{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Forespørgsel til Told&Skat {{forumTopicSubject}}

Til alle dem, som har søgt afgift hos T&S:

Hvor plejer du at søge om afgiften (hvilken T&S afdeling) og hvor lang tid går der ?

Hvorfor ? Jo, vi bruger T&S i Sønderborg, og vi venter i dag mindst 14 dage på en svar. Nogle går der endda 3-4 uger - selvom det også kun er almindelige biler (Audi A4 og Audi A6). I øvrigt gælder det det samme, når det blot er en ny forespørgsel på en bil, som kører på periodeafgift.

På forhånd tak for hjælpen !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forespørgsel til Told&Skat
  • #1   18. apr 2005 Hvis der er fordi du gerne vil ha bilen på plader kan du gå ned til dem og får dem til at lave den mens du er der og så smidene pengene og så gør de op om du skal ha penge tilbage, du skal som regl ikke betale mere. Når du du har været nede ved den så smutter du på motor kontoret og får plader.
    mvh Søren

• #2   18. apr 2005 Jeg ringede til dem i Køge tror jeg det var. Og der fik jeg svar over telefonen. Og hun var rigtig sød til at forklare hvad jeg skulle gøre hvis jeg ville have den bedømt ud fra standen. Og generalt hvordan det hele foregår.

• #3   18. apr 2005 Skal lige siges at det kan tage op til et halv år før du får den endelige opgørelse når de fastsætter afgiften mens du er der.
    mvh Søren

• #4   18. apr 2005 Jeg har altid fået at vide hvis du først har betalt, så er det de færreste der faktisk får nogle penge tilbage.

• #5   18. apr 2005 Vi kan ikke ringe til dem, og få svar. Hvis vi får et svar pr. telefon er det som regel helt ude i skoven. En Porsche Cayenne fra 2002, som skal på hvideplader - afgift i telefonen kr. 1.150.000,00. Vurderingen var et par hundredetusinde kr. mindre. Det holder ikke !

Omkring reguleringer - det hænder da stadig, at vi modtager penge retur, dog i en beskeden størrelse. Som regel skal vi altid betale lidt ekstra.

• #6   18. apr 2005 Jeg fik 5k tilbage på min astra 5 måneder efter den var vurderet, jeg har ikke prøvet at skulle betalere mere og jeg har efterhånden importeret 10-12 biler ialt, har fået mellem 500 til 6k tilbage, men hvis det er den slags biler så kan jeg godt se at hvis de vurdere dem 200k over prisen så er det ikke meget ved.

• #7   18. apr 2005 Det svar jeg fik over telefonen passede med det jeg vidste den ville koste i afgift. Jeg ringede bare for mest at checke hvordan det hele skulle gøres hvis jeg ville have den bedømt på stand.

• #8   18. apr 2005 Jeg bruger Frederiksberg og her tager det normalt ca. 14 dage også...

Det går dog hurtigere hvis man tager ned til dem...

Jeg syntes egentlig det ville være mere interessant hvis der var steder i landet der var billigere end andre smiley men det er der jo nok ikke nogen der kan svare på...

• #9   18. apr 2005 FDA (forenede danske amerikanerbilklubber) vil altid gerne have kopi af papirerne når man har betalt afgift netop for at undersøge hvor det er billigst at søge henne. Men jeg har ikke spurgt om de har fundet et sted eller landsdel hvor det er billigere end andre. Jeg ved min koster 36k. Men hvis jeg så vil have den bedømt på stand skal jeg bare lade være med at betale de 36 og så få en aftale med et told og skattekontor, hvor de så vil bedømme afgiften ud fra standen. Den kan så blive mere eller mindre end de 36. I mit tilfælde regner jeg med 25k. Der er en tommelfingerregel der siger afgiften er 80% af hvad en tilsvarende bil ville koste hos en forhandler i DK. Hvis det så er en sjælden bil kan man jo så bare ikke rigtig regne med det.

• #10   18. apr 2005 Anette mener du ikke 60%?

• #11   18. apr 2005 Så vidt jeg ved, bliver alle beregninger udført i Odense. Der skal vi ihvertfald ringe hen, når vi skal "rykke" for en forespørgsel.

• #12   18. apr 2005 Det kan godt være det er 60, jeg mente bare det var 80.

• #13   18. apr 2005 Jeg tror det kommer an på hvor man er fra. Jeg er fra Sjælland og jeg har hørt det hele bliver ordnet i Køge.

Kommentér på:
Forespørgsel til Told&Skat

Annonce