{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.162 visninger | Oprettet:

fanget af politiet {{forumTopicSubject}}

En kammerat og jeg kom for en uges tid siden kørende på en vej hvor man måtte køre 50 km/t.
Lyskrydset foran mig (ligger bagest) skifter så til gul og jeg trykker derfor lidt op på speederen og samtidig skifter den til en 60 km/t zone. Hvorefter jeg når 100 meter og bliver stoppet af en politi motorcykel med udtrykning. Han stopper så tre biler (en anden vi ikke kendte) og beder om vores kørekort osv.
Han siger så at han har målt os alle tre til at køre den samme hastighed nemlig 77 (74 efter de -3). Og han siger efterfølgende at det resulterer i et klip i kørekortet da han har målt os nede i en 50 zone.
Hmm så tænker jeg bare hvordan kan det bevises juridisk? for der var ikke kamera på motorcyklen og vi så ingen beviser overhovedet. samtidig var han jo mega flabet ligesom alle de andre røvhuller og forlod os så. det skal lige siges at jeg slap billigt med et klip og de to andre mistede deres.

Men kan der virkelig være grundlag for at måle 3 biler med PRÆCIS samme hastighed?

og

Skal man ikke stoppes i 50 zonen hvis reglerne for dette område skal gælde?

Ellers kan man jo lave den i modsatte retning og måle folk i 60 zonen og så stoppe dem i 50 zonen på den anden side at lyskrydset og så mister de pludselig kortet.
giver ingen mening i mit hovede.

nogen der har noget erfaring med dette?
har tænkt mig at tage det i retten eller ihvertfald nægte at betale den da jeg virkelig føler mig dårligt behandlet og i øvrigt kun blev stoppet pga. jeg kører en golf IV.

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fanget af politiet
  • #2   25. sep 2008 det er påstand mod påstand så ved ik om der er noget at gøre du kan evt prøve at kontakte en advokat og høre om det er noget der kan betale sig at gå vider med.

• #3   25. sep 2008 det har intet med bilen du kører i at gøre.. men hvis du mener du kan vinde over ham i retten så skal du da tage det i retten. men prøv at start med at ringe og brokke dig.

• #4   25. sep 2008 Du har kørt for stærkt, og du kender konsekvenserne.
    Tag det som en mand, og betal bøden.

• #5   25. sep 2008 nej men nu skal det lige siges at jeg var blevet stoppet 4 gange i den uge. så føler mig lidt udsat. sikkert også mange andre unge der gør.
    det var nu heller ikke dét snakken skulle gå over på.

jeg ville mere høre om folk har oplevet noget lignende eller ved hvilke regler der gælder??

• #6   25. sep 2008 Hvis de ikk kan tage dig for det, så får du bare et klip for at køre over for rødt..

og helt ærligt, de er sq nok ligeglade med om du kører i en Golf IV

• #7   25. sep 2008 Der skal være juridisk dokumentation i form af lasermålning, foto eller vidner...

Vidne i form af en anden politimand (kun i bil)
    Dokumentation ( Billede med farthastighed )
    Lasermålning ( Vidne samt registrering af nummerplade ved målestedet)

• #8   25. sep 2008 Har været turen igennem, og jeg vandt ;o)

• #9   25. sep 2008 Jesper !
    du skal da lige en glorie for den bemærkninng smiley

• #10   25. sep 2008 okey jeg indrømmer da gerne at have kørt for stærkt.
    og uden at skulle sige det er folk herinde nok heller ikke lige dem der kører 50 km/t de fleste steder. men nok om det.

i min verden kan man bare ikke stoppe 3 biler for den samme hastighed? det giver ingen mening at vi alle tre har kørt lige hurtigt. samtidig påstod han at det var øjemål.
    nåe ja kl 22 om aftenen i mørke med 77 i timen. så kan man da lige holde øje med sådan nogle ting..

• #11   25. sep 2008 lige ha*

• #12   25. sep 2008 Redline.
    var du ude for noget af det samme? eller hvordan? forklar gerne i pb hvis det er.

• #13   25. sep 2008 "Skal man ikke stoppes i 50 zonen hvis reglerne for dette område skal gælde?"

Så kunne man da ligeså godt kører 240km/t på motorvejen og når politiet sætter efter fise op af en afkørsel til en 80km/t vejbane.. Nej vel smiley

Du kan jo altid nægte og prøve at slippe jo..?

• #15   25. sep 2008 Politiet gør kun sit job, du har en lavet en fejl. Indrøm den og vær en mand, istedet for at sidde og klynke. 1. Du har kørt for stærkt. 2. du skal bremse ned for gult og ikke gasse op for gult. 3. piv piv. 4. Han skal have dig med en måling, ellers er det påstand mod påstand. og han har ingen form for dokumentation. Så prøv den i retten..

• #16   25. sep 2008 Hvis du havde holdt for den gule, var det ikke sket. Tænk lidt over det smiley

• #17   25. sep 2008 ja tak for det Kallesøe. i øvrigt super sprød bil

jeg tror folk herinde misforstår mig lidt. jeg skrev ikke at jeg blev stoppet i en golf IV for at spille smart eller noget. jeg siger bare at jeg er meget udsat for at blive stoppet - mere var der nu ikke i det.

og klip for at køre overfor rødt? ej nu strammer du den altså lige. du skulle nok have været i situationen før du kan udtale dig om det. den bliver gul da jeg er på vej ud i krydset og derfor ingen mulighed for at bremse op da der i øvrigt ligger andre biler bag mig.

• #18   25. sep 2008 Hans grundlag at give bøden på lyder godt nok mere og mere tynd må jeg indrømme, men igen, der er altid to sider af en sag.. Men han keder sig næppe her så vi kan hører hans forklaring smiley

• #19   25. sep 2008 og jeg gentager lige igen. den blev gul da jeg køret ud i krydset og havde derfor ingen mulighed for at stoppe.
    det er da utroligt hvor smarte folk er at høre på herinde.
    hvis I alligevel kun lukker lort ud så lad være med at skrive og tag jer til at lave noget andet.

jeg forsøger at høre om folk har været ude for noget lignende ikke for at høre at jeg skulle ha bremset ned for gult eller køre pænere. det kan jeg sku da ikke ændre på nu for helvede!!!

• #20   25. sep 2008 Næ, og uanset hvor meget du piver herinde kan vi ikke sige "nuuurh, du får ikke et klip". Jeg tror din advokat bedre kan hjælpe dig.

• #21   25. sep 2008 Ja, jeg blev stoppet af en politi motorcykel som havde "beviser" på jeg havde kørt 19 km/t for stærkt på Folehaven og fred være med det så tog jeg det bare som det var og sagde ok, da jeg så pludselig fik en bøde ind af døren med de røde bogstaver på der udløste et klip, men jeg havde endnu ikke set noget dokumentation for det, så jeg fik en advokat på sagen, og der fandtes INGEN beviser på jeg havde kørt for stærkt og slet ik ved den givne hastighed... Undrede mig også over han var alene, uden nogen målearperateter nogen steder eller vidner og han hev flere billister ind, men det var nok hans øje mål der dømte mig hehe :o)

Men kørte garanteret lidt for stærkt og sagde endda til dem jeg stadig gerne ville betale en lille bøde, men hørte aldrig fra dem igen....

SÅ jeg slap for det :o)

• #22   25. sep 2008 jeg er blevet stoppet 4 gange på 1 fredag aften i en standart skoda felicia(se profil) og havde ikke gjort noget.. så det har intet med din golf 4 at gøre. det handler bare om at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. og fik ingen bøder.. 7 9 13

• #23   25. sep 2008 Synes jens betjent burde ta hans "øjemål" og stikker det ...
    for dén holder da ingen steder... Overhovedet, og at han ka måle alle 3 på én måling lyder lidt lunken, men tror jeg ville som Steen ringe og brokke mig og hvis ikk det hjælper nægte bøden.

• #24   25. sep 2008 sjovt du siger folehaven. jeg blev tager på gammel køge landevej oppe ved allcar. lige der hvor den skifter til 60 i det kryds ved carl jacobsensvej hvsi du kender det.

jamen han viste os ingenting. han tog bare vores kørekort og sagde vi havde kørt en hvis hastighed og vi fik et klip
    og så var han så flabet at sige sådan her lige bagefter
    "nå men jeg har fyraften nu har ikke tid til at diskutere med sådan NOGLE SOM JER".

• #25   26. sep 2008 En golf 4 er sku da ik en bil der bliver stoppet meget. Men en bmw tro mig der bliver man stoppet meget

• #26   26. sep 2008 har du fået bøden? er slet ikke sikkert den kommer.. kender jeg 2 der har prøvet.. de fik lige hele møgfaldtet og hørte de aldrig mere om de klip

• #27   26. sep 2008 jeg har ikke fået bøden endnu. har slet ikke hørt fra dem og det er snart tre uger siden tror jeg.

"Så kunne man da ligeså godt kører 240km/t på motorvejen og når politiet sætter efter fise op af en afkørsel til en 80km/t vejbane.. Nej vel smiley "

Jeg vil mene at der er lidt forskel på at køre af en afkørsel og køre over
    et lyskryds. og samtidig fra at gå fra 50 til 60 og fra 110 til 80..

men det er åbenbart det samme i dine øjne

• #28   26. sep 2008 Under alle omstændigheder havde jeg taget den med politi chefen eller hvad det hedder omgående, gerne her til aften, så du er af frsik hukommelse... Og jeg syntes du pænt, stille og roligt skal forklare ham hvordan der blev snakket og hvad der blev sagt, og høre hvordan sådan en situation kan opstå når du ingen mulighed havde for en opbremsning... det er oftest de personer der reagerer høfligst det går godt for :o)

Men ja jeg ved godt hvor det er, har boet på Gammel Køgelandevej i Valby lige ved netto'en.. Rigtig mange uretfærdige kryds med skiftende hastigheder...

• #29   26. sep 2008 skal vi ikke bare droppe alt den snak om golf IV. skulle aldrig have nævnt det.

det var ikke derfor jeg skrev ind.
    jeg undrer mig bare over hvordan han kan stå og tage to unge menneskers kørekort fra dem når han ikke har nogen jordisk chance for at måle dem (så skulle det være gennem to andre biler og skråt til venstre??

• #30   26. sep 2008 og bliver man stoppet meget kan man ringe ind og klage.. har jeg gjort.. det hjalp meget.. men var så også registreret i deres system pga en fejl

• #31   26. sep 2008 jeg ringede også til politiet da jeg kom hjem. jeg var helt oppe i det røde felt.
    samtidig henvendte jeg mig på politistationen dagen efter og har senere hen også spurgt flere politibetjente om det virkelig kan lade sig gøre.
    men det er et skøn siger de.

• #32   26. sep 2008 hvis det er 3 ugers tid siden, så tag det roligt... ved godt der kan gå længe inden de sender bøden, men i deres computer system har de en blog under hvert cpr nr der ringer eller henvender sig, dvs de kan se du har syntes det er en uretfærdig behandling og tage aktion... så hvis brevet kommer ringer du ind igen eller henvender dig og siger du går rettens vej hvis du ik for beviser :o)

• #33   26. sep 2008 Martin, du ringer til en advokat og spørger. Lyder jo helt sygt jo, de skal jo have et eller andet dok for det. Det kan jo ikk være anderledes. Da du fik bøden, fik du vel sådan en tilkendegivelse, og nægtede?

• #34   26. sep 2008 Redline:

Jeg ved godt alle siger sådan her.
    Men hold kæft hvor var det uretfærdigt. jeg indrømmer gerne at jeg har kørt for stærkt, også meget endda. og hvis jeg bliver taget dér føler jeg også det er fortjent. hvis du kan følge mig. men det gjorde jeg ikke hér. det var den sygeste mormor kørsel bare på vej hjem og slappe af.
    man stod bare tilbage og tænkte det er løgn det her.
    men tager ned på stationen når jeg får bøden.
    hvor længe går der normalt med sådan noget?

Krede:

Jeg har ikke modtager bøden endnu. så venter og ser hvad der kommer til at ske. jeg nægtede det da han spurgte derovre.

Det er da bare pisse dyrt med advokat og alt det lort indblandet? :s

• #35   26. sep 2008 Martin P

een ting jeg ikke forstår..

til start skriver du.
    Lyskrydset foran mig (ligger bagest) skifter så til gul og jeg trykker derfor lidt op på speederen og samtidig skifter den til en 60 km/t zone.

bagefter skriver du:
    og jeg gentager lige igen. den blev gul da jeg køret ud i krydset og havde derfor ingen mulighed for at stoppe.

smart bemærkning..:
    men hvorfor satte du farten op, hvis du VAR i krydset..???

hænger ikke helt sammen vel..???

• #36   26. sep 2008 Hvis du vinder, burde retssagen ikke koste dig noget.

• #37   26. sep 2008 Hmm, du skal vel tilkendgive at du har lavet det du har lavet?
    Nu har jeg prøvet at få en eller et par bøder i tidernes morgen smiley Og der har jeg altid fået en lille lap hvor der står tilkendegivelse, ellers går det nemlig rettens vej.

Næh, da ik hvis du vinder? Der må være en gratis advokathjælp, som man kan spørge, ellers hvad med dine forældrer, de må kende en advokat?

• #38   26. sep 2008 okey lad mig spørge dig lige ud.
    kan du bedømme hvordan du ligger når et lyskryds skfter til gult?
    du tænker enten når jeg den ellers gør jeg ikke.
    jeg kan da ikke huske præcist hvor jeg holdte da den skiftede til gult. men det var i en situation hvor jeg skulle med over og derfor trykkede lidt hårdere da den samtidig skiftede i en ny fartzone smiley forståeligt nok?

• #39   26. sep 2008 Det er svært at sige, der kan gå et par dage og op til 2 mdr har jeg hørt og hvad der er værre.... Men slå koldt vand i blodet og bare afvent hvad der sker :o) vil nu næsten æde en sur maskin mester sok + 3 kapsler på der ik sker mere i den her sag, de 2 andre har sikkert fået deres kort iltbage med posten :o)

• #40   26. sep 2008 vi fik INGENTING overhovedet. vi stod bare dér tre unge gutter og to af dem havde mistet deres kort uden at have sat NOGLE former for beviser overhovedet.
    han sagde bare at sådan nogle typer som os var skyld i så mange færdselsuheld osv.
    forestil dig at miste dit kørekort på ØJEMÅL af en skide provokerende panser på motorcykel.
    jeg tror I alle sammen ville ha haft det så dårligt som de havde. det skider jeg på. hvis I elsker jeres bil så meget som jeg gør så ved jeg at I ville føle jeg pisse uretfærdigt behandlet.

• #41   26. sep 2008 Martin

det eneste som er forståeligt nok er at du modsiger dig selv...

og det fortæller mere en rigeligt..

• #42   26. sep 2008 Du kan ikke, jeg gentager IKKE, miste kortet ubetinget uden en retssag.

• #43   26. sep 2008 kortene blev ikke taget. min ven har stadig hans så der skete ikke andet end at han sagde de mistede deres kort og noterede vores reg nr + kørekort fis på et stykke papir og så skred han og så stod vi dér og var ved at gå amok

• #44   26. sep 2008 blank :

gå nu bare i seng med dig smiley

• #45   26. sep 2008 Ro på Champ, der sker ik en skid mere... det er jeg sten sikker på efter at ha læst tingene igennem!

• #46   26. sep 2008 Martin P

Du giver bare udtryk for usikkerhed i din udtale..

hvordan tror du selv en evt retssag vil gå.?
    du fortæller en advokat een ting, og ligepludselig noget andet..???

pas nu lidt på hvad du roder dig ud i, for ellers kan dit klip blive til en pokkers dyr fornøjelse..

• #47   26. sep 2008 Martin-- jeg tror at jeg ville tage en kold øl, slå koldt vand i blodet. Ham politi betjent havde sikkert lige fået et nej fra konen om at ta hende i 2´eren, og det var hans måde at afreagerer på. smiley

Er helt sikker på at du skal tilkendegive din fejl. Ellers er der ingen sag. Så kunne enhver politibetjent digte historier bare de havde dit kørekort nr? Det kan jo ikk være sandt smiley

• #48   26. sep 2008 redline..

tjaa. for hans skyld må man håbe det..

men hvis der sker mere, så tror jeg bare jeg ville bide i det sure æble..

• #49   26. sep 2008 Det hele ligger i hvad Martin har sagt da de blev stoppet.

Betjenten spørger om man kan erkende at have kørt så stærkt, og siger man ja der, er man på skideren.

• #50   26. sep 2008 Både og, for han kan anke den pga pres fra betjenten....

• #51   26. sep 2008 okey jeg bliver lige nødt til at sementrere hvad der sker da vi bliver stoppet.
    han kører ind foran min kammerats bil som ligger foran mig. der opholder sig da mange biler på vejen og han stopper derfor alt trafikken.
    så tager han min kammerats, mit eget og en anden persons kørekort og kører op på fortovet.
    vi stiller derefter vores biler hvor vi kommer op og han siger at vi har kørt for stærkt.
    vi står alle sammen fortvivlede og han siger så til mig at jeg er heldig at jeg kun får et klip og at de to andre mister deres kørekort. dereftter er vi selvfølgelig sure og siger det ikke kan være rigtigt og prøver at snakke ham til fornuft. men der er selvfølgelig ikke noget at komme efter hos sådan nogle mennesker.
    da vi spørger om vi må se beviser siger han at han HAR FUCKING FYRAFTEN OG IKKE HAR TID!!
    Jeg ringer derefter til politiet og er stik tosset og siger det ikke kan være rigtigt at han bare kan skride så vi står tilbage med ingen svar overhovedet. men han fyrer også bare lort af (og kan i øvrigt ikke gøre så meget, set i bakspejlet).

Men under hele episoden spørger han ikke om vi erkender noget eller om noget som helst . han noterer bare vores ting og ser på vores nummerplader.

• #52   26. sep 2008 okey blank nu bliver jeg vist også nødt til at skære det ud i pap for dig så du er helt med.

jeg sætter farten op fordi vi kommer ind i en ny fartzone. smart ikke smiley
    ligesom du og forhåbentlig alle os andre havde gjort i den situation. hér var der bare den lille twist at jeg skulle over lyskrydset og det kunne jeg sagtens nå (efter egen bedømmelse).

længere er den vel ikke.
    det er vel altid et skøn om man kan nå et lyskryds eller ej??

• #53   26. sep 2008 Så er det bare at nægte, og længere er den ikke. Han har ingen måling på jer, plus i skal tilkendgive er jeg 100% på. Nu er jeg ikk politi betjent, eller 100% inde i reglerne. Jeg ved bare ved alle de bøder jeg har fået, har jeg fået oplyst at jeg skal tilkendegive min fejl og derved give betjenten ret i det, eller det går rettens vej. Og den skal udfyldes når de stopper en?

• #54   26. sep 2008 jeg ærger mig også så meget over at jeg ikke filmede det eller noget som helst. men i den situation er det ikke det første man tænker på desværre.

jamen jeg håber på at jeg kan snakke dem til fornuft oppe på stationen for de må da også kunne se at der er noget fuldkommen galt.
    vores tredje ven sad i en bil foran og han kunne slet ikke forstå det heller. den måde vi blev behandlet på. jeg har aldrig oplevet noget lignende

• #55   26. sep 2008 Krede.
    Vi fik INGENTING at se eller høre overhovedet. vi stod bare til som "statister" nærmest

• #56   26. sep 2008 Martin- Så er det vist på tide at åbne den bajer og tage det stille og roligt. Ring til anden politi station, og be´ dem om svar på nogle spørgsmål uafhængigt af din sag. Spørg med tilkendegivelser, og med målinger osv. Det må være måden. Den er eller advokat smiley

• #57   26. sep 2008 jeg drak sku mange bajere da jeg kom hjem til at skylle den kolde fornøjelse ned med.
    men ja må vel bare afvente svar og så tage den derfra.
    men jeg håber da på det bedste ihvertfald

ellers må jeg spørge jer til råds igen når jeg modtager bøden / brevet.

• #58   26. sep 2008 Kim. så må du da give mig ret i at man skal have sådan en lille note og gøre sig enig i sin fejl? eller hvad?

• #59   26. sep 2008 Jeg har nu oss ALTID fået den lille gule bon med når jeg er blevet stoppet, må
    nok gi' krede ret i at de skal høre om man ka acceptere forholdet...

• #60   26. sep 2008 tror heller ikke der sker noget, hvofor stopper i elle 3 i ku jo bare alle kører sin vej det var jo kun en enkelt mc bjent som ikke ku følge efter jer alle 3 jo :-))

• #61   26. sep 2008 Jeg blev stoppet for ca. 1 år siden, efter at have kørt lidt mod en.. der var 60 km/t zone, og han lå en 2 meter foran..

Vi kommer så lidt ned af vejen, med ca. 100-120 km/t..
    Og bliver stoppet af en MC betjent..
    Først så snakker han med føreren af den anden bil. Og kommer derefter hen til mig, og giver mig en lille skideballe, men siger så; Du er godt nok heldig jeg kun kan måle 1 af gangen.
    Føreren af den anden bil mistede kortet, mens jeg bare fik lov til at køre igen..

Så ud fra det, vil jeg bestemt ikke tro at han kan tage jer alle 3..

• #62   26. sep 2008 Hahah golf 4... smiley Så skulle du prøve og køre BMW

• #63   26. sep 2008 I høre INTET mere fra den sag, var helt tryk ved det.
    1. Han SKAL og skriver SKAL måle jer over en strækning på mindste 500 m.
    2. Han kan IKKE måle tre biler på en gang, det er ganske enkelt umuligt.
    Så det er bare rettens vej og i alle tre vinder.

Jeg er blevet stoppet på mc af et æg, han havde målt mig til 134 hvor jeg måtte køre 80, havde taget tre biler indenom, han var lidt sur, men skulle bare køre ordentligt.
    På motorvej på mc havde en politibil kørt efter mig i 5 km de kunne ikke køre mig op før jeg satte hastigheden ned. (havde ikke set dere blink) i et langt sving stopper de mig så og får at vide jeg skal køre ordentligt.

• #64   26. sep 2008 Han kan ikke måle jer alle 3 på engang og mener også han skal kunne bevise i har kørt for hurtigt , ellers er det påstand mod påstand og det kommer han ikke langt med ..

• #65   26. sep 2008 Fik ikke noget da jeg blev stoppet af en mc betjent. Det kom til gengæld med posten en måned efter. Der var et fint brev jeg skulle skrive under på om jeg kunne sige ja til at have kørt lidt over det lovlige. Det var så et ja og der gik 3 uger så kom bøden.

Han kan jo umuligt have målt 3 biler på en gang for de vil aldrig køre med samme hastighed. Om det er 71 72 og 73 så kan han ikke sige gennemsnittet er 72 for han skal bruge den præcise måling! Hvis de ikke lytter på den lokale politistation og du mener du har 100% ret så kontakt en advokat. I mine øjne havde jeg ikke godtaget hverken et klip i kortet eller bøden!

• #66   26. sep 2008 Du har lige indrømmet du har kørt for hurtigt. Hvad fanden tuder du så for?

Da jeg ramte pårup med over 90 i timen var jeg da bare glad for de først målte mig da jeg var kmmet under 70, ellers havde det kostet mig kortet. Jeg er ikke fyldt af dårlige undskyldninger og advokater og retssager - for jeg indrømmer jeg lavede en fejl og tager det som en mand (undtagen min diskussion med borgmesteren i pårup om hvorvidt det overhovedet kan kategoriseres om en by)

• #67   28. sep 2008 blev taget på helsingør motorvejen på vej til monster truck i sommer med 147 km/t har ikke set nogen bøde i nu dejligt kommer nok heller ikke efter så lang tid men hvem ved

Kommentér på:
fanget af politiet

Annonce