{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.978 visninger | Oprettet:

Kluk kluk kluk....hjælp!!! frustreret! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lige brug for lidt guidance (igen igen). Jeg har en Polo der "klukker" når jeg kører over ujævnheder, kantsten, brosten mv. Det lyder til at lyden kommer fra højre forhjul.

Jeg har haft den ved både Super Dæk service og VW forhandleren i byen, men uden held.

VW har kontrolleret det forresten hjulophæng herunder skiftet kødben mv. Bøsningerne i bærearmen har Super dæk service skiftet, men det hjalp heller ikke.

Jeg har netop hentet bilen idag ved VW efter udskift af kødben. Dette hjalp ikke.

Hvad dælen kan det ellers være??

Alle mulige "lejer" er tjekket sir de - altså kugleleje, styrekugler, tårnlejer osv. De har kontrolleret hjulophæng foran og intet fandt de.

Kan det være motorophæng / gearkasseophæng som sidder løst og skaber den lyd? Jeg kan svagt høre lyden når jeg kobler ud hurtigt og skifter til 2. gear f.eks. Hvis jeg også slipper koblingen for hurtigt ved lav hastighed og bilen "hopper" kan jeg ane lyden. Men faktisk mest når jeg kobler hurtigt ud, dvs. trykker koblingen hurtigt i bund.

Hvad med min støddæmper - kunne det være den? VW mekker mente at fordi bilen var så sænket som den er (45 mm) så kunne man høre støddæmperen indefra når man kørte over ujævnheder. Men sjovt nok så lyder det som om det kun kommer fra højre forhjul, og ikke fra venstre.

Alt er efterhånden blevet tjekket bortset fra det med motorophæng/gearkasse ophæng, så jeg kan ikke se hvad det ellers kan være.

Det er lidt af et irritationsmoment, fordi det netop bare er sådan en lille ting. Jeg har snakket med andre Polo ejer som har en bil magen til og deres er også sænket, men de har ingen problemer.

Håber i kan komme med lidt indspark til det jeg skriver her :=)

Tak for det.

Vh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kluk kluk kluk....hjælp!!! frustreret!
Kommentér på:
Kluk kluk kluk....hjælp!!! frustreret!

Annonce