1.178 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål ang. Rat Look {{forumTopicSubject}}
jeg har gået og tænkt på at skulle have en rat bil men så fik jeg et spørgsmål af min kærste i dag som lyder sådan her : hvad gør man når bilen bliver helt rusten og er ved at falde sammen af rust ???
så gik jeg også og tænkte på om man kan få en forsikring som kun gælder et havl år af gangen ??? altså så det f.eks. ikke dækker om vinteren
håber i kan hjælpe mig
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
altså har man ikke selv bedt lidt om det hvis man overhovedet ikke vedligeholder sin bil.
ved godt det er en "stil" som så meget andet! meeeen!?
mar 2004
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 250 Svar: 2.237
Du afmelder den bare, nogle forsikringsselvskaber har 'stildstands forsikring', så afleverer du bare pladerne til forsikringen når den skal i hi og henter dem igen når den skal ud igen...
Daniel
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
Altså i unge mennesker finder da på de mærkeligste ting ind i mellem.
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 858
Der er delte meninger om, hvornår Rat Rods dukkede op første gang.. Nogle mener de kom få år efter det vi normalt forbinder med hot rods, altså slut 50´erne, start 60´erne, og kom som et udspring i det amerikanske Midtvesten som modstykke til de polerede californiske rods..
Ang. rust, så kan du fremskynde looket ved at slibe ned til rå metal (gerne i pletter og "løbere") og derefter sprøjte over med salttåge.. Når du vil stoppe korrosionen kan du bruge voks eller klarlak til at kapsle det inde, så luften ikke længere kan virke aktivt sammen med salten..
Olie og voks har fordelen, at det bliver ved med at korrodere, dog på et langsommere og mere kontrolleret trin.. Ulempen er, at du skal smøre et lag på jævnligt..
Klarlak har fordelen, at det stopper korrosionen "permanent" og gør det let at holde i skak.. Ulempen er, at det ikke ser godt ud, når rusten krakelerer lakken i store flager, fordi det ikke kan binde direkte på rust..
Uanset, så er min holdning, at hvis du vil køre Rat Rod, så gør det fuldt ud, og ikke "bare fordi du lige har fået en indskydelse".. Den type projekt kræver en hel del mere vedligehold, end du i første gang er klar over..
dec 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 51 Svar: 265
skal lige ha fundet et sked til selve bilen inden jeg vil gå i gang jeg regner med det skal være en traf bil så det er godt man kan have en halv års forsikring har tænkt min at kigge efter en gammel vw men først og farmmest skal jeg finde en plads til den
spørgsmål ang. Rat Look