{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Toldsyn {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kæreste flytter til nytår fra tyskland til danmark, og vi overvejer at tage hendes bil med herop. Vi vil gerne inden da vide hvordan meget vi skal betale i afgift for den. Hvis vi kører forbi et syns sted, får vi så en pris med det samme, eller skal det så igennem skat, som så tager flere uger om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toldsyn
  • #1   18. okt 2008 bare ta ind til skat, så kan du få det ca afvide

• #2   18. okt 2008 Jeg vil ikke have noget ca beløb, jeg vil have lavet told syn, men ville bare gerne vide om man fik prisen med det samme...

• #3   18. okt 2008 Du kan også gå ind på skat.dk , og så ind under afgifter . Så der en menu som hedder afgiftssatser ( : Så slår du bare bilen op , og så kommer der de biler frem som er blevet hentet hjem af de modeller og så står afgiften der smiley

• #4   18. okt 2008 mener når man får toldsynet blir den vurderet om den er middel, over eller under middel. så sender de nogle papir op til skat som renger en pris på og så får man den af vide.. men nogle steder gir de vist en ca værdi af afgiften. men den kan varie lidt,, men tager ikke så lang tid fra skats side og sende dig afgiften.. tog maks en uge på min..

• #5   18. okt 2008 Dennis:

Hvis du vil vide om det kan betale sig og hvad I evt. skal betale, så skal du gøre som de andre siger. Gå ind på SKAT og se hvad de tidligere vurderinger på en tilsvarende bil ligger på. Dog er en tommelfingerregel at afgiften er 60% af hvad en tilsvarende bil koster hos en forhandler herhjemme.

Du kan sagtens få den toldsynet (husk dog at bestille tid, da det tager længere tid end et normalt syn), men de kender ikke ret meget til priser. De vurderer blot hvilken stand bilen er i, om den er lovlig og bilens identitet.

Peter

• #6   18. okt 2008 Vi smutter ned forbi synshallen i næste uge... De der ca beløb, og hvad andre har været heldige med kan man ikke rigtig bruge til noget... Havde bare håbet man fik af vide hvad regningen lød på med det samme...

• #7   18. okt 2008 Ja, eller også ringer du bare til SKAT og spørger!!!

• #8   18. okt 2008 Du kan jo lige atge en kikker på :
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038

der er der en regne maskine til dit spørgsmål,

• Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 700
    #9   18. okt 2008 Når du spørger Skat får du også kun et ca. beløb at vide.
    Du får IKKE at vide at "den" bil koster 125235,25 kr i afgift.
    Da jeg fik Jeep,en ind fik jeg en pris på 31000,00 kr.
    Men den endte på 28000,00 kr.
    Audi,en kom ned i pris fordi jeg brokkede mig. "10000,00 kr"

Det hele kommer an på hvordan bilen ser ud på dagen.

• #10   18. okt 2008 du køre bilen til syn og toldsyn der får du sådan et papir hvor der står hvad der er af udstyr osv det tager du så med op til skat hvor du udfylder sådan en indførselsseddel og så aflevere du den ved skranken og så går der ca 15-30 min så får du afgiften af vide som du skal betale.

derefter kan du så klage og være heldig at få noget tilbage men ellers får du afgiften med det samme du er oppe ved skat

sådan foregik det da jeg hentede min bil

• #11   18. okt 2008 Kenneth M, tak for det. Lige præcis det jeg gerne ville vide!

Kommentér på:
Toldsyn

Annonce