet ikk den endste ... du skifter motoren til sidst har vi i hverfald endt med der vi har fundet 3 med slør i krumtappen .. og nu har vi en inde som ikk gider og tag gaz og gå i gear.
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 134
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
VW Touran