{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Hjæp mig med uds. manifold nu. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Golf 2. 1,8.
Har afmonteret manifolden i aften pga utæthed.
Det viste sig at den havde en revne på omkring 5 cm.

Har spørgsmål til hvad jeg skal gøre?

Kan den holde hvis man svejser den sammen??? (altså varme den op til den næsten er rødglødende og derefter svejse den med høj temperatur)

Skal lige siges at bilen får en del gas, og jeg er ikke interesseret i at skille det ad igen!

De to andre valg muligheder jeg har er at købe en brugt original til ca 750 kr
Eller en ny uoriginal til ca 1100 kr

Hvad er bedst? Nogle der har erfaringer med svejsning??? Skal helst bruge svar inden for kort tid da jeg er afhængig af bilen på fredag.

Venlig Hilsen Thomas





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæp mig med uds. manifold nu.
  • #1   19. apr 2005 Hey Thomas...
    Ud fra mine erfaringer er det ikke godt at svejse i et manifold(CO2)
    Jeg ville nok væge at købe et nyt......men det er jo op til dig selv.
    Håber du får løst dit problem
    M.v.h Tobias


  • #2   19. apr 2005 Tobias> Nej okay. Har også hørt lidt dårlig om at svejse det. Men det er jo mange penge at spare...

    Prøv lige at se linket her- http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=44958


  • #3   19. apr 2005 Well.. du kan sq ikk rigtigt svejse CO2 svejsning i støbegods :S Jeg havde samme problem med en revne på samme størrelse i min gamle rolla, og jeg fik skidtet elektrodesvejst - det holdte fint ved mig! Men det skal sq svejses ordentligt, og det er ikke lige så let som CO2 svejsning, så jeg vil råde dig til at finde et værksted hvor de kan gøre det.. så kan du da spare de penge! Hvis du bor i Århus eller omegn kender jeg et sted hvis det er..

    Mvh Mark Michaelsen


  • #4   28. jun 2009 Jeg regner med at du har klaret problemet.
    Normalt er holdbarheden ikke noget problem hvis det kan svejses.
    Men det kræver at du bruger den rigtige tråd. Hvorfor spille Rusisk roulette når der er udviklet reparationstråde der har elmineret gætterierne omkring valg af tilsatstråde.

    Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.

    Allan L.


Kommentér på:
Hjæp mig med uds. manifold nu.

Annonce