713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

motorgang - wankelmotor motorgang - wankelmotor

Hej Alle

En kammi og jeg har en lille diskution kørende... det drejer sig om en wankel-motor

han mener, at en wankelmotor gerne må ryste lidt... også så gearstangen ligefrem dirrer. Jeg mener derimod at en wankelmotor er kendetegnet med extrem vibrationsfri motorgang, grundet det roterende "stempel"

Han mener, at det er helt ok - at den ligefrem er designet sådan, at den skal sige PUFF og sende en lille flamme ud af udstødningen når man kører den langt ud i gearne og skifter gear. Jeg mener det er tegn på at motoren trænger til en jusering.

Han mener det er helt normalt, at sådan en wankelmotor lyder som en flis-hakker der æder papirs-klips... jeg mener der absolut ingen metaliske lyde bør være i nogen som helst motor!

Nogen der kan afklare hvem af os der har ret.. der er en flaske Captain Morgan på højkant på hver af de tre påstande!

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motorgang - wankelmotor
  • #1   9. okt 2008 i sku vist ikke ha drukket den flaske morgan før i lavede indlæg...

en flishakker der æder papirs clips sådan en har jeg aldrig hørt haha...

• #2   9. okt 2008 Jeg ville nu ogswå mene at du har ret..

• #3   9. okt 2008 hehe.. tjaaa.. nok lige det bedste udtryk for lyden.. sådan en underlig skrabende metallisk lyd... måske lidt a'la en tom sodavandsdåse man krøller hurtigt sammen.. bare lidt dybere og meget hurtigere på grænsen til brummen.

• #4   9. okt 2008 ... skal lige siges, at den pågældende wankelmotor sidder i en mazda RX7

• #5   9. okt 2008 http://www.youtube.com/watch?v=GR3mRfH_1x8

sammenlign der ...

• #6   9. okt 2008 motor lyder mere som en kompressor, eller ja støvsuger...

• #7   9. okt 2008 Du har naturlgivis ret.
    Motoren skulle gerne være helt vibrationsfri. det er jo det der kedetegner den. så du også selv siger at der ikke er nogle stempler der køre op og ned og skaber ubalance.
    Så ingen tvivl motoren skal nok renoveres, da spidserne bliver hurtigt slidt, og derefter justeret.

Du har vundet en flaske det sikkert smiley

• #8   9. okt 2008 ork.. jeg er klar på at dele den morgan smiley

• #9   9. okt 2008 HØ - som en støvsuger /kompresser er sq laaaaaaaaaangt fra... 3 flasker til egernet. wuhuuu... det kan vel også forklare at jeg synes der var mere ryk i min gamle 1,6 passat end i den? jovist.. topfarten var da højere.. jovist.. omdrejningerne var højere - jovist... men den var bare laaaaaaaaaaaang tid om at komme frem.. slet ikke som jeg havde ventet... Der var en masse larm og det var det.. den ville gerne tage omdrejninger, det var ikke det, men det var lige som om den bare ikke gad.

• #10   9. okt 2008 hehe alt mazda skal da rasle som en gang grus i en gearkasse.. smiley

Ej vil mene du kan få 3 flasker på det vædemål der...

• #11   9. okt 2008 den må bestemt ikke ryste.. når du tager i gear stangen.. den er jo bestemt kendt for at være så godt som vibrationsfri.. det kunne tyde på at benzinen bliver sendt ind for tidliigt/sendt og der så er noget til overs der giver den ujævne motor gang,, ellers kan det være at pakningerne er gået det kan chekke ved at starte motoren og kigge i vand beholderen til køleren hvis der kommer bobler op så skal den ordtnes..

• #13   9. okt 2008 Hvorfor spørger Egernet ikke bare wanker?? han ved da alt om de store støvsugere der..

• #14   9. okt 2008 Smid et videoklip op Nøddedreng.
    Den skal ikke rasle.
    Dog må den gerne prutte og skyde lidt ild bagud, hvis altså den har fået anden udstødning osv.

• #15   9. okt 2008 kan desværre ikke smide et klip op af den.. den stod ved en forhandler og nu er den solgt... var ellers tæt på at slå til, men mente bare der var noget ved den motor, der bare ikke var sundt..

Gearstangen kunne stå i fri-gear og dirre 1 cm fra side til side... det kombineret med at den var ca lige så kvik som min gamle passat 1,6 benzin fra 88, gjorde at den var liiiiiige lidt for mistænkelig...

Det værste var bare forhandlerens kommentar da jeg nævnte det med den ujævne gang: Sådan skal en wankelmotor være.

Nå - jeg mener ellers at....

Rålle nå knæjt (oversat fra Jysk: Easy there BOY) jeg har kørt flere wankelbiler end du har spist ærter!

jaja hej hej... nu er wankel jo ikke mærket, Kasparow

Kommentér på:
motorgang - wankelmotor

Annonce