{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Nr1
Nr1
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214

huskøb, nogen med erfaring ? {{forumTopicSubject}}

nogen online, som har erfaring med huskøb... ?

har sådan set købt det.. har bare ikke en klap forstand på alle de ting der skal ordnes..

1. Skøde / advokat.
2. Tinglysning 1.5% af købesum + 1400 kr ?
3. Stempel afgifter 0.6% af købesummen + 1400 kr ?
4. Ejerskifte forsikring
5. Ejendoms mægler €€€€ ???
6. Banken $$$$$ ???

nogen der har forstand på sagerne så skriv

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  huskøb, nogen med erfaring ?
  • #1   4. okt 2008 købt mit kontant så det var sku nemt smiley

men få en advokat på det så ordner han det hele for dig

de plejer at ha fast pris på det der ligger ca mellem 7500-10000kr

• #2   4. okt 2008 ja men advokat har jeg styr på.. 6.200 kr koster det,..

men der er jo mange andre ting... det var fordi jeg tænkte på at betale de 20% man ikke kan låne i kreditforeningen kontant, så spekulerede jeg bare på hvad man skulle betale ud over dette..

stempelafgifter, tinglysningsafgift osv.. er jo udover skøde..(advokat)

• #3   4. okt 2008 Det koster ikke noget at spørge nede i banken og de vil da helt sikkert hjælpe dig.

• #4   4. okt 2008 snak med din advokat smiley

jeg fravalgte ejerskifte forsikring da det aldrig dækker en skid

• #5   4. okt 2008 tinglysning, og stempelafgift ordner kreditforeningen gerne, ejendomsmægleren betaler du ikke noget til, ejerskifteforsikringen er lige til at tørre røv i, da de først sender en ingeniøer ud der gransker tilstandsrapporten meget nøje igennem, og kigger på fejlene, som så sender det videre til deres jurister, plus der ern selvrisiko på 34000kr !!!
    Du kan låne de 80% i kreditforeningen, de restrende 20% +omkostninger, skal du enten selv have, eller låne i banken....men snak med din bankrådgiver, de siger at der er en tommelfingerregel der siger at man kan låne i kreditforeningen hvad svarrer til sin årsløn gange 3, altså en årsløn på 400000kr = lånemulighed på op til 1200000 kr.
    Held og lykke med købet

• #6   4. okt 2008 Advokat kan du sagtens få billigere,jeg gav 3500.- da jeg købte hus

• #7   4. okt 2008 Ejerskifte forsikringen slår man halvskade så sælger/køber betaler halvt hver,hvis du så vil have en med bedre dækning end standart ,skal du selv betale de resterende penge op til det beløb

• #8   4. okt 2008 det med advokaten kommer jo altså temmelig meget an på hvor du befinder dig i landet;O)
    Men snak med din advokat og din bank.
    DEt er enormt nemt, du skal bare betale de regninger der kommer ind af døren.
    Men at sige udgifterne på det er lidt svært.
    Jeg stod også på herrens mark da jeg skulle købe, men lige pludselig var alt på plads og jeg stod med nøglerne i hånden.
    Glæd idg til den dag;O)

• #9   4. okt 2008 hvad anår ejerskifte forsikringen så er det HELT galt hvad du skriver Yoko.
    Min selvrisiko er 5000kr.
    Og jeg gav 7000kr i engangs beløb for min, da sælger skulle betale halvdelen af hvad en basis ejerskifte forsikring koster.
    Kender desuden en som har fået skiftet stort set alt el i huset på ejerskifte forsikringen og det kostede ham kun en selvrisiko på 7000kr.
    DEr blev lavet el for ca 45.000kr.
    så det med at den ikke kan bruges er ikke sandt.
    Det er en billig ekstra sikring.

• #10   4. okt 2008 ja ang. ejerskifte forsikring vælger man jo selv hva man gør.. der er mange muligheder...

og jaja det er ingen problem at få tingene af vide i banken fatter bare nada,, .. når de sidder og fortæller om det,så for ikke at virke som total idiot, spørg jeg ikke alt for meget smiley

prøvede bare at regne på hvor mange $$$$k jeg skulle af med, hvis jeg selv betalte de 20%, samt alle de ekstra ting man normalt smider oven i, jeg vil bare have så billig husleje så muligt smiley

• #11   4. okt 2008 mikkel > ja.. har underskrevet købs kontrakt i torsdags, må indrømme der er edermame mange ting der bare lige skal fixes, ved godt at jeg stortset ikke skal lave noget.. men blev bare lige intresseret i at "prøve" at regne lidt på det..

• #12   4. okt 2008 ordner din egendomsmægler ikke det hele for dig...??? det gjore min da jeg købte hus...

• #13   4. okt 2008 Jo jo, det gør de... men de går vel udfra at alle de "ekstra" udgifter skal smides oven i huslån dvs et bank lån sammen med de 20% man ikke kan få i kreditforeningen, derfor lurede jeg over hva det hele rendte op i, da jeg har pengene til selv at betale, .. og derved kunne spare en go sjat i husleje kunne jo være 2 k pr. mdr..

Kommentér på:
huskøb, nogen med erfaring ?

Annonce