{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

straffe {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg ville høre hvad man fik i bøde hvis man har flere end 5 mennesker i bilen sån at der ikke er seler nok til de ekstra personer som kommer ind i bilen?

og så ville jeg høre hvis man har bestået teori prøven men ikke har fået kørekortet endnu og man så blev stoppet i bilen, får jeg udsat mit kørekort eller får jeg bare en bøde?, og hvis mine forældre sidder ved siden af, går det så bare ud over dem eller også mig?

tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  straffe
  • #1   20. sep 2008 well dine forældre får et klip i kortet hvis de har et smiley

Du får en både. kortet bliver kun udsat hvis betjenten skønner at du har været til fare for andre, eller du er involveret i et trafikuheld.

Det er sådan jeg har fået det fortalt.

• #2   20. sep 2008 VENT TIL DU BLIVER GAMMEL NOK...

• #3   20. sep 2008 Ang at kører uden kort, det koster 5000,- plus dit kørekort blir udsat.

• #4   20. sep 2008 Hvorfor bekymre sig over det når du jo alligevel ikke må køre bil endnu!

• #5   20. sep 2008 Michael hans forældre får sgu ikke et klip fordi han kører !? det er da ikke deres skyld.

• #6   20. sep 2008 Jo kim smiley hvis de sidder i bilen samtidig, og så vidt jeg kan se er det, det hans spørgsmål lyder på.

• #7   20. sep 2008 KenneD!! . - Du synes måske ikke det er fint nok at han kører lidt sammen med sine forældre inden han får kortet, så han ikke bare kommer ud i en bil når han får det med hans venner første dag, hvor de presser ham til at give den lidt gas, uden han har en skid forstand på at køre?

• #8   20. sep 2008 Der må gerne vær flere personer i bilen end der er seler til. Indtil maj 2009, for der træder den nye lov i kræft.

• #9   20. sep 2008 men altså. kender ihvertfald 2 der er blevet stoppet uden kort, hvor de har fået bøden og ikke har fået udsat kortet kim smiley

• #10   20. sep 2008 michael S Nej hans forældre kan ikke få noget klip.. heller ikke hvis de sidder i bilen.. Få lige styr på hvad du kan få klip for før du udtaler dig omklip i kortet igen.

Du får et klip, hvis du:

Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    Kører med for kort afstand til forankørende
    Kører ulovligt i nødsporet
    Ikke spænder børn under 15 år fast efter reglerne
    Kører over for rødt
    Overtræder reglerne om vigepligt
    Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
    Overskrider spærrelinier ved overhaling
    Øger hastigheden, når du bliver overhalet
    Overhaler ved et fodgængerfelt
    Kører mod færdselsretningen
    Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
    Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre trafikanter
    Kører venstre om helleanlæg
    Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej
    Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
    Kører ulovligt med børn under 15 år på motorcykel
    Kun de forseelser, der er nævnt her, udløser et klip.

• #11   20. sep 2008 Claus - Som jeg sagde, så er det kun hvad jeg har hørt (hørt er med stort og understreget) fra flere betjente smiley

• #12   20. sep 2008 fortalt = hørt smiley

• #13   20. sep 2008 Desuden havde min ven fået afvide til kørekort at man mistede kortet, hvis man kørte med nogen uden kørekort, for man skal faktisk tjekke om folk har kortet, inden man sætter sig ind i bilen..

• #14   20. sep 2008 du skal ikke tro på alt hvad betjentene siger til dig.. Men du skal bare vide hvilke ting hvad man får klip for, og det står på www,sikkertrafik.dk og på www.fstyr.dk

• #15   20. sep 2008 Der må gerne sidde flere passagerer end der er seler til i bilen, så længe det ikke er på forsædet. De sele, der er, skal bruges, men ellers det udløser ikke en bøde med 5 mennesker på bagsædet, så længe de er ikke til fare for sig selv eller generer førerens udsyn unødigt...

Dine forældre får ikke klip, kun bøde. Man må ikke overlade bilen til en,som intet kørekort har.

Og kørekortet bliver IKKE udsat!!! Tværtimod, hvis kørelæreren fortæller politiet, at du godt kan køre, bliver bøden halveret... 2500,- istedet for 5000,-...

• #16   20. sep 2008 okay tak for svarene, jeg er 18 år og skal op her den 30 sept. så ville bare lige høre, da jeg gerne lige vil øve en sidste gang inden jeg skal op til køreprøven, da det er surt at skal give 580 kr + ekstra køre timer hvis jeg ikke består.

og jeg køre selvf. ikke på vejen hvor jeg er til fare for andre mennesker, KenneD.

Kommentér på:
straffe

Annonce