{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.445 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147

Avensis styretøj, knoklet? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive problemet eller min undren, men de sidste dage har jeg lagt mærke til en forandring i styretøjet.
Jeg synes ikke det virker som om der er slør eller mislyde, men når jeg f.eks. drejer ud fra en p-plads og specielt når motoren er kold, så synes jeg at der ligesom lyder nogle dæmpede "knokle-lyde" eller de føles som knoklelyde. Lidt som om at de ujævnheder fordækkene optager, giver sig videre til styringen. Det er lidt svært at forklare og jeg vil helst ikke lyde som en idiot hos mekanikeren på onsdag, hvor jeg alligevel har tid.
Kan der være tale om en bolt, kugle, leje eller noget i den stil? Jeg købte bilen brugt i sidste uge & der mener jeg ikke der var den fornemmelse/lyd. Der har ikke været uheld med kantstene eller lignende. Det eneste jeg kan erindre jeg har gjort, er at låse rattet fast i lås, selvom hjulene var drejet i forkert retning og den stod natten over. Ved ikke om det overhovedet har noget at sige. Jeg vil bare gerne ha' det til at holde op smiley
Bilen er ellers i super stand og velpasset gennem alle årene.
Håber I genier kan hjælpe en bil-spade lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avensis styretøj, knoklet?
  • #1   6. okt 2008 Mest oplagt: Bærekugler, styrekugler, hjullejer.

Også sandsynligt: Tårnlejer.

• #2   6. okt 2008 tror jeg ved hvad det er. på min mor og fars gamle avensis var det en ring på styretøjet som bare skulle smøres med noget silicone sprya, den kunne osse larme helt vild hvis de ikke fik smurt den:-)

• #3   6. okt 2008 Det kan være den øverste pakdåse på tandstangen der skal smøres op, der hvor ratakslen går på .. det er er set før smiley

• #4   6. okt 2008 christian det er lige nøjagtig den kunne bare ikke huske hvad den hed

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#5   6. okt 2008 Sikke mange gode og forskellige bud.
    Det minder mig om en pive-lyd, der var der i starten, som nu er væk? Men den kom til udtryk når det var varmt og var en helt anden lyd, som gummi omkring rattet der gned mod hinanden og skulle smøres. Underligt som de to lyde har afløst hinanden.
    Anyway, tror jeg skriver alle Jeres bud ned og afleverer til min mekaniker smiley
    Takker mange gange for den gode respons.

• Tony N
    Tony N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #6   18. dec 2015 Fik du det nogensinde opklaret, min bil gør det nu.. Har fået skiftet to ting i styretøjet, men er nu tilbage.. Samme lyd som du beskriver/beskrev

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#7   18. dec 2015 Det gjorde jeg, men den eneste mekaniker, som løste problemet solgte sit værksted kort efter. smiley Det var noget med, at en stang ned til hjulet (så vidt jeg husker) "hoppede ud" et eller andet sted oppe nær et led ved motorhjelmen og derfor stødte på. Et eller andet i den stil, det var langt mere simpelt end antaget og løsningen var noget i retning af, at trække tingen ned og på plads. Beklager jeg ikke kan huske, hvad det præcist var (er begyndt at drille igen i min egen bil).

• Tony N
    Tony N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #8   19. dec 2015 Det giver umiddelbart ikke mening, men jeg har også en dik dik lyd fra mit rat, og føles, som om styretøjet er løst når jeg kører over brosten og små ujævnheder.. Den har været hos Toyota, og fået skiftet rataksel led, men nu er det værre end før. Bange for om det er Tandstangen??

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#9   19. dec 2015 Det lyder ikke godt og samtidig som noget lidt andet, end de småtterier jeg slås med. Toyota burde da køre en tur i den og lokalisere fejlen, eftersom de nok har taget sig pænt betalt for at skifte led, tænker jeg.

Kommentér på:
Avensis styretøj, knoklet?

Annonce