{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Audi S3 hjælp EPC {{forumTopicSubject}}

Beklager jeg opretter igen. har slette det andet indlæg da jeg lige har været ude og kigge og fundet ud af at det ikke hedder ESC men EPC -->


Hey da jeg kørte hjem fra arbejde her for et par min siden køre jeg i S3'eren..

jeg kørte 100 km/t og satte den på Cruise controle. 5 sek efter slog den fra selv og bilen kunne ingen ting? jeg trådte på speederen men den reagerede ikke og en lampe EPC lyste i instrument bordet.

Nogen der ved hvorfor? jeg har for nylig monteret en HKS Bov men den har køre 1500 km med HKS'en på

Da den sagde EPC så kunne den kun stå i tomgang men tikkede og pruttede..

jeg pillede minus polen af og den køre optimalt igen.. men er bange for det sker igen imorgen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi S3 hjælp EPC
  • #1   8. okt 2008 Har du prøvet at kigge i instruktionsbogen?

  • #2   8. okt 2008 den er på TYSK smiley !!!! desværre smiley hehe

  • #3   8. okt 2008 Jeg har ikke en stor kendskab til audi - har selv en b3, der er ikk så meget computer dikkedar i den slæde smiley

    -Men EPC lampen gør dig egentlig bare opmærksom på at der er fundet en fejl et sted i det elektriske-system, og du skal en tur forbi aut. værksted for at få udmålt fejlen.

    Audi-freaks med computer-racere i må gerne lige rette hvis jeg har skudt helt forbi smiley


  • #4   8. okt 2008 jamen tror du det er Pga min blow off (den kom på for 1500 km siden) den lyste ''EPC'' da jeg sluttede cruise controle til og den fuckede helt op ? bilen kunne ingen ting andet en at stå i tomgang :S.

    tror i evt. jeg kan køre i skole imorgen uden den gør det igen?


  • #5   8. okt 2008 kunne ingen ting (vil sige. den reagerede ikke på speederen)

  • #6   8. okt 2008 Altså, det kan være et lille fuckup i din bil - altså med computeren.

    Men i tilfælde af det sker, så hold ind til siden, sluk bilen og så start den igen.. hvis den lyser med det samme skal du søge nærmeste værksted.
    Men det kan godt være noget med din blowoff, det tror jeg ikke men det kan godt være.
    Det kan jo være den del som styrer luft/benz, spjæld/tryk et eller andet som er fucket.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg nok trille en lille tur i den nu, og så om den fucker, så ved du hvordan du stillet til imorgen smiley


  • #7   8. okt 2008 Jeg kørte jo halvvejs fra arbejde så skete det og så kørte jeg resten af vejene da jeg havde haft minus polen af smiley

    men ja køre op til audi imorgen


  • #8   8. okt 2008 EPC = Electronic Power Control og hvis den lyser så indikerer det at der er et problem med dit gas spjæld som er elektronisk styret.
    Din speeder pedal har ikke fysisk forbindelse til gasspjældet (throttle body), den sender signaler via ECU'en til gasspjældet som styres via en servomotor.

    Du må en tur forbi Audi eller koble vag-com og få lidt flere oplysninger.




  • #9   8. okt 2008 Allan =SSJ= S - jeg var næsten inde på det rigtige smiley

  • #10   8. okt 2008 Allan =SSJ= S

    Tak smiley også det jeg lige fandt smiley

    smutter sq forbi Care point imorgen så smiley


  • #11   8. okt 2008 men tak for hjælpen ihvertfald smiley

  • #12   8. okt 2008 allan haha der var en der søgte på google, har lige skrvet det til ham inden du skrev det smiley længe leve vag com smiley

Kommentér på:
Audi S3 hjælp EPC

Annonce