Avensis styretøj, knoklet? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive problemet eller min undren, men de sidste dage har jeg lagt mærke til en forandring i styretøjet.
Jeg synes ikke det virker som om der er slør eller mislyde, men når jeg f.eks. drejer ud fra en p-plads og specielt når motoren er kold, så synes jeg at der ligesom lyder nogle dæmpede "knokle-lyde" eller de føles som knoklelyde. Lidt som om at de ujævnheder fordækkene optager, giver sig videre til styringen. Det er lidt svært at forklare og jeg vil helst ikke lyde som en idiot hos mekanikeren på onsdag, hvor jeg alligevel har tid.
Kan der være tale om en bolt, kugle, leje eller noget i den stil? Jeg købte bilen brugt i sidste uge & der mener jeg ikke der var den fornemmelse/lyd. Der har ikke været uheld med kantstene eller lignende. Det eneste jeg kan erindre jeg har gjort, er at låse rattet fast i lås, selvom hjulene var drejet i forkert retning og den stod natten over. Ved ikke om det overhovedet har noget at sige. Jeg vil bare gerne ha' det til at holde op
Bilen er ellers i super stand og velpasset gennem alle årene.
Håber I genier kan hjælpe en bil-spade lidt
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 2.818
Også sandsynligt: Tårnlejer.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 254
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 83
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 254
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
Det minder mig om en pive-lyd, der var der i starten, som nu er væk? Men den kom til udtryk når det var varmt og var en helt anden lyd, som gummi omkring rattet der gned mod hinanden og skulle smøres. Underligt som de to lyde har afløst hinanden.
Anyway, tror jeg skriver alle Jeres bud ned og afleverer til min mekaniker
Takker mange gange for den gode respons.
okt 2015
Følger: 1 Svar: 3
mar 2008
okt 2015
Følger: 1 Svar: 3
mar 2008
Avensis styretøj, knoklet?